/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Flypriser
Fra : Allan Møller


Dato : 11-09-06 21:41

Jeg sidder og roder lidt med at finde nogle flybilletter som skal bruges til
næste år.
Har brugt flyprice.dk men er noget i tvivl om hvad det er for priser jeg får
frem.

Fra København til Barcelona i juni næste år får jeg til 1600 kr med
mellemlanding i f.eks. Bruxelles - incl. skatter.
Kan det passe at for en returbillet eller er det den ene vej ?

Beklager men jeg har ingen ide om hvad en flyrejser koster idag.


Mvh. Allan



 
 
Allan Møller (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 11-09-06 21:44

Rejsetype: Fly tur/retur
Afrejse fra: København
Land: Spanien
Lufthavn: Barcelona
Udrejsedato: 25. jun 2007
Hjemrejsedato: 05. jul 2007
Antal rejsende: 1 voksen
Fly t/r
Voksen 1 x 800 kr. 800 kr.
Flyskat 1 x 816 kr. 816 kr.

Fly Afbestillingsforsikring 1 x 95 kr. 95 kr.
Fly Udstedelsesgebyr 1 x 45 kr. 45 kr.

Totalpris: 1756 kr.





Dette er hvad jeg får frem når jeg vælger en rejse.


Mvh. Allan


begin 666 remove.gif
M1TE&.#EA) `-`*(``-#48L3"28>>*723*LOM=____YG,,P```"'Y! ``````
M+ `````D``T```-6"+3<_C":2:N]^ Z2N\?;5(RC6)(G:E+%%!JEE59QVL(N
M!]]T&Z^[W2EG^@55PEJ2&)3Y>$M1D6E<&6<XX.M:4W6S4L/K0^Z,R^C*(#!H
*N]_PN#PN2 ``.P``
`
end


Kent Oldhøj (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 11-09-06 22:00

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in news:UTjNg.16140$E02.6337
@newsb.telia.net:

> Rejsetype: Fly tur/retur
> Udrejsedato: 25. jun 2007
> Hjemrejsedato: 05. jul 2007

Mener du seriøst du er i tvivl om der er tale om en returrejse?

Allan Møller (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Møller


Dato : 11-09-06 22:13

Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt se at
der står retur.

Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...


Mvh. Allan

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns983BE9FEDB38Ekentoldhoj@oldhoj.dk...
> "Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in news:UTjNg.16140$E02.6337
> @newsb.telia.net:
>
>> Rejsetype: Fly tur/retur
>> Udrejsedato: 25. jun 2007
>> Hjemrejsedato: 05. jul 2007
>
> Mener du seriøst du er i tvivl om der er tale om en returrejse?



Trent Stensnes (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Trent Stensnes


Dato : 11-09-06 22:27


"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in message
news:BjkNg.16147$E02.6355@newsb.telia.net...
> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt se at
> der står retur.
>
> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...
>

Jeg bestilte akkurat tur-retur Oslo-Liverpool. Totalpris 327 norske kroner.



Kent Oldhøj (11-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 11-09-06 23:09

"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in
news:BjkNg.16147$E02.6355@newsb.telia.net:

> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt
> se at der står retur.
>
> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

Flypriser har ikke noget niveau (de starter ved 1,- kr), men generelt får
man sjældent mere end man betaler for. Så ved lave priser er det sundt at
undre sig over hvad det evt. er man IKKE får.

Det er surt at stå i lufthavnen og få at vide at det koster ekstra 300,-
kr at få ens bagage med.

Det er surt at det første fly på ens transitrejse er så forsinket at man
misser det næste, uden at man bliver kompenseret eller ombooket.

Det er surt at lande i Girona Lufthavn 112 km nord for Barcelona, når man
tror man har booket en flyrejse til Barcelona. Bare for at nævne et par
af de overraskelser man kan komme ud for når man vælger at spare penge på
billetten.

Generelt tror folk de bare får billetten billigere hos
lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har brug
for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør tjekke det
først.

redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 06:59

Kent Oldhøj wrote:

>> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt
>> se at der står retur.

>> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

> Flypriser har ikke noget niveau (de starter ved 1,- kr), men generelt
> får man sjældent mere end man betaler for. Så ved lave priser er det
> sundt at undre sig over hvad det evt. er man IKKE får.

> Det er surt at stå i lufthavnen og få at vide at det koster ekstra
> 300,- kr at få ens bagage med.

> Det er surt at det første fly på ens transitrejse er så forsinket at
> man misser det næste, uden at man bliver kompenseret eller ombooket.

> Det er surt at lande i Girona Lufthavn 112 km nord for Barcelona, når
> man tror man har booket en flyrejse til Barcelona. Bare for at nævne
> et par af de overraskelser man kan komme ud for når man vælger at
> spare penge på billetten.

> Generelt tror folk de bare får billetten billigere hos
> lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har
> brug for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør
> tjekke det først.

Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur med
Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr. Hotel i 10 dage
(u/morgenmad) i zone 1 190£.

10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og fornøjelser.

Jarl



Alice M (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Alice M


Dato : 12-09-06 13:48


>
> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur med
> Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr. Hotel i 10 dage
> (u/morgenmad) i zone 1 190£.
>
> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og fornøjelser.
>
> Jarl

Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvilke datoer du får en afgifts
pris på 17 kr tur/retur hos ryanair?
I øvrigt så husk lige at de også kræver 78 kr pr stk bagage :)

Alice M - som også skal afsted med Ryanair - dog knap så billigt.



redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 17:08

Alice M wrote:

>> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til
>> London/retur med Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36
>> kr. Hotel i 10 dage (u/morgenmad) i zone 1 190£.

>> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
>> fornøjelser.

> Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvilke datoer du får en
> afgifts pris på 17 kr tur/retur hos ryanair?
> I øvrigt så husk lige at de også kræver 78 kr pr stk bagage :)

> Alice M - som også skal afsted med Ryanair - dog knap så billigt.

Jeg plejer at flyve med et af de etablerede selskaber, det er min første tur
med Ryanair. Jeg havde forstået det sådan, at afgiften var cirka det
dobbelte af billetprisen.

De 78 kr. skal selvfølgelig også med. Plus busturen fra Stansted og ind til
city, som vel også koster lidt. Jeg havde fundet en tur for en måned siden,
men måtte udsætte den af forskellige grunde. Den kostede 9 kr. hver vej.

Nu har jeg lige slået op på Ryanair.com og fundet London/retur for 2 kr. Det
er jo absurde tal, men der kommer, som du også gør opmærksom på ekstra til
bagage.

Nu når afklaringen er i gang, er der faste afgifter på, eller er det dobbelt
op af billetpriser, som jeg læste et sted?

Mvh Jarl



Alice M (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Alice M


Dato : 12-09-06 17:28


"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:4506db71$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> Alice M wrote:
>
>>> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til
>>> London/retur med Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36
>>> kr. Hotel i 10 dage (u/morgenmad) i zone 1 190£.
>
>>> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
>>> fornøjelser.
>
>> Jeg kunne rigtigt godt tænke mig at vide hvilke datoer du får en
>> afgifts pris på 17 kr tur/retur hos ryanair?
>> I øvrigt så husk lige at de også kræver 78 kr pr stk bagage :)
>
>> Alice M - som også skal afsted med Ryanair - dog knap så billigt.
>
> Jeg plejer at flyve med et af de etablerede selskaber, det er min første
> tur med Ryanair. Jeg havde forstået det sådan, at afgiften var cirka det
> dobbelte af billetprisen.
>
> De 78 kr. skal selvfølgelig også med. Plus busturen fra Stansted og ind
> til city, som vel også koster lidt. Jeg havde fundet en tur for en måned
> siden, men måtte udsætte den af forskellige grunde. Den kostede 9 kr. hver
> vej.
>
> Nu har jeg lige slået op på Ryanair.com og fundet London/retur for 2 kr.
> Det er jo absurde tal, men der kommer, som du også gør opmærksom på ekstra
> til bagage.
>
> Nu når afklaringen er i gang, er der faste afgifter på, eller er det
> dobbelt op af billetpriser, som jeg læste et sted?
>
> Mvh Jarl

Jeg har lige bestilt til london - dog fra Århus (Tirstrup)

Her er mine payment details:

Flyrejsepris 2 personer = 400 Kr (199kr over og 1 kr hjem - har lige set at
idag kan samme afgang fåes til 149 over og 1 kr hjem - SNYDT!!!)

