ok så!
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 13-09-06 13:24

Fra : Tommy Eriksen

Dato : 13-09-06 13:53

On Wed, 13 Sep 2006 14:24:23 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4827641.html

LOL!
Sådan!

Vi er heldigvis ikke så plaget af elefanter her ved vestmotorvejen for
tiden, så dét må helt klart være min undskyldning.

Min første tanke var egentlig at han måtte ha' snakket pænt dårligt
engelsk, men omvendt, hvad kunne han ha' sagt som gebrokkent kunne
oversættes til at der ikke var stor risiko for at køre ind i en ged?
:)

/Tommy

Fra : ave@koderco.dk

Dato : 13-09-06 14:20

Kim Frederiksen wrote:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4827641.html

2000 kroner i bøde for 61% fartoverskridelse i forhold til det
lovlige?

Vildt.

Mvh,

Anders

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 13-09-06 14:24

a...@koderco.dk skrev:

> 2000 kroner i bøde for 61% fartoverskridelse i forhold til det
> lovlige?
>
> Vildt.

Ja det er godt nok billigt. Bare det var sådan her...

Mikael

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 13-09-06 14:29

MikLarsen@gmail.com wrote:

> Ja det er godt nok billigt. Bare det var sådan her...

Næh tak... har det fint nok med at det koster kassen at køre for stærkt,
at fartgrænserne burde være differentieret i forhold til omgivelserne er
noget andet, men at bryde loven har jeg ikke noget imod giver en konsekvent.

Hvis vi 'frigav' lovovertrædelserne, så ville min forsikring jo bare
stige endnu mere end den er på nu, da der sikkert vil være flere
klaphatte (iflg. forsikringen "Unge mænd") der ville kører for stærkt og
dermed sikkert lave flere uheld.

Thomas

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 13-09-06 16:00

[SNIP]

> [...]
> stige endnu mere end den er på nu, da der sikkert vil være flere
> klaphatte (iflg. forsikringen "Unge mænd") der ville kører for stærkt og

I USA og Canada, faar du helt automatisk en stigning i din forsikrings
praemie, naar du faar en fartboede, ud fra devisen, at nu er du en
sikkerheds risiko.

Mvh
Per Jakobsen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-09-06 19:33

It happens that per_biker@hotmail.com formulated :
> I USA og Canada, faar du helt automatisk en stigning i din forsikrings
> praemie, naar du faar en fartboede, ud fra devisen, at nu er du en
> sikkerheds risiko.

Det ville give forsikringsselskaberne kronede dage og bankerne ville
kigge misundeligt efter overskuddet :)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : NS

Dato : 14-09-06 16:48

Kim Frederiksen skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4827641.html
>
> /Kim

Nu ved vi i hvert fald at TV2 ikke kan stave
Schweitz og schweitzer rigtigt:

"Aldrig har nogen brugt manglende geder som
undskyldning for at køre for stærkt", udtalte
Doiron til nyhedsbureauet. "Jeg har godt nok
aldrig været i Svejts, men jeg går ud fra der må
være en del geder der", fortsatte han.Den
svejtsiske bilist blev idømt en bøde på omkring
2000 kroner for sin forseelse."

NS

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 14-09-06 16:59

NS <123@123.com> writes:

> [...]
> aldrig været i Svejts, men jeg går ud fra der må være en del geder
> der", fortsatte han.Den svejtsiske bilist blev idømt en bøde på

Hmm, såvidt jeg kan se, så kan de godt og du ikke. (Vink: Med z er det
uden t). Din fadaise, altså....

Fra : NS

Dato : 14-09-06 19:32

Peter Dalgaard skrev:

> Hmm, såvidt jeg kan se, så kan de godt og du ikke. (Vink: Med z er det
> uden t). Din fadaise, altså....

Jep, nu da jeg har slået det op, så kan det staves
på to måder... og min var ikke en af dem :).

NS

Fra : Harald Blaatand

Dato : 17-09-06 12:12

"Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> wrote in message

> Hmm, såvidt jeg kan se, så kan de godt og du ikke. (Vink: Med z er det
> uden t). Din fadaise, altså....
>
> --
> O__ ---- Peter Dalgaard

klip
Og nu "vi" blander alle sprog og stavemåder sammen ,så kan du jo også bare
stave "fadæse" på den franske måde "fadaise"

Steen
--
Citatteknik er et emne, der er megen uenighed om

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-09-06 13:49

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> writes:

> klip
> Og nu "vi" blander alle sprog og stavemåder sammen ,så kan du jo også bare
> stave "fadæse" på den franske måde "fadaise"

Det var lissom pointen. Skægt nok betyder det danske ord faktisk ikke
helt det samme som det franske, og ovenstående kunne med lidt ond
vilje tages som en grov fornærmelse. ("Dire des fadaises" betyder at
komme med dumme, tomme eller ligegyldige udsagn.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-06 19:23

NS expressed precisely :
> [...]

> Svejts, men jeg går ud fra der må være en del geder der", fortsatte han.Den
> svejtsiske bilist blev idømt en bøde på omkring 2000 kroner for sin

Det er nu en ganske korrekt stavning:
Schweiz (el. Svejts).
schweizer (el. svejtser) sb., -en, -e, bf. pl. schweizerne.

Iflg. Dansk Sprognævns retskrivningsordbog.