Erfaringer med tunnig Kia Clarus 1.8
Fra : Bob \(-:

Dato : 13-09-06 00:26

Hej Alle

Vi har en fin Kia Clarus 1997 1.8 16 v (116 Hk)
Ville nu gerne der var lidt flere hk at "lege" med
Er der noget der har lidt erfaringer med at give dette mærke lidt flere hk
chip / turbo / kn / eller andre ting ., eller evt noget der har link til
noget med kia clarus tunnig ??

Hilsen Bob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-09-06 06:06

Bob (-: wrote:
> [...]
> flere hk chip / turbo / kn / eller andre ting ., eller evt noget der
> har link til noget med kia clarus tunnig ??

Køb en anden bil med det antal HK du gerne vil have...

Fra : Bjørn

Dato : 13-09-06 11:45

meddelelse news:450791b5$0$75041$14726298@news.sunsite.dk...

> Køb en anden bil med det antal HK du gerne vil have...

Enig!

I min verden er det også absurd at tune på en bil, hvis den ikke er den
største af sin slags. Ment på den måde, at hvis en 1.8'er ikke er stor nok,
så unlad at tune, og købe den model Clarus med den største motor. Er dette
ikke godt nok, så er det ok at tune :)

--
Mvh Bjørn :)
Opel Vectra B 2.5 V6 Sport '99

Fra : Jim Bob

Dato : 13-09-06 18:53

> [...]
> nok, så unlad at tune, og købe den model Clarus med den største motor. Er
> dette ikke godt nok, så er det ok at tune :)

Hvad fanden snakker I om? - tune en sugemotor????

Køb en med snegl og tun den!

/JB

Fra : Søren Jacobsen

Dato : 13-09-06 22:18

"Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej
Snip i øst når der bliver spurgt i vest

det var nu ikke mit indtryk at det var det manden spurgte om
http://www.atb-tuning.de/shop/Kia-Clarus-Tuning-53,776.htm en hurtig google

Mvh Søren (Citroën Jumpy 156HK) som orkesterbus mums)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-09-06 05:41

Søren Jacobsen wrote:
> det var nu ikke mit indtryk at det var det manden spurgte om
> http://www.atb-tuning.de/shop/Kia-Clarus-Tuning-53,776.htm en hurtig
> google

Jep, men en chiptuning på en 1,8 sugemotor giver ikke noget mærkbart...!

Fra : Bob \(-:

Dato : 17-09-06 10:53

meddelelse news:4508dd54$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...

> Jep, men en chiptuning på en 1,8 sugemotor giver ikke noget mærkbart...!
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort

Tak for svarene

hilsen Robert

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-09-06 22:25

Jim Bob wrote:
> Hvad fanden snakker I om? - tune en sugemotor????
>
> Køb en med snegl og tun den!

Prøv lige at læs igen, så vil du finde ud af, at vi er enige...

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-06 19:36

"Bjørn" <bjornnorgaardsweb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok, så unlad at tune, og købe den model Clarus med den største motor. Er
> dette ikke godt nok, så er det ok at tune :)

En Golf 2 med skarp knast både yder og lyder pændt.
Også på en 1.6.