Hvad/hvem er clear-cash.com
Fra : Hansen

Dato : 12-09-06 09:39

Jeg har to dage i træk fået trukket det samme beløb på min konto af
clear-cash.com. Jeg gik i banken og protesterede mod det, men i dag er der
endnu engang trukket det samme beløb, og nu frygter jeg selvfølgelig at det
fortsætter.

Jeg kommer ikke til at hæfte for det, men hvordan kan fremmede have fået
adgang. Er det via mit VISA kort, eller direkte via min konto.

Kan man ikke efterspore hvem der handler hvad for _mine_ penge?

Fra : Max

Dato : 12-09-06 10:11

Hej Hansen

> Kan man ikke efterspore hvem der handler hvad for _mine_ penge?

Spurgte du ikke om det i banken ?

Mvh Max

Fra : Hansen

Dato : 12-09-06 11:00

> Hej Hansen

> Spurgte du ikke om det i banken ?

Jo, men det kunne de ikke svare på

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-09-06 13:47

"Hansen" wrote in message...

> Jo, men det kunne de ikke svare på

De virker ikke synderlig interesserede selvom det er dem, som skal dække
tabet? Der kan jo også være andre end dig, som vedkommende har stjålet
fra? Hvad sagde politiet? Hvis der er købt på kortet, så må der jo være
en leveringsadresse....

MVH
Rune

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-09-06 17:43

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> writes:

> [...]
> tabet? Der kan jo også være andre end dig, som vedkommende har stjålet
> fra? Hvad sagde politiet? Hvis der er købt på kortet, så må der jo være

I sidste ende er det de forretningsdrivende der skal daekke tabet. De
betaler min. godt 2 kr. pr. transaktion.

http://www.pbs-international.dk/internetforretninger/priser?mid=CADEC2D9-3DD2-4C68-A95E-496053106677

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Rune Jensen

Dato : 18-09-06 19:32

"Christian Joergensen" wrote in message...

> I sidste ende er det de forretningsdrivende der skal daekke tabet. De
> betaler min. godt 2 kr. pr. transaktion.

Ja, det har du sådan set ret i. Smart af bankerne.

MVH
Rune

Fra : Max

Dato : 19-09-06 06:52

Hej Rune

> Ja, det har du sådan set ret i. Smart af bankerne.

Uanset hvordan man vender og drejer det, ja så ender regningen
hos kunderne, der er jo ingen andre til at betale.

Mvh Max

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-09-06 14:47

On Tue, 19 Sep 2006 07:52:03 +0200, "Max"
<max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Uanset hvordan man vender og drejer det, ja så ender regningen
>hos kunderne, der er jo ingen andre til at betale.

Men der er stor forskel på hvem, der har incitamentet til at forhindre
svindel. Mængden af svindel behøver ikke at være konstant, men hvis
bankerne som i dag tjener penge på svindel, har de ikke den store
grund til at dæmme op på det. Netop fordi de bare sender enhver
regning videre, i stedet for at forhindre, at der i første omgang er
en regning at sende videre.

--
- Peter Brodersen
Hvis ens primære argumentationsform er "Definér (udsagn)!", så

Fra : Hansen

Dato : 19-09-06 20:53

"Rune Jensen" <rune.jensen@villabynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tabet? Der kan jo også være andre end dig, som vedkommende har stjålet
> fra? Hvad sagde politiet? Hvis der er købt på kortet, så må der jo være

Som nævnt i et af mine andre svar er det ikke en "vare" men en
internettjeneste (erotisk videochat) der er købt. Kontoen der hørte til mit
kort har Clear-Cash lukket og de har også meldt det politiet. Jeg tvivler
dog på at de gider gøre meget ved 700-800 kr. Det er da heller ikke mange
penge for mig - det er mere det at det _kan_ ske og hvor stor er beløbet en
anden gang.

Fra : Ole Stigaard

Dato : 12-09-06 10:17

Tue, 12 Sep 2006 10:39:06 +0200, Hansen <hansen@invalid.dk> skrev:

> clear-cash.com

CUSTOMER SERVICE

If you reached this site because you have a charge on your credit card
statement from 'CLEAR-CASH.COM' and have questions, you've found the right
place.