Web baggage fee = 156 kr ( Dette svarer til 1 stk baggage pr person)

Credit card fee = 80 kr (Betalte med Mastercard)

Skatter = 706 kr

Ialt 1342 kr tur/retur for 2 personer.

Hvis jeg prøver at bestille tur/retur hvor begge veje koster 1 kr så lægger
de stadig 706 kr til i skatter så det er IKKE "bare" d en dobbelte
billetpris såvidt jeg kan se.

Syntes faktisk at skatterne er ret meget...... Dog alligevel billigere end
først at skulle til KBH.


Alice M



redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 19:49

Alice M wrote:

> Jeg har lige bestilt til london - dog fra Århus (Tirstrup)

> Her er mine payment details:

> Flyrejsepris 2 personer = 400 Kr (199kr over og 1 kr hjem - har lige
> set at idag kan samme afgang fåes til 149 over og 1 kr hjem -
> SNYDT!!!)

> Web baggage fee = 156 kr ( Dette svarer til 1 stk baggage pr person)

> Credit card fee = 80 kr (Betalte med Mastercard)

> Skatter = 706 kr

> Ialt 1342 kr tur/retur for 2 personer.

> Hvis jeg prøver at bestille tur/retur hvor begge veje koster 1 kr så
> lægger de stadig 706 kr til i skatter så det er IKKE "bare" d en
> dobbelte billetpris såvidt jeg kan se.

> Syntes faktisk at skatterne er ret meget...... Dog alligevel
> billigere end først at skulle til KBH.

> Alice M

Ja,ja...de henter lidt ind på karussellerne, hvad de sættes til på gyngerne.

Jarl



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 15:49

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in
news:45064cb7$0$140$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
> fornøjelser.

..... og bagage. Eller skal du være nøgen? I bedste fald skal du betale
godt det dobbelte af din flybillet for din bagage. I værste fald havde det
været billigere at rejse med BA eller SAS.

redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 16:46

Kent Oldhøj wrote:

>> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
>> fornøjelser.

> .... og bagage. Eller skal du være nøgen? I bedste fald skal du
> betale godt det dobbelte af din flybillet for din bagage. I værste
> fald havde det været billigere at rejse med BA eller SAS.

Så længe der ingen bøsser er i lige i nærheden, er det vel ok Hvis jeg
skulle betale det dobbelte af, hvad biletten koster for min bagage, er det
ok. Det vil så være 18 kr. Jeg ved godt, at du holdningsmæssigt er vild SAS
og BA, muligvis fordi du henter dit brød hos en af dem.

Men jeg er mere intereseret i, hvor billigt jeg/man kan komme afsted. Ikke
fordi at jeg er Manchester-liberalist, men fordi jeg ikke bryder mig om et
højt serviceniveau, eller har brug for det, og derfor heller ikke vil betale
for det. Jeg vil næsten sige, jo mindre flødeskum, jo bedre. Men der skal
være plads til alle afskygninger, det er et frit globalt marked, hvor man
kan plukke de bedste tilbud. Det bør alle der er og henvender sig her nyde
godt af. Fly og ferie er jo frihed og oplevelser, som alle skal have
økonomisk mulighed for.

Mvh Jarl



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 19:42

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in
news:4506d61d$0$146$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>> .... og bagage. Eller skal du være nøgen?
> Så længe der ingen bøsser er i lige i nærheden, er det vel ok

Det siges man skal have prøvet en af hver køn før man er en rigtig mand


> Hvis
> jeg skulle betale det dobbelte af, hvad biletten koster for min
> bagage, er det ok.

