Hvilken krigsfilm
Fra : Mr. D

Dato : 12-09-06 20:23

Husker ikke om jeg har stilt dette spørgsmål før ...

.... da jeg var barn / ganske ung, så jeg en film, der gjorde et stort
indtryk. Idag husker jeg ikke meget mere end at det handlede om en engelsk
udpost på en jungleø. Der var vist en enkelt amerikaner med (eller var det
omvendt).

Humlen var, at de var omgivet af tæt jungle, undtagen i et bredt område
omkring lejren, hvor der ikke var nogen dækning. Når de kom hjem fra mission
betød det således, at de måtte løbe spidsrod tilbage til lejren, mens
japserne skød efter dem fra kanten af skoven.

Siger det nogen noget?

simon

Fra : Max

Dato : 12-09-06 20:47

Hej Simon

> [...]
> hjem fra mission betød det således, at de måtte løbe spidsrod tilbage
> til lejren, mens japserne skød efter dem fra kanten af skoven.

Ja, og englænderne besvarede ilden fra skovbrynet med morterild.

En grotesk film som jeg husker, men titlen vil bare ikke frem.

Mvh Max

Fra : Mr. D

Dato : 12-09-06 20:57

> Hej Simon

> Ja, og englænderne besvarede ilden fra skovbrynet med morterild.
>
> En grotesk film som jeg husker, men titlen vil bare ikke frem.

Ja, grotesk er også lige den "følelse" jeg erindrer ved filmen

simon

Fra : Max

Dato : 12-09-06 21:30

Hej Simon

> Ja, grotesk er også lige den "følelse" jeg erindrer ved filmen

Passer det også hvis jeg siger at den var i sort/hvid ?

Mvh Max

Fra : Brian K

Dato : 13-09-06 00:47

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mission betød det således, at de måtte løbe spidsrod tilbage til lejren,
> mens japserne skød efter dem fra kanten af skoven.

Hej

Er ikke sikker..... men kunne det være Papillon (1973)

http://www.imdb.com/title/tt0070511/

mvh
brian

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 13-09-06 08:42

Brian K wrote:
> Er ikke sikker..... men kunne det være Papillon (1973)
>
> http://www.imdb.com/title/tt0070511/

Det er da vist en fængselsflugtfilm. Jeg har aldrig set den, men den
skulle være lidt i stil med Clint Eastwoods "Escape from Alcatraz".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Voluntary Victim of ~

Dato : 13-09-06 09:51

"Peter Knutsen (usenet)" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er da vist en fængselsflugtfilm. Jeg har aldrig set den, men den
> skulle være lidt i stil med Clint Eastwoods "Escape from Alcatraz".

Papillon er ganske rigtigt en flugtfilm. En helt fremragende af slagsen.

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-06 16:05

"Brian K" <spam@noway.dk> skrev i en meddelelse
> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Er ikke sikker..... men kunne det være Papillon (1973)
> http://www.imdb.com/title/tt0070511/

Nej, det er helt sikkert ikke den

simon

Fra : GB

Dato : 19-09-06 22:39

"Brian K" <spam@noway.dk> wrote in

> Er ikke sikker..... men kunne det være Papillon (1973)

Nej da! Papillon handler om en mand som flygter fra Ile du Diable i Fransk
Guinea (der hvor Dreyfus sad).

GB

Fra : Morten H.

Dato : 13-09-06 08:04

Mr. D skrev:

> [...]
> betød det således, at de måtte løbe spidsrod tilbage til lejren, mens
> japserne skød efter dem fra kanten af skoven.

Jeg tror, du tænker på Objective (eller Operation) Burma (den hed vist
også Junglens Musketerer på dansk)? Der hvor amerikanerne skal ødelægge
japanernes rader og så siden finde vej igennem en tragt af en jungle. En
ganske glimrende krigsfilm.

/Morten

Fra : Mr. D

Dato : 13-09-06 16:20

"Morten H." <mortenh12345@notmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> også Junglens Musketerer på dansk)? Der hvor amerikanerne skal ødelægge
> japanernes rader og så siden finde vej igennem en tragt af en jungle. En

Den film har jeg. Det er den med Errol Flynn, og den er fra 1941. Men det er
ikke den. Jeg er næsten sikker på, at den jeg tænker på er fra 60erne eller
70erne.

.... og nu fandt jeg den:

"To Late the Hero" fra 1970

http://www.imdb.com/title/tt0066471/
http://einsiders.com/reviews/dvd/show_dvd.php?review_dvd=189
http://www.dvd.reviewer.co.uk/reviews/review.asp?Index=1188&User=1188

simon

Fra : Max

Dato : 13-09-06 18:13

Hej Simon

> "To Late the Hero" fra 1970

Præcis http://en.wikipedia.org/wiki/Too_Late_the_Hero

og den er åbenbart også kendt som Suicide Run og
på dansk hed den De sidste helte.

Mvh Max

Fra : Mr. D

Dato : 22-09-06 13:38

> Hej Simon
> Præcis http://en.wikipedia.org/wiki/Too_Late_the_Hero
> og den er åbenbart også kendt som Suicide Run og
> på dansk hed den De sidste helte.

Hi Max

Jeps, det er den.

Jeg husker at den gjorde et stort indtryk på mig den gang, men ved ikke om
den ville holde idag.

Det kunne være spændende at få fat på den og se den igen. Må se om det kan
lade sig gøre

simon

Fra : Steffen

Dato : 24-09-06 12:36