Liv efter Band of brothers?
Fra : Mr. D

Dato : 12-09-06 20:29

For ikke så længe siden spurgte nogen om et liv efter band of brothers.

Det er der selvfølgelig ikke, og de serier, der blev foreslået, havde da
heller ikke så meget med emnet at gøre. Jeg vil dog lige lange et forslag
over bordet.

Jeg kan li' krigsfilm, og jeg kan li' engelske krimier, og gerne de gode
klassikere.

.... og her synes jeg, at DRs Foyle er en meget positiv overraskelse. Så i
erkendelse af, at der ikke findes noget som BoB, vil jeg dog sige, at Foyle
er et bekendskab værd.

Jeg har desværre ikke fået set alle episoder, så jeg håber at serien engang
er at finde til billige penge - selvom den vist ikke lige er typen på
brandudsalg.

simon

Fra : Jubii

Dato : 13-09-06 10:34

On Tue, 12 Sep 2006 21:29:17 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>heller ikke så meget med emnet at gøre. Jeg vil dog lige lange et forslag

Hvorefter du fortsætter med at skrive om serier, der intet har med emnet at
gøre.

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-06 16:02

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> wrote:
> in dk.kultur.film

> Hvorefter du fortsætter med at skrive om serier, der intet har med emnet

.... ikke desto mindre er Foyle en fictionsserie, der foregår under krigen
med krigsplots, og dermed tættere på emnet end både div.
dokumentarprogrammer, six feet under og endnu-ikke-udgivne-serier.

.... dette skrevet under hensyntagen til det, jeg allerede har givet udtryk
for; nemlig at der selvfølgelig ikke findes nogen anden serie som BoB

simon

Fra : Jubii

Dato : 13-09-06 17:37

On Wed, 13 Sep 2006 17:02:17 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>
>... dette skrevet under hensyntagen til det, jeg allerede har givet udtryk
>for; nemlig at der selvfølgelig ikke findes nogen anden serie som BoB

tv serier debatteres under tv gruppen.

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-06 21:07

> On Wed, 13 Sep 2006 17:02:17 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
> wrote:
> in dk.kultur.film

> tv serier debatteres under tv gruppen.

Du mener ikke der skulle være plads til indlæg som f.eks. dit af 31. august
i denne gruppe i tråden "Liv efter band of brothers"?

Det ville jeg da være ked af. Det var da et udemærket indlæg.

simon

Fra : Jubii

Dato : 14-09-06 10:26

On Wed, 13 Sep 2006 22:07:29 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

> [...]
>i denne gruppe i tråden "Liv efter band of brothers"?
>
>Det ville jeg da være ked af. Det var da et udemærket indlæg.

Tv serier debatteres i tv gruppen.

Fra : Mr. D

Dato : 14-09-06 15:12

> On Wed, 13 Sep 2006 22:07:29 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk>
> wrote:
> in dk.kultur.film
>>
> Tv serier debatteres i tv gruppen.

enig

Fra : Mr. D

Dato : 14-09-06 16:01

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> enig

.... og under visse omstændigheder debatteres de også her

simon

Fra : Jubii

Dato : 14-09-06 17:45

On Thu, 14 Sep 2006 17:01:09 +0200, "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> wrote:
in dk.kultur.film

>"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

>... og under visse omstændigheder debatteres de også her

Kun af de dumme, d.v.s. dem der ikke vil det anderledes, og/eller ikke kan finde
ud af at abonnere på tv gruppen.

Fra : Mr. D

Dato : 14-09-06 18:23

> [...]
> in dk.kultur.film

> Kun af de dumme, d.v.s. dem der ikke vil det anderledes, og/eller ikke kan

Jeg er ikke så sikker på, at det er noget negativt at være på din
dummeliste. For mig at se må det snarere være en intellektuel anbefaling.

simon

Fra : Michael

Dato : 15-09-06 02:17

Mr. D skrev:

>"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er ikke så sikker på, at det er noget negativt at være på din
>dummeliste. For mig at se må det snarere være en intellektuel anbefaling.