Helt sikkert. Måske lidt overraskende hvis man først opdager det i
lufthavnen.

> Jeg ved godt, at du
> holdningsmæssigt er vild SAS og BA, muligvis fordi du henter dit brød
> hos en af dem.

Egentlig ikke. Det der pisser mig af er at lavprisselskaberne spiller med
på at de fleste tror de får præcis samme (eller næsten) service som hos
ruteselskaberne, bare billigere. Det betyder at rigtig mange mennesker
får en kedelig oplevelse ud af noget der ellers ofte skulle være en
fornøjelse. Ikke fordi lavprisproduktet fejler noget, men fordi
forventningerne til produktet er forkerte. Forventninger som
lavprisselskaberne ikke gør syndeligt meget for at ændre.

Og det er da rigtigt at jeg i mit arbejde har en vis tilknytning til SAS,
men jeg arbejder også for lavprisselskaber som MyTravel og Sky One.

> Men jeg er mere intereseret i, hvor billigt jeg/man kan komme afsted.

Det er vi alle vel. Den billigste pris for det produkt der passer mig
bedst. Desværre opdager mange lavpriskunder alt for sent at det produkt
de har købt ikke svarer til de forventninger de havde. Det eneste jeg
opfordrer til er at tjekke at ens forventninger stemmer overens med det
man betaler for. Og det gælder faktisk alle flyselskaber, men i højere
grad for lavprisselskaberne.

Som ansat i flybranchen er jeg ultra priviligeret. Jeg har adgang til ID
billetter, der koster helt ned til 10% af hvad en almindelig billet
koster + skatter og afgifter.

Fordelene er mange: Jeg kan booke og liste mig på en flyafgang ganske få
timer før afgang. Jeg skal først betale for billetterne når jeg kommer
hjem. Jeg kan aflyse en booking 1 min før flyet afgår uden økonomiske
konsekvenser. Jeg bliver ofte upgraded til business class. Jeg får oftest
min bagage først. Lutter fordele skulle man mene.

Bagsiden af medaljen er dog at hvis flyet er overbooked, aflyst eller der
på anden måde sker ting så der ikke er plads på flyet, ja så kommer jeg
bare ikke med. Ingen kompensation. Ingen garanteret overflytning til
næste afgang. Intet hotel eller forplejning. Og ganske ofte sker det at
min bagage ikke kommer med samme fly som jeg (fordi jeg kan være tvunget
til at skifte fly så sent som ude i gaten).

Men er man indstillet på at skulle en tur over Frankfurt pga en snestorm
for at komme til bryllup i Prag, eller at skifte rejseplan og flyve til
Hawaii istedet for Cuba pga. tekniske problemer med et fly, eller sidde
på en stewardesses sæde uden mad (og uden stewardesse) fra London til LA,
eller skulle tilbringe 28 timer i Santiago Lufthavn ventende på ledige
pladser, ja så er det en fed måde at rejse på.

Pointen er at man skal rejse på den måde man har det bedst med. Nogle er
til lavpris. Andre er til First Class. De fleste foretrækker noget midt
imellem.

> Ikke fordi at jeg er Manchester-liberalist, men fordi jeg ikke bryder
> mig om et højt serviceniveau, eller har brug for det, og derfor heller
> ikke vil betale for det. Jeg vil næsten sige, jo mindre flødeskum, jo
> bedre. Men der skal være plads til alle afskygninger, det er et frit
> globalt marked, hvor man kan plukke de bedste tilbud. Det bør alle der
> er og henvender sig her nyde godt af. Fly og ferie er jo frihed og
> oplevelser, som alle skal have økonomisk mulighed for.

Vi er 100% enige.

michael (12-09-2006)
Kommentar
Fra : michael


Dato : 12-09-06 22:30

Kent Oldhøj wrote:
> Egentlig ikke. Det der pisser mig af er at lavprisselskaberne spiller
med
> på at de fleste tror de får præcis samme (eller næsten) service som hos
> ruteselskaberne, bare billigere. Det betyder at rigtig mange mennesker
> får en kedelig oplevelse ud af noget der ellers ofte skulle være en
> fornøjelse. Ikke fordi lavprisproduktet fejler noget, men fordi
> forventningerne til produktet er forkerte. Forventninger som
> lavprisselskaberne ikke gør syndeligt meget for at ændre.

Det synes jeg så ikke, de gør. Faktisk synes jeg ikke at Ryan Air og
lignende selskaber lægger skjul på, at deres service er skrabet og at
man ikke skal forvente luksus.

Det der mere irriterer mig er ting som at de opkræver gebyrer for
alverdens og eks. tager ekstra betaling for alm. baggage. Det skilter de
ikke nær så stort med, som deres ture til 1,- krone.

/michael



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 22:44

michael <michaelsemail@ofir.dk> wrote in news:450726f0$0$846
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

>> Ikke fordi lavprisproduktet fejler noget, men fordi
>> forventningerne til produktet er forkerte. Forventninger som
>> lavprisselskaberne ikke gør syndeligt meget for at ændre.

> Det der mere irriterer mig er ting som at de opkræver gebyrer for
> alverdens og eks. tager ekstra betaling for alm. baggage.

Præcis min pointe. Det forventer man ikke selv hos et lavprisselskab, og
derfor får folk ofte en uheldig oplevelse. Fordi forventningerne var
anderledes end virkeligheden.

Mark Beaumont (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Mark Beaumont


Dato : 12-09-06 19:06

redge wrote:
> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur
> med Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr.

Det passer næppe. Afgiften for Esbjerg-Stansted er kr. 356 t/r.

> Hotel i 10 dage (u/morgenmad) i zone 1 190£.
> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
> fornøjelser.

Flybillet t/r kr. 19
Afgift kr.t/r 356
Administrationsgebyr kr. 55
1 stk bagage t/r kr. 99
Stansted - London t/r kr.150
Hotel kr. 2090

I alt kr 2769.

Hvordan får du det til under kr. 2000?

Vh Mark


redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 19:37

Mark Beaumont wrote:

>> Det søde er så, at jeg f. eks. fra Esbjerg kan komme til London/retur
>> med Ryanair for 19 kr. plus afgift på 17 kr., i alt 36 kr.

> Det passer næppe. Afgiften for Esbjerg-Stansted er kr. 356 t/r.

>> Hotel i 10 dage (u/morgenmad) i zone 1 190£.
>> 10 dage i London for under 2.000 kr., hvortil kommer kost og
>> fornøjelser.

> Flybillet t/r kr. 19
> Afgift kr.t/r 356
> Administrationsgebyr kr. 55
> 1 stk bagage t/r kr. 99
> Stansted - London t/r kr.150
> Hotel kr. 2090

> I alt kr 2769.

> Hvordan får du det til under kr. 2000?

> Vh Mark

Ved at jeg havde læst forkert på afgiften og vidste ikke noget om ekstra
bagage pris eller administartionsgebyr. Stansted regnede jeg ikke med.
Afgifter og adm. gebyr kunne jeg ikke finde på sitet.

Dit regnestykke ser ud til at have det hele med, så der skal graves lidt
dybere i læderet

Mvh Jarl



Bjarne (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 12-09-06 07:20

Kent Oldhøj skrev:
> "Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in
> news:BjkNg.16147$E02.6355@newsb.telia.net:
>
>> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt
>> se at der står retur.
>>
>> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...
>
> Flypriser har ikke noget niveau (de starter ved 1,- kr), men generelt får
> man sjældent mere end man betaler for. Så ved lave priser er det sundt at
> undre sig over hvad det evt. er man IKKE får.
>
> Det er surt at stå i lufthavnen og få at vide at det koster ekstra 300,-
> kr at få ens bagage med.
>
> Det er surt at det første fly på ens transitrejse er så forsinket at man
> misser det næste, uden at man bliver kompenseret eller ombooket.
>
> Det er surt at lande i Girona Lufthavn 112 km nord for Barcelona, når man
> tror man har booket en flyrejse til Barcelona. Bare for at nævne et par
> af de overraskelser man kan komme ud for når man vælger at spare penge på
> billetten.
>
> Generelt tror folk de bare får billetten billigere hos
> lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har brug
> for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør tjekke det
> først.
Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

Bjarne

redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 08:43

Bjarne wrote:

>>> Som jeg skrev så har jeg inet kendskab til flypriser og jeg kan godt
>>> se at der står retur.

