Flypriser
Fra : Allan Møller

Dato : 11-09-06 21:41

Jeg sidder og roder lidt med at finde nogle flybilletter som skal bruges til
næste år.
Har brugt flyprice.dk men er noget i tvivl om hvad det er for priser jeg får
frem.

Fra København til Barcelona i juni næste år får jeg til 1600 kr med
mellemlanding i f.eks. Bruxelles - incl. skatter.
Kan det passe at for en returbillet eller er det den ene vej ?

Beklager men jeg har ingen ide om hvad en flyrejser koster idag.

Mvh. Allan

Fra : Allan Møller

Dato : 11-09-06 21:44

Rejsetype: Fly tur/retur
Afrejse fra: København
Land: Spanien
Lufthavn: Barcelona
Udrejsedato: 25. jun 2007
Hjemrejsedato: 05. jul 2007
Antal rejsende: 1 voksen
Fly t/r
Voksen 1 x 800 kr. 800 kr.
Flyskat 1 x 816 kr. 816 kr.

Fly Afbestillingsforsikring 1 x 95 kr. 95 kr.
Fly Udstedelsesgebyr 1 x 45 kr. 45 kr.

Totalpris: 1756 kr.

Dette er hvad jeg får frem når jeg vælger en rejse.

Mvh. Allan

begin 666 remove.gif
M1TE&.#EA) `-`*(``-#48L3"28>>*723*LOM=____YG,,P```"'Y! ``````
M+ `````D``T```-6"+3<_C":2:N]^ Z2N\?;5(RC6)(G:E+%%!JEE59QVL(N
M!]]T&Z^[W2EG^@55PEJ2&)3Y>$M1D6E<&6<XX.M:4W6S4L/K0^Z,R^C*(#!H
*N]_PN#PN2 ``.P``
`
end

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-09-06 22:00

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in news:UTjNg.16140$E02.6337
@newsb.telia.net:

> Rejsetype: Fly tur/retur
> Udrejsedato: 25. jun 2007
> Hjemrejsedato: 05. jul 2007

Mener du seriøst du er i tvivl om der er tale om en returrejse?

Fra : Allan Møller

Dato : 11-09-06 22:13

Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt se at
der står retur.

Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

Mvh. Allan

Fra : Trent Stensnes

Dato : 11-09-06 22:27

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in message
> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt se at
> der står retur.
>
> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

Jeg bestilte akkurat tur-retur Oslo-Liverpool. Totalpris 327 norske kroner.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 11-09-06 23:09

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in

> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt
> se at der står retur.
>
> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

Flypriser har ikke noget niveau (de starter ved 1,- kr), men generelt får
man sjældent mere end man betaler for. Så ved lave priser er det sundt at
undre sig over hvad det evt. er man IKKE får.

Det er surt at stå i lufthavnen og få at vide at det koster ekstra 300,-
kr at få ens bagage med.

Det er surt at det første fly på ens transitrejse er så forsinket at man
misser det næste, uden at man bliver kompenseret eller ombooket.

Det er surt at lande i Girona Lufthavn 112 km nord for Barcelona, når man
tror man har booket en flyrejse til Barcelona. Bare for at nævne et par
af de overraskelser man kan komme ud for når man vælger at spare penge på
billetten.

Generelt tror folk de bare får billetten billigere hos
lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har brug
for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør tjekke det
først.

Fra : redge

Dato : 12-09-06 06:59

Kent Oldhøj wrote:

> [...]

> lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har
> brug for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør

Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur med
Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr. Hotel i 10 dage
(u/morgenmad) i zone 1 190£.

10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og fornøjelser.

Jarl

Fra : Alice M

Dato : 12-09-06 13:48

> [...]
> (u/morgenmad) i zone 1 190£.
>
> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og fornøjelser.

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvilke datoer du får en afgifts
pris på 17 kr tur/retur hos ryanair?
I øvrigt så husk lige at de også kræver 78 kr pr stk bagage :)

Alice M - som også skal afsted med Ryanair - dog knap så billigt.

Fra : redge

Dato : 12-09-06 17:08

Alice M wrote:

> [...]
> I øvrigt så husk lige at de også kræver 78 kr pr stk bagage :)

> Alice M - som også skal afsted med Ryanair - dog knap så billigt.

Jeg plejer at flyve med et af de etablerede selskaber, det er min første tur
med Ryanair. Jeg havde forstået det sådan, at afgiften var cirka det
dobbelte af billetprisen.

De 78 kr. skal selvfølgelig også med. Plus busturen fra Stansted og ind til
city, som vel også koster lidt. Jeg havde fundet en tur for en måned siden,
men måtte udsætte den af forskellige grunde. Den kostede 9 kr. hver vej.

