me, myself and gsf600s bandit
Fra : Thomas

Dato : 21-06-01 21:11

Jeg var ude at kigge på en flot en af slagsen i dag og det var et ret
positiv oplevelse. Bla kunne jeg pludselig se bagud i spejlene uden først at
skulle flytte enten hoved eller skulder.. og så sad jeg mere opret end på
min gs500e.

Jeg oplevede dog at jeg var ved at blive blæst af ved +130 på motorvejen, og
synes da også kåbeglasset er lidt lavt (standard), men de fås vel i touring
stil som til andre modeller.

Motorgangen var også heeelt anderledes end på gs500e.. bla kan man slippe
gassen uden at motoren bremser kraftigt ned. Her var den ret glidende og
smidig.
Men... der må jo været et men.. den lyder ikke af det vilde. Jeg burde nok
være gammel nok til at tage taden lidt afslappet, meeen. Når man kører rundt
med 30-40 km/t i 1. gear så lyder den PRÆCIS som når man bakker hurtigt i
bil.. ja i kender vel lyden.
Og så har den en lidt fløjtende lyd .. fra udstødningen?
Er det normalt? Jeg må indrømme at jeg aldrig har været i nærheden af en
kørende bandit før.. ikke hvad jeg ved af i det mindste.

Regner med at købe den da den er særdeles flot og ejeren virker troværdig
når han beretter om hvordan han har nusset og plejet den, men jeg vil lige
høre eventuelle komentarer.. så hold jer ikke tilbage.
Fortæl mig alt om jeres oplevelser med modellen ect ect

Skal forresten give 66.000 for den. Den er fra 1999 og har kørt 13000 og er
rigtig flot.. har monteret givi wingrack.
Virker på mig som en rimelig pris.. ?

Fra : Asger Steffensen

Dato : 21-06-01 22:27

"Thomas" <feeling@home.now> wrote in message
> Jeg var ude at kigge på en flot en af slagsen i dag og det var et ret
> positiv oplevelse.

SNIP

Det lyder alt sammen meget rimeligt i mine ører.
Den har en lidt syngende lyd, som så mange andre R4, formodentlig fra
transmissionen. En ven af mig havde en (før han købte Duc, og dermed var
direkte årsag til at ZX-10'en blev opgivet den kørte problemfrit.
Lyden kan en anden "aftermarket can" lave om på, hvis du er til den slags.

Asger
ZX-10 (til salg)

Fra : Fætter Højben

Dato : 21-06-01 23:22

overskriften minder mig om: hvilken MC er det jim carry sidder og sluger
insekter på i me,myself and irene?

Fra : Thomas

Dato : 22-06-01 05:05

> overskriften minder mig om: hvilken MC er det jim carry sidder og sluger
> insekter på i me,myself and irene?

Mon ikke det er en "harry davidson. "
Det er mig bekendt det policen kører på der over.
Og kan du SÅ komme back on topic og svare på alle mine spørgsmål, fætter!!

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-06-01 12:07

Netop den oprejste kørestilling kan give træthed i ryg og "bagen" på længere
turer på ferien. Og hvis du ikke sidder i læ af kåben, kan det også give en
lidt øm nakke, men det kan dog "trænes" væk. Men hele afhænger af hvor lang
du er. Jeg har dog ikke personlige erfaringer med Banditten.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : MicJen

Dato : 22-06-01 15:09

Hej!

Se anmeldelse på www.dmcn.dk

Mvh
Michael
CB 500

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-06-01 20:50

"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
> [...]
er
> rigtig flot.. har monteret givi wingrack.

Lyden kan jeg bekræfte-den synger som mange andre række-firer noget ved lave
omdrejninger som f.eks. når man plutrer rundt på små villaveje, men så snart
du kommer ud på landevejen og op i mere almindelig fart er der ikke noget at
høre. Og lydpotten; ja den er til den "tilstoppede "side som mange andre
original potter og der kommer altså ikke meget bralder ud af den - men er
det et problem? ( i så fald skal du aldrig overveje at købe en Aprilia
Futura som den jeg lige har været ud at få en fem-ørers prøvetur på - den er
så lydløs man skulle tro den var med el-motor)

I øvrigt synes jeg at en Bandit er en god mc til nyprisen, jeg er glad for
min. Den pris du nævner lyder rimelig for alder og km tal, men jeg kan jo
ikke se hvad stand den er i. Husk at se efter dæk, med det km tal må
bagdækket være færdigt hvis det da ikke allerede er blevet skiftet.
Kørestillingen er tilpas opretsiddende sådan at man har oversigt over
trafikken og man behøver ikke at afsætte penge til kiropraktor for at få
rettet ryggen ud igen efter en længere tur sådan som du skal på mere
sportsprægede maskiner.
Den er ikke voldsomt hurtig, men giver dig heller ingen ubehagelige
overraskelser med "giftige" reaktioner.
Som muligt alternativ kan du se dig om efter en brugt Yamaha Fazer 600; den
har bedre køre-og bremse-egenskaber samt en noget kraftigere motor - men ser
til gengæld ud som om den er produceret af stumper der er blevet tilovers
ved et ophørsudsalg.

Nels Wolf
( Suzuki GSF600N Bandit )

Fra : Thomas

Dato : 22-06-01 21:17

> [...]
> original potter og der kommer altså ikke meget bralder ud af den - men er

Nææ ikke et rigtigt problem, men jeg havde forventet lidt mere lyd fra den.
Jeg har nok stadig så meget drengerøv i mig, at min mc godt må lyde af lidt,
men det haster ikke at få fikset lyden.

> [...]
> ikke se hvad stand den er i. Husk at se efter dæk, med det km tal må
> bagdækket være færdigt hvis det da ikke allerede er blevet skiftet.

Bagdækket så helt nyt ud, men ejeren havde vist også kørt ret forsigtigt.
Det var bestemt ikke en "Brian", men en voksen mand med kone børn og en
tøffel hen over nakken
At han har passet på den, kan man også se generelt. Man kunne nok godt have
bildt mig ind at den ikke var mere end et par måneder gammel.. meget meget
flot stand.

> [...]
> trafikken og man behøver ikke at afsætte penge til kiropraktor for at få
> rettet ryggen ud igen efter en længere tur sådan som du skal på mere

Ser at du har en model N. Har du eftermonteret kåbe på din, eller sidder du
i vinden?
Jeg oplevede at ved kørsel omkring 140, var jeg ved at blæse af. Jeg kunne
godt lægge hagen på tanken og glo ud gennem "forruden" og på den måde komme
ud af vinden, men jeg syntes godt nok det var volsomt. Måske et touringglas
ville egne sig, for jeg vil jo gerne holde en lidt højere fart på
motorvejene når de rydelige nok til det.

> Den er ikke voldsomt hurtig, men giver dig heller ingen ubehagelige
> overraskelser med "giftige" reaktioner.

Nah... på papiret er den da rimligt hurtig.. jeg ville dog kunne accelerere
hurtigere på min gs500e nu, men det er sikkert bare til jeg vender mig til
sådan en her. Finder "the sweet spot" på omdrejningsmåleren og lærer
koblingen at kende.

> [...]
ser
> til gengæld ud som om den er produceret af stumper der er blevet tilovers

Ja føj.. det vil vi ikke have Søger ikke en stor sej mc egentlig.. bare
en der er flot og ikke virker som om den segner under to sidetasker og en
topbox samt passager...det virker som om banditten kan leve op til det.

Endelig... øv og atter øv, at det ikke var en 200 eller 2001 model jeg fik
til prisen. Har lige set det nye gsf600s design med dobbelt forlygte og
lækker kåbe og andre instrumenter... *suk* .. nå hvad.. 1999 modellen er jo
også lækker, så....