>>> Synes bare det lyde meget billigt men det er måske niveuaet ...

>> Flypriser har ikke noget niveau (de starter ved 1,- kr), men
>> generelt får man sjældent mere end man betaler for. Så ved lave
>> priser er det sundt at undre sig over hvad det evt. er man IKKE får.
>>
>> Det er surt at stå i lufthavnen og få at vide at det koster ekstra
>> 300,- kr at få ens bagage med.

>> Det er surt at det første fly på ens transitrejse er så forsinket at
>> man misser det næste, uden at man bliver kompenseret eller ombooket.

>> Det er surt at lande i Girona Lufthavn 112 km nord for Barcelona,
>> når man tror man har booket en flyrejse til Barcelona. Bare for at
>> nævne et par af de overraskelser man kan komme ud for når man vælger
>> at spare penge på billetten.

>> Generelt tror folk de bare får billetten billigere hos
>> lavprisselskaberne. Men det er sjældent tilfældet. Hvis man ikke har
>> brug for det der spares på, ja så er det jo fint nok. Men man bør
>> tjekke det først.

> Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
> Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

> Bjarne

Hvis det er Ryanair og de konkrete rejsevilkår, der hentydes til, så står
det hele her: http://www.ryanair.com/site/DA/faqs.php

Vilkår og betingelser i den gule bjælke på siden beskriver detaljerne. Man
kan f. eks have 20 kg bagage med som standard.

Det er kun, hvis der er noget ud over det "almindelige", ekstra børneudstyr,
etc., at det koster ekstra. Man kan godt have en klapvogn med gratis.

Jarl



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 15:41

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in
news:45066506$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Vilkår og betingelser i den gule bjælke på siden beskriver detaljerne.
> Man kan f. eks have 20 kg bagage med som standard.

Du skal læse ALLE betingelserne.

Ryanair tager 4.50 Euro pr stk bagage. Max 5 stykker totalt pr. person. De
må så ikke veje over 20 kg tilsammen. Efter 1/11-06 må de ikke veje over 15
kg tilsammen. Babyer må ikke have bagage med udover en klapvogn. Overvægt
koster 8 Euro pr. kilo.

Så en mor med et lille barn, der skal fejre julen i London og har 1
babytaske, 1 klapvogn, 1 gavekuffert og 1 tøjkuffert, som sammenlagt vejer
25 kilo (heraf er de 5 kg gaver), skal altså betale, hold nu fast, ~850,-
kr for bagagen. Vel at mærke under forudsætning af at hun ikke selv skal
have gaver med hjem igen.

Der skal uhyggeligt lidt til før det pludselig kan betale sig at flyve med
et af de etablerede selskaber.

Derfor LÆS BETINGELSERNE GRUNDIGT!

redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 17:00

Kent Oldhøj wrote:

>> Vilkår og betingelser i den gule bjælke på siden beskriver
>> detaljerne. Man kan f. eks have 20 kg bagage med som standard.

> Du skal læse ALLE betingelserne.

Skal jeg det Det gør du da udmærket

> Ryanair tager 4.50 Euro pr stk bagage. Max 5 stykker totalt pr.
> person. De må så ikke veje over 20 kg tilsammen. Efter 1/11-06 må de
> ikke veje over 15 kg tilsammen. Babyer må ikke have bagage med udover
> en klapvogn. Overvægt koster 8 Euro pr. kilo.

God information,

> Så en mor med et lille barn, der skal fejre julen i London og har 1
> babytaske, 1 klapvogn, 1 gavekuffert og 1 tøjkuffert, som sammenlagt
> vejer 25 kilo (heraf er de 5 kg gaver), skal altså betale, hold nu
> fast, ~850,- kr for bagagen. Vel at mærke under forudsætning af at
> hun ikke selv skal have gaver med hjem igen.

Du har en forkærlighed overfor enlige mødre, hvilket er fint. Men der andre
"singler" og andre behov. Jeg rejser f. eks. kun med en så lille kuffert som
muligt. Så behovene er mangfoldige. Det er det, markedet efterhånden
afspejler.

> Der skal uhyggeligt lidt til før det pludselig kan betale sig at
> flyve med et af de etablerede selskaber.

Jo, men det må komme an på en konkret vurdering i det enkelte tilfælde.

> Derfor LÆS BETINGELSERNE GRUNDIGT!

Nu har du jo lige læst dem TAK FOR OPLYSNINGERNE!

Og skulle vi så ikke for eftertiden hver for sig bruge energien på at finde
de billigste flyrejser og hoteller til dem, der spørger Det er det folk
kommer for at finde ud af og dele erfaringerne omkring. Om det hedder BA,
SAS; Ryanair, KLM, BSA, Air China, eller....kan vel være et fedt. Det er det
for mig i hvertfald, så lang tid det er godkendte selskaber.

Mvh Jarl



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 19:46

"redge" <freshair@vip.cybercity.dk> wrote in
news:4506d96f$0$143$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Og skulle vi så ikke for eftertiden hver for sig bruge energien på at
> finde de billigste flyrejser og hoteller til dem, der spørger Det
> er det folk kommer for at finde ud af og dele erfaringerne omkring. Om
> det hedder BA, SAS; Ryanair, KLM, BSA, Air China, eller....kan vel
> være et fedt. Det er det for mig i hvertfald, så lang tid det er
> godkendte selskaber.

Jeg vil helst bruge energien på at finde gode oplevelser der passer til
folks forventninger. Det er så surt at få revet et hul på 1000,- i
feriebudgettet allerede inden man er kommet frem til destinationen

redge (12-09-2006)
Kommentar
Fra : redge


Dato : 12-09-06 20:22

Kent Oldhøj wrote:

>> Og skulle vi så ikke for eftertiden hver for sig bruge energien på at
>> finde de billigste flyrejser og hoteller til dem, der spørger Det
>> er det folk kommer for at finde ud af og dele erfaringerne omkring.
>> Om det hedder BA, SAS; Ryanair, KLM, BSA, Air China, eller....kan vel
>> være et fedt. Det er det for mig i hvertfald, så lang tid det er
>> godkendte selskaber.

> Jeg vil helst bruge energien på at finde gode oplevelser der passer
> til folks forventninger. Det er så surt at få revet et hul på 1000,- i
> feriebudgettet allerede inden man er kommet frem til destinationen

Du har sikkert mange års erfaring i rejsebranchen, hvor succes kriteriet er
at sikre, at folk ikke får forventningerne sat over styr, inden de kommer
afsted. Det er helt ok. Der er plads til det hele og går man konkret til
værks, bliver det til glæde og fornøjelse for alle. Det bedste er, når folk
begynder at dele ud af deres (rejse)erfaringer rundt omkring fra kloden. Så
bliver lidt ligesom at svæve lidt med selv.

Mvh Jarl



Kent Oldhøj (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-09-06 11:13

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:45065182$0$2086
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Men hvor finder man som kunde ud af, hvordan betingelserne er?
> Der er ikke meget hjælp at hente, når man stirrer på selve billetten.

Betingelserne findes på flyselskabernes hjemmesider.

The MIp (12-09-2006)
Kommentar
Fra : The MIp


Dato : 12-09-06 09:48


"Allan Møller" <spam@allanm.dk> wrote in message
news:DRjNg.16139$E02.6278@newsb.telia.net...
> Jeg sidder og roder lidt med at finde nogle flybilletter som skal bruges
> til næste år.
> Har brugt flyprice.dk men er noget i tvivl om hvad det er for priser jeg
> får frem.
>
> Fra København til Barcelona i