Nu har jeg lige slået op på Ryanair.com og fundet London/retur for 2 kr. Det
er jo absurde tal, men der kommer, som du også gør opmærksom på ekstra til
bagage.

Nu når afklaringen er i gang, er der faste afgifter på, eller er det dobbelt
op af billetpriser, som jeg læste et sted?

Mvh Jarl

Fra : Alice M

Dato : 12-09-06 17:28

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nu når afklaringen er i gang, er der faste afgifter på, eller er det
> dobbelt op af billetpriser, som jeg læste et sted?

Jeg har lige bestilt til london - dog fra Århus (Tirstrup)

Her er mine payment details:

Flyrejsepris 2 personer = 400 Kr (199kr over og 1 kr hjem - har lige set at
idag kan samme afgang fåes til 149 over og 1 kr hjem - SNYDT!!!)

Web baggage fee = 156 kr ( Dette svarer til 1 stk baggage pr person)

Credit card fee = 80 kr (Betalte med Mastercard)

Skatter = 706 kr

Ialt 1342 kr tur/retur for 2 personer.

Hvis jeg prøver at bestille tur/retur hvor begge veje koster 1 kr så lægger
de stadig 706 kr til i skatter så det er IKKE "bare" d en dobbelte
billetpris såvidt jeg kan se.

Syntes faktisk at skatterne er ret meget...... Dog alligevel billigere end
først at skulle til KBH.

Alice M

Fra : redge

Dato : 12-09-06 19:49

Alice M wrote:

> [...]

> dobbelte billetpris såvidt jeg kan se.

> Syntes faktisk at skatterne er ret meget...... Dog alligevel

Ja,ja...de henter lidt ind på karussellerne, hvad de sættes til på gyngerne.

Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 15:49

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in

> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
> fornøjelser.

..... og bagage. Eller skal du være nøgen? I bedste fald skal du betale
godt det dobbelte af din flybillet for din bagage. I værste fald havde det
været billigere at rejse med BA eller SAS.

Fra : redge

Dato : 12-09-06 16:46

Kent Oldhøj wrote:

> .... og bagage. Eller skal du være nøgen? I bedste fald skal du
> betale godt det dobbelte af din flybillet for din bagage. I værste
> fald havde det været billigere at rejse med BA eller SAS.

Så længe der ingen bøsser er i lige i nærheden, er det vel ok Hvis jeg
skulle betale det dobbelte af, hvad biletten koster for min bagage, er det
ok. Det vil så være 18 kr. Jeg ved godt, at du holdningsmæssigt er vild SAS
og BA, muligvis fordi du henter dit brød hos en af dem.

Men jeg er mere intereseret i, hvor billigt jeg/man kan komme afsted. Ikke
fordi at jeg er Manchester-liberalist, men fordi jeg ikke bryder mig om et
højt serviceniveau, eller har brug for det, og derfor heller ikke vil betale
for det. Jeg vil næsten sige, jo mindre flødeskum, jo bedre. Men der skal
være plads til alle afskygninger, det er et frit globalt marked, hvor man
kan plukke de bedste tilbud. Det bør alle der er og henvender sig her nyde
godt af. Fly og ferie er jo frihed og oplevelser, som alle skal have
økonomisk mulighed for.

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 19:42

> Så længe der ingen bøsser er i lige i nærheden, er det vel ok

Det siges man skal have prøvet en af hver køn før man er en rigtig mand

> Hvis
> jeg skulle betale det dobbelte af, hvad biletten koster for min
> bagage, er det ok.

Helt sikkert. Måske lidt overraskende hvis man først opdager det i
lufthavnen.

> Jeg ved godt, at du
> holdningsmæssigt er vild SAS og BA, muligvis fordi du henter dit brød
> hos en af dem.

Egentlig ikke. Det der pisser mig af er at lavprisselskaberne spiller med
på at de fleste tror de får præcis samme (eller næsten) service som hos
ruteselskaberne, bare billigere. Det betyder at rigtig mange mennesker
får en kedelig oplevelse ud af noget der ellers ofte skulle være en
fornøjelse. Ikke fordi lavprisproduktet fejler noget, men fordi
forventningerne til produktet er forkerte. Forventninger som
lavprisselskaberne ikke gør syndeligt meget for at ændre.

Og det er da rigtigt at jeg i mit arbejde har en vis tilknytning til SAS,
men jeg arbejder også for lavprisselskaber som MyTravel og Sky One.

> Men jeg er mere intereseret i, hvor billigt jeg/man kan komme afsted.

Det er vi alle vel. Den billigste pris for det produkt der passer mig
bedst. Desværre opdager mange lavpriskunder alt for sent at det produkt
de har købt ikke svarer til de forventninger de havde. Det eneste jeg
opfordrer til er at tjekke at ens forventninger stemmer overens med det
man betaler for. Og det gælder faktisk alle flyselskaber, men i højere
grad for lavprisselskaberne.

Som ansat i flybranchen er jeg ultra priviligeret. Jeg har adgang til ID
billetter, der koster helt ned til 10% af hvad en almindelig billet
koster + skatter og afgifter.

Fordelene er mange: Jeg kan booke og liste mig på en flyafgang ganske få
timer før afgang. Jeg skal først betale for billetterne når jeg kommer
hjem. Jeg kan aflyse en booking 1 min før flyet afgår uden økonomiske
konsekvenser. Jeg bliver ofte upgraded til business class. Jeg får oftest
min bagage først. Lutter fordele skulle man mene.

Bagsiden af medaljen er dog at hvis flyet er overbooked, aflyst eller der
på anden måde sker ting så der ikke er plads på flyet, ja så kommer jeg
bare ikke med. Ingen kompensation. Ingen garanteret overflytning til
næste afgang. Intet hotel eller forplejning. Og ganske ofte sker det at
min bagage ikke kommer med samme fly som jeg (fordi jeg kan være tvunget
til at skifte fly så sent som ude i gaten).

Men er man indstillet på at skulle en tur over Frankfurt pga en snestorm
for at komme til bryllup i Prag, eller at skifte rejseplan og flyve til
Hawaii istedet for Cuba pga. tekniske problemer med et fly, eller sidde
på en stewardesses sæde uden mad (og uden stewardesse) fra London til LA,
eller skulle tilbringe 28 timer i Santiago Lufthavn ventende på ledige
pladser, ja så er det en fed måde at rejse på.

Pointen er at man skal rejse på den måde man har det bedst med. Nogle er
til lavpris. Andre er til First Class. De fleste foretrækker noget midt
imellem.

Vi er 100% enige.

Fra : michael

Dato : 12-09-06 22:30

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> forventningerne til produktet er forkerte. Forventninger som
> lavprisselskaberne ikke gør syndeligt meget for at ændre.

Det synes jeg så ikke, de gør. Faktisk synes jeg ikke at Ryan Air og
lignende selskaber lægger skjul på, at deres service er skrabet og at
man ikke skal forvente luksus.

Det der mere irriterer mig er ting som at de opkræver gebyrer for
alverdens og eks. tager ekstra betaling for alm. baggage. Det skilter de
ikke nær så stort med, som deres ture til 1,- krone.

/michael

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 22:44

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in news:450726f0$0$846
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det der mere irriterer mig er ting som at de opkræver gebyrer for
> alverdens og eks. tager ekstra betaling for alm. baggage.

Præcis min pointe. Det forventer man ikke selv hos et lavprisselskab, og
derfor får folk ofte en uheldig oplevelse. Fordi forventningerne var
anderledes end virkeligheden.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 12-09-06 19:06

redge wrote:
> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur
> med Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr.

Det passer næppe. Afgiften for Esbjerg-Stansted er kr. 356 t/r.

> Hotel i 10 dage (u/morgenmad) i zone 1 190£.
> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
> fornøjelser.

Flybillet t/r kr. 19
Afgift kr.t/r 356
Administrationsgebyr kr. 55
1 stk bagage t/r kr. 99
Stansted - London t/r kr.150
Hotel kr. 2090

I alt kr 2769.

Hvordan får du det til under kr. 2000?

Vh Mark

Fra : redge

Dato : 12-09-06 19:37

Mark Beaumont wrote:

> Det passer næppe. Afgiften for Esbjerg-Stansted er kr. 356 t/r.

> [...]

Ved at jeg havde læst forkert på afgiften og vidste ikke noget om ekstra
bagage pris eller administartionsgebyr. Stansted regnede jeg ikke med.
Afgifter og adm. gebyr kunne jeg ikke finde på sitet.

Dit regnestykke ser ud til at have det hele med, så der skal graves lidt
dybere i læderet

Mvh Jarl

Fra : Bjarne

Dato : 12-09-06 07:20

Kent Oldhøj skrev:
> [...]
> lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har brug
> for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør tjekke det
Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

Bjarne

Fra : redge

Dato : 12-09-06 08:43

Bjarne wrote:

> Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
> Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

> Bjarne

Hvis det er Ryanair og de konkrete rejsevilkår, der hentydes til, så står
det hele her: http://www.ryanair.com/site/DA/faqs.php

Vilkår og betingelser i den gule bjælke på siden beskriver detaljerne. Man
kan f. eks have 20 kg bagage med som standard.

Det er kun, hvis der er noget ud over det "almindelige", ekstra børneudstyr,
etc., at det koster ekstra. Man kan godt have en klapvogn med gratis.

Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 15:41

> Vilkår og betingelser i den gule bjælke på siden beskriver detaljerne.
> Man kan f. eks have 20 kg bagage med som standard.

Du skal læse ALLE betingelserne.

Ryanair tager 4.50 Euro pr stk bagage. Max 5 stykker totalt pr. person. De
må så ikke veje over 20 kg tilsammen. Efter 1/11-06 må de ikke veje over 15
kg tilsammen. Babyer må ikke have bagage med udover en klapvogn. Overvægt
koster 8 Euro pr. kilo.

Så en mor med et lille barn, der skal fejre julen i London og har 1
babytaske, 1 klapvogn, 1 gavekuffert og 1 tøjkuffert, som sammenlagt vejer
25 kilo (heraf er de 5 kg gaver), skal altså betale, hold nu fast, ~850,-
kr for bagagen. Vel at mærke under forudsætning af at hun ikke selv skal
have gaver med hjem igen.

Der skal uhyggeligt lidt til før det pludselig kan betale sig at flyve med
et af de etablerede selskaber.

Derfor LÆS BETINGELSERNE GRUNDIGT!

Fra : redge

Dato : 12-09-06 17:00

Kent Oldhøj wrote:

> Du skal læse ALLE betingelserne.

Skal jeg det Det gør du da udmærket

> [...]
> ikke veje over 15 kg tilsammen. Babyer må ikke have bagage med udover
> en klapvogn. Overvægt koster 8 Euro pr. kilo.

God information,

> [...]
> fast, ~850,- kr for bagagen. Vel at mærke under forudsætning af at
> hun ikke selv skal have gaver med hjem igen.

Du har en forkærlighed overfor enlige mødre, hvilket er fint. Men der andre
"singler" og andre behov. Jeg rejser f. eks. kun med en så lille kuffert som
muligt. Så behovene er mangfoldige. Det er det, markedet efterhånden
afspejler.

> Der skal uhyggeligt lidt til før det pludselig kan betale sig at
> flyve med et af de etablerede selskaber.

Jo, men det må komme an på en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.

> Derfor LÆS BETINGELSERNE GRUNDIGT!

Nu har du jo lige læst dem TAK FOR OPLYSNINGERNE!

Og skulle vi så ikke for eftertiden hver for sig bruge energien på at finde
de billigste flyrejser og hoteller til dem, der spørger Det er det folk
kommer for at finde ud af og dele erfaringerne omkring. Om det hedder BA,
SAS; Ryanair, KLM, BSA, Air China, eller....kan vel være et fedt. Det er det
for mig i hvertfald, så lang tid det er godkendte selskaber.

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 19:46

> [...]
> det hedder BA, SAS; Ryanair, KLM, BSA, Air China, eller....kan vel
> være et fedt. Det er det for mig i hvertfald, så lang tid det er

Jeg vil helst bruge energien på at finde gode oplevelser der passer til
folks forventninger. Det er så surt at få revet et hul på 1000,- i
feriebudgettet allerede inden man er kommet frem til destinationen

Fra : redge

Dato : 12-09-06 20:22

Kent Oldhøj wrote:

> Jeg vil helst bruge energien på at finde gode oplevelser der passer
> til folks forventninger. Det er så surt at få revet et hul på 1000,- i
> feriebudgettet allerede inden man er kommet frem til destinationen

Du har sikkert mange års erfaring i rejsebranchen, hvor succes kriteriet er
at sikre, at folk ikke får forventningerne sat over styr, inden de kommer
afsted. Det er helt ok. Der er plads til det hele og går man konkret til
værks, bliver det til glæde og fornøjelse for alle. Det bedste er, når folk
begynder at dele ud af deres (rejse)erfaringer rundt omkring fra kloden. Så
bliver lidt ligesom at svæve lidt med selv.

Mvh Jarl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 12-09-06 11:13

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:45065182$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
> Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

Betingelserne findes på flyselskabernes hjemmesider.

Fra : The MIp

Dato : 12-09-06 09:48

> [...]
> Kan det passe at for en returbillet eller er det den ene vej ?
>
> Beklager men jeg har ingen ide om hvad en flyrejser koster idag.

Prøv også www.flybillet.dk.

Jeg har lige tastet 2 personer til Buenos Aires 6-jan til 27-jan - begge
stedder vil sælge helt eksakt samme tur med Iberia, men www.flybillet.dk er
efter afbudsforsikring (500 kr.) hos flyprice.dk er fjernet - stadig 584 kr
billigere.

For 2 personer hhv. 13896 mod 14480

- the mip