/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Rykker fra Cybercity
Fra : Michael


Dato : 12-09-06 19:36

Jeg har modtaget en rykker fra Cybercity i dag. Regningen er betalt.
Cybercity vil have en bankudskrift fra min bank, no problemos, så
kan de se det sort på hvidt at regningen er betalt.
Det virker ikke videre betryggende at de ikke har mere tjek på deres
faktuering, at de er mig som skal bevise jeg har betalt.
Det er måske normal procedure fra internetudbyderne?

Mvh.
Michael

 
 
Peter T. (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 12-09-06 20:33

Michael udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg har modtaget en rykker fra Cybercity i dag. Regningen er betalt.
> Cybercity vil have en bankudskrift fra min bank, no problemos, så
> kan de se det sort på hvidt at regningen er betalt.
> Det virker ikke videre betryggende at de ikke har mere tjek på deres
> faktuering, at de er mig som skal bevise jeg har betalt.

Wut? Bestemt ikke.

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Henrik Stidsen (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 12-09-06 20:53

Michael wrote on 12-09-2006 :
> Cybercity vil have en bankudskrift fra min bank, no problemos, så
> kan de se det sort på hvidt at regningen er betalt.
> Det virker ikke videre betryggende at de ikke har mere tjek på deres
> faktuering, at de er mig som skal bevise jeg har betalt.
> Det er måske normal procedure fra internetudbyderne?

Det er normal procedure i alle firmaer når din indbetaling ikke er
registreret i deres system - hvis du kan vise en kvittering fra banken
på betaling så ved de at pengene er betalt og at fejlen er i deres ende
af din bankkonto.

--
Henrik Stidsen - http://henrikstidsen.dk/
"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx



Carsten H. (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 13-09-06 20:36


"Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
news:4506fdfb$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Jeg har modtaget en rykker fra Cybercity i dag. Regningen er betalt.
> Cybercity vil have en bankudskrift fra min bank, no problemos, så
> kan de se det sort på hvidt at regningen er betalt.
> Det virker ikke videre betryggende at de ikke har mere tjek på deres
> faktuering, at de er mig som skal bevise jeg har betalt.

Det kan jo tænkes at din betaling ikke er noget frem fra din bank, det er jo
ikke Cybercitys fejl, desuden så glemmer flere kunder at påfør de rigtige
oplysninger på deres betalinger så det giver bøvl i den anden ende med at
finde ud af hvem der har betalt, kan jo også være det!

> Det er måske normal procedure fra internetudbyderne?

Helt normalt også for alle andre firmaer der modtager betaling.

Carsten



Mads Petersen (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Mads Petersen


Dato : 15-09-06 08:52

Jeg kom engang til at taste det første nummer forkert i regningen, så CC
havde modtaget pengene fra mig, men de kunne ikke se at det var fra mig, så
jeg fik også en rykker.
Men da jeg snakket med en sød kvinde fra deres regningafdeling og gav hende
alle de numrer jeg havde indtastet, kunne hun sende penge det rigtige sted
hen.

Kunne det tænkes du selv havde betalt regningen via netbank f. eks.?

længe level pbs :)

"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse
news:45085d9e$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Michael" <nospam2me@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> news:4506fdfb$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Jeg har modtaget en rykker fra Cybercity i dag. Regningen er betalt.
>> Cybercity vil have en bankudskrift fra min bank, no problemos, så
>> kan de se det sort på hvidt at regningen er betalt.
>> Det virker ikke videre betryggende at de ikke har mere tjek på deres
>> faktuering, at de er mig som skal bevise jeg har betalt.
>
> Det kan jo tænkes at din betaling ikke er noget frem fra din bank, det er
> jo ikke Cybercitys fejl, desuden så glemmer flere kunder at påfør de
> rigtige oplysninger på deres betalinger så det giver bøvl i den anden ende
> med at finde ud af hvem der har betalt, kan jo også være det!
>
>> Det er måske normal procedure fra internetudbyderne?
>
> Helt normalt også for alle andre firmaer der modtager betaling.
>
> Carsten
>



Carsten H. (15-09-2006)
Kommentar
Fra : Carsten H.


Dato : 15-09-06 17:17


"Mads Petersen" <mbp@contest.dk> skrev i en meddelelse
news:450a5bb8$0$20312$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> Jeg kom engang til at taste det første nummer forkert i regningen, så CC
> havde modtaget pengene fra mig, men de kunne ikke se at det var fra mig,
> så jeg fik også en rykker.
> Men da jeg snakket med en sød kvinde fra deres regningafdeling og gav
> hende alle de numrer jeg havde indtastet, kunne hun sende penge det
> rigtige sted hen.
>
> Kunne det tænkes du selv havde betalt regningen via netbank f. eks.?
>
> længe level pbs :)


Jeg havet en gang en kunde (møg kælling) da jeg arbejdet i et discount
teleselskab, hun brokket sig over at hun havet fået en rykker for en regning
hun havet betalt via homebanking, jeg forklaret hende at hun måtte sende os
en kopi fra banken at den var betalt, det jammeren hun sig meget over og da
vi så kom længere ind i samtalen viste det sig at hun kun tastet det halve
af de oplysninger ind der står på giro kortet, altså hele betaler/kunde
ID-nr. manglet, jeg forklaret hende at det var jo nok derfor hendes betaling
ikke var registeret og hendes undskyldning var at det gjorde hun heller
aldrig de andre steder hun betalte til, men de kunne godt finde ud af at
registrere hendes betaling.
Jeg måtte så gøre hende opmærksom på at det er jo ikke for sjov at man laver
den betalings/kunde ID-kode, for at kunne registrere kunders indbetalinger
hurtigt og nemt og de andre firmaer hun betalte til på samme måde, sikkert
måtte side og døje med at skulle spore hendes betaling manuelt hver gang og
dermed gjorde det langt besværligere, bare fordi hun var for "doven" til at
taste det koretkte fulde Betalings ID nummer ned!
Tror desværre ikke den fis ind på lystavlen.

Carsten





Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408921
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste