Damned - ingen bevis!
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-09-06 15:14

Nu fik jeg ikke taget et billede af det - men et indkørsel forbudtskilt ind
ad en vej med en henvisning til en parkeringsplads på samme vej ... holder
den?

Mener det var den indkørsel forbudt med streg over i midten. Der er også en
anden.

Hvad er det forskellen er på de 2 skilte?

--
Per, Esbjerg

Fra : Hr. Jensen

Dato : 12-09-06 15:28

Den Tue, 12 Sep 2006 16:13:35 +0200 sendte "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> følgende røgsignaler:

> [...]
>anden.
>
>Hvad er det forskellen er på de 2 skilte?

Hvis det andet er rundt, med rød kant på hvid baggrund, så er
forskellen at ved det ene er der indkørsel forbudt i den ende hvor
skiltet står (virker som en ensretning).

Det andet er "færdsel (kørsel) i begge retninger forbudt" og det giver
jo sig selv.

Alternativt kan der være et underskilt med "gælder ikke for xxxxx"

Var det det du mente?

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 12-09-06 21:41

Hr. Jensen wrote:

> Hvis det andet er rundt, med rød kant på hvid baggrund, så er
> forskellen at ved det ene er der indkørsel forbudt i den ende hvor
> skiltet står (virker som en ensretning).

Det var også som jeg huskede det. Jeg skal lige se om jeg kan bestille et
billede af fænomenet (det er i Italien :)).

--
Per, Esbjerg