The fastest and most efficient way to have your question answered is to
fill in the form below. One of our support representatives will contact
you as soon as possible.

website:
transaction number:
e-mail:
username:
comment:

You purchased a product, membership or subscription from a website owned
and operated by Clear cash B.V.. These purchases are processed exclusively
by its dedicated subsidiary, Clear Cash B.V. using the website
'CLEAR-CASH.COM'. Processing of transactions is done via the fully
authorized IPSP: VXSBill.

You should have received an email receipt at time of purchase. You can
always retrieve information about your purchase in the Customer Service
area of the website in question.

CONTACT US    support@clear-cash.com

   +31 622-908-354

   CLEARCASH B.V.
Dokweg 27b,
1976 ca IJmuiden,
The Netherlands

-som de skriver på http://clear-cash.com/

Hvis du ikke har købt noget i en webbutik eller på en hjemmeside (p0rn),
skal du bare gøre indsigelse til banken og få dem til at tage affære.

Ole

Fra : Hansen

Dato : 12-09-06 11:11

"Ole Stigaard" <spam1@stigaard.net> skrev i en meddelelse
news.tfrde8em73aafo@dpiii...

> [...]
> you as soon as possible.
>
> website: transaction number: e-mail: username: comment:

Det har jeg set på deres hjemmeside, men har bare hverken web-site eller
trans.nummer

> [...]
>
> Hvis du ikke har købt noget i en webbutik eller på en hjemmeside (p0rn),
> skal du bare gøre indsigelse til banken og få dem til at tage affære.

Det har jeg ikke - købt noget altså - jeg hander på nettet, men mest hos
pc-firmaer, e-bay, telmore og den slags, men jeg har styr over hvad jeg
køber hvor, og der er ikke noget af den slags

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-06 10:30

http://www.clear-cash.com

Fra : Hansen

Dato : 12-09-06 11:12

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://www.clear-cash.com

Tak, men den side siger jo ikke ret meget om, hvad der er købt og af hvem.
Det jeg spekulerer mest på er hvordan nogen har kunnet få fat i mit VISA
nummer hvis det er det der er btugt.

Fra : Inge

Dato : 12-09-06 15:45

> Tak, men den side siger jo ikke ret meget om, hvad der er købt og af hvem.
> Det jeg spekulerer mest på er hvordan nogen har kunnet få fat i mit VISA
> nummer hvis det er det der er btugt.

Hej
hvis du har smidt en kvittering fra en hæveautomat så står kortnummeret jo
på kvitteringen, og da de fleste Visakort gælder de næste mange år kan
uærlige personer vel bruge det. Det kan måske være sket på den måde.

mvh
Inge

Fra : TdK56

Dato : 12-09-06 22:07

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på kvitteringen, og da de fleste Visakort gælder de næste mange år kan
> uærlige personer vel bruge det. Det kan måske være sket på den måde.

Jeg fravælger _altid_ kvitteringen fra hæveautomaten og gemmer altid bonerne
fra supermarkedet m.m. for senere at makulere dem.

Fra : Max

Dato : 13-09-06 07:41

Hej Inge

> [...]
> kortnummeret jo på kvitteringen, og da de fleste Visakort gælder de
> næste mange år kan uærlige personer vel bruge det. Det kan måske være

Man skal så gætte den rigtige måned og år for udløbet og de
fleste steder skal man også bruge sikkerhedskoden.

Mvh Max

Fra : Hansen

Dato : 13-09-06 10:01

> Hej Inge

> Man skal så gætte den rigtige måned og år for udløbet og de
> fleste steder skal man også bruge sikkerhedskoden.
>
> Mvh Max

Kan oplysningerne være "snuppet" direkte fra min pc når jeg har indtastet
oplysninger ved et andet internetkøb.

Fra : Max

Dato : 13-09-06 10:06

Hej Hansen

> Kan oplysningerne være "snuppet" direkte fra min pc når jeg har
> indtastet oplysninger ved et andet internetkøb.

Ja, det kan den godt, men oplysningerne er nok nærmere
blevet fundet et af de steder du har handlet.

Hvilket beløb drejede det sig om ?

Mvh Max

Fra : Hansen

Dato : 13-09-06 10:22

> Hej Hansen

> Ja, det kan den godt, men oplysningerne er nok nærmere
> blevet fundet et af de steder du har handlet.
>
> Hvilket beløb drejede det sig om ?

234,77 kr

Fra : Hansen

Dato : 13-09-06 10:31

"Hansen" <hansen@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> 234,77 kr
Og det er trukket endnu en gang, altså 3 gange nu, samme beløb.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 13-09-06 18:30

"Hansen" <hansen@invalid.dk> writes:

> Og det er trukket endnu en gang, altså 3 gange nu, samme beløb.

Saa se dog at faa spaerret det kort :)

Fra : Hansen

Dato : 13-09-06 21:25

"Christian Joergensen" <mail@razor.dk> skrev i en meddelelse

> Saa se dog at faa spaerret det kort :)

Det er naturligvis spærret straks jeg opdagede det. Imidlertid vil der blive
trukket for varer købt _inden_ spærringen.

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 19-09-06 12:29

"Inge" <ingen@tingmail.tele.dk> wrote in message

> [...]
> på kvitteringen, og da de fleste Visakort gælder de næste mange år kan
> uærlige personer vel bruge det. Det kan måske være sket på den måde.

Nja det tror jeg ikke de gør, blev det ikke ændret for ret lang tid siden..

Fra : Hansen

Dato : 15-09-06 17:27

> [...]
> adgang. Er det via mit VISA kort, eller direkte via min konto.
>
> Kan man ikke efterspore hvem der handler hvad for _mine_ penge?

Nu har jeg faktisk fået svar fra Clear-cash.com og de vil refundere pengene.
Mit kort er brugt på en af siderne: LiveJasmin.com, JOYourSelf.com eller
LivePrivates.com. De skriver at det er erotiske videochatsider.

Nå, men det jeg så nu spekulerer på er hvordan i alverden "nogen" har fået
fat i mine kortoplysninger, men det kommer måske til at stå hen i det
uvisse??

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-09-06 00:34

Hansen wrote:
> Nå, men det jeg så nu spekulerer på er hvordan i alverden "nogen" har fået
> fat i mine kortoplysninger, men det kommer måske til at stå hen i det
> uvisse??

Efter sigende skulle første danske eksempel på internetmisbrug af
betalingskort være en taxa-chauffør, som tog oplysningerne fra
dankort-bonerne, når kunderne betalte med fluesmækker.

Nu har vi så fået kontrolcifre, som ikke kommer med over på papiret, men
ekspedienten skal jo stadig have kortet i hånden, hvis der ikke betales
i Dankort-terminal med pinkode, og så er det let at vende kortet rundt
"for at kigge efter et billede".

Så mit gæt på et svar på dit spørgsmål vil være:
"Nogen" har fået fat i dine kortoplysninger ude i den virkelige verden.
Det er næppe sket på nettet.

--
Allan Olesen

Fra : Hansen

Dato : 16-09-06 09:06

"Allan Olesen" <usenet.02.2006.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Dankort-terminal med pinkode, og så er det let at vende kortet rundt "for

Jeg har lige siddet og kigget på mit kort. Kontrolcifrene står jo på
bagsiden i det felt hvor min underskrift er. Hvis ekspedienten vil
kontrollere underskriften får han/hun jo kontrolcifrene foræret samtidig.

> Så mit gæt på et svar på dit spørgsmål vil være:
> "Nogen" har fået fat i dine kortoplysninger ude i den virkelige verden.

Jeg siger altid nej til kvittering ved kontanten og gemmer alle boner som
derefter makuleres, men visse steder (bl.a. hos min pizzabager, frisør m.m.)
får de kortet for at køre det igennem en eller anden terminal.

> Det er næppe sket på nettet.

ok