Nu må du ikke skrive, hvad andre blot tænker

--
LMBC
I believe that, as quickly as possible, young cows

George W. Bush

Fra : Jubii

Dato : 15-09-06 09:38

On Fri, 15 Sep 2006 03:16:57 +0200, Michael <spamhell@brandt-christensen.dk>
wrote:
in dk.kultur.film

>Nu må du ikke skrive, hvad andre blot tænker

Da det kun er ønsketænkning, så............

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 14-09-06 21:02

> [...]
> in dk.kultur.film

> Kun af de dumme, d.v.s. dem der ikke vil det anderledes, og/eller ikke kan

Oh my god du er da trættende at høre på, må vil hellere smide dig i mit
killfilter sammen med den kære Warming...Synes overhovedet ikke at der er
problemer i denne gruppe i forhold til OT indlæg. Der er enkelte, og det
synes jeg der skal være plads til. Desuden synes jeg at indlæg med indhold
som BOB er så få at det ingen problemer giver...

Mvh. Brian

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 14-09-06 19:17

Scripsit Mr. D:

> ... og under visse omstændigheder debatteres de også her

Der *er* et betydeligt overlap mellem mange tv-serier og film, så at
forsøge at håndhæve en konsekvent opdeling bliver inkonsekvent. Jeg
har kun set Stephen King's "It" som video, og anede ikke, at det ikke
var en film, før jeg undrede mig over, at jeg ikke kunne finde den i
Maltin.
Hvad med "Das Boot"? Film eller TV-serie? Eller "Riget"? Eller mange
af de talløse andre eksempler. Så længe vi taler nogenlunde afsluttede
fiktionsfortællinger i audiovisuel form, så kan det vel nogenlunde
passes ind under den almindelige forståelse af film, ikke?

Lars Erik Bryld

Fra : Jubii

Dato : 15-09-06 09:55

On Thu, 14 Sep 2006 20:17:21 +0200, Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid>
wrote:
in dk.kultur.film
> [...]
>fiktionsfortællinger i audiovisuel form, så kan det vel nogenlunde
>passes ind under den almindelige forståelse af film, ikke?

Nej.

Opdelingen er logik for burhøns. Kan den ses i en biograf, har den været vist i
en biograf? Så er det en film. Har den kun været vist på tv er det et emne for
tv gruppen.
Her gælder naturligvis at selv om filmen ikke er set/kan ses i en dansk biograf
kan den jo være vist en masse andre steder i verden.

Det er hyklerrisk at have en fundats og så ikke følge den, med den slags
undskyldninger folk kommer med her i gruppen.

Jeg får en fornemmelse at nogle herinde rynker på næsen af at debattere tv
serier i tv gruppen, de er for fine til tv gruppen.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 17-09-06 06:18

Scripsit Jubii:

> Kan den ses i en biograf, har den været vist i en biograf? Så er det
> en film. Har den kun været vist på tv er det et emne for tv
> gruppen.

Denne gruppes fundats tillader explicit TV-film, og det er absurd at
indlægge i en definition, at fremvisningen skal ske på en bestemt
måde. Det efterlader også visse produktioner i et limbo mellem TV- og
biograffilm, nemlig de såkaldte DVD-premierer (American Pie: Band Camp
og lignende fortsættelser)

> Jeg får en fornemmelse at nogle herinde rynker på næsen af at
> debattere tv serier i tv gruppen, de er for fine til tv gruppen.

Motivforskning er en sølle erstatning for rigtige argumenter...

Lars Erik Bryld

Fra : Jubii

Dato : 17-09-06 09:17

On Sun, 17 Sep 2006 07:17:39 +0200, Lars Erik Bryld <larserik@dadlnet.invalid>
wrote:
in dk.kultur.film
>Scripsit Jubii:

>Denne gruppes fundats tillader explicit TV-film, og det er absurd at

Tv film er i orden, men det i snakker om er tv serier, som er noget helt andet.
Og tv serier kan fås på dvd, men det bliver de ikke til film af.

> [...]
>måde. Det efterlader også visse produktioner i et limbo mellem TV- og
>biograffilm, nemlig de såkaldte DVD-premierer (American Pie: Band Camp

Film er film, serier er serier, tv serier debatteres i tv gruppen.

>Motivforskning er en sølle erstatning for rigtige argumenter...

Og argumenter skal jo nok være mere rigtige end dine.