Fra : Nels Wolf

Dato : 22-06-01 22:21

"Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse

<<<en masse snipsnip>>>
Bagdækket så helt nyt ud, men ejeren havde vist også kørt ret forsigtigt.
> Det var bestemt ikke en "Brian", men en voksen mand med kone børn og en
> tøffel hen over nakken
Hvis han har haft kone, børn, tøffel samt ferieoppakning på cyklen, så bør
du - hvis du køber den- eksperimentere med justeringen af bag-affjedringen.
Man kan ganske vist kun justere fjederspændingen og ikke dæmpningen, men
hvis han har justeret den op til den store opppakning og du kører solo med
forkert fjederspænding vil du opdage at den enten gynger gennem svingene
eller stepper over ujævnheder.(som alle andre mc også vil gøre det) I det
korrekte klik og med korrekt dæktryk både for og bag går den fint og meget
sporsikkert gennem svingene og du vil opdage at du kan lægge den meget mere
ned end du tror den kan...
> [...]
touringglas
> ville egne sig, for jeg vil jo gerne holde en lidt højere fart på
> motorvejene når de rydelige nok til det.

Ja og nej ! Jeg har kørt uden kåbe indtil dette forår hvor jeg har købt en
(lille) Givi styrkåbe. At køre uden kåbe selv med frisk fart er egentligt
ikke noget problem for mig og har aldrig haft brug for at lægge mig ned over
tanken - men ved lange ture med høj fart ( 140 +) bliver armene altså
efterhånden noget lange .. Den lille kåbe tager vindtrykket mod brysten
men giver til gengæld mere vindstøj omkring hjelmen.
Så vidt jeg ved kan du få u-originalt nyt glas til din fabriksmonterede
kåbe -dette med et opadgående svaj i glassets kant der smider luften højere
opad - det er nok det du kalder et touring glas.

> [...]
> hurtigere på min gs500e nu, men det er sikkert bare til jeg vender mig til
> sådan en her. Finder "the sweet spot" på omdrejningsmåleren og lærer

Den skal have omdrejninger! Bundtræk er ikke-eksisterende. Du kan godt
tulle omkring med 3.000-3.500 omd men fra 6.000 omd vågner den først op.
Hvis du ved gearskifte kan holde dig over 6.000 og så trække op til toppen
ved ca 11.000 -så rykker det!

> [...]
> til prisen. Har lige set det nye gsf600s design med dobbelt forlygte og
> lækker kåbe og andre instrumenter... *suk* .. nå hvad.. 1999 modellen er

Ja, den ny S model har fået en virkelig flot kåbe med et noget bedre lys end
den gamle S-model, og stellet er vist nok også lavet om- prøv at se omkring
luftfilterboksen. Sadlen har fået en mere klistret overflade så man ikke så
let rutcher rundt - men men - modellen er jo også steget til ca 87.000 + det
løse, såeee deet...
Dog er Bandit 600 stadigvæk mest mc for pengene i denne klasse- efter min
mening. Honda Hornet 600 er oppe på over 120.000 og Yamaha Fazer 600 er
lige steget til en 118.000 - ret heftig pris vil jeg mene.

Nels Wolf

Fra : Thomas

Dato : 23-06-01 09:58

> [...]
> korrekte klik og med korrekt dæktryk både for og bag går den fint og meget
> sporsikkert gennem svingene og du vil opdage at du kan lægge den meget

Hm.. han har vist mest selv kørt. Han klagede i hvert fald selv over at
affjedringen var lidt for blød til hans smag, så jeg vil tro at bagenden er
rimeligt nær det hårdeste den kan.

Men rent faktisk oplevede jeg den gyngen i svinget som du talte om. Dog mest
i starten af turen, så jeg tænkte at det nok bare var mig der skulle vende
mig til højere tyngdepunkt eller ligende.
Det viste sig ved at i et stort blødt højresvind lagde cyklen sig lidt ned,
rejste sig lidt op og lagde sig lidt ned. Så jeg vippede stille og roligt
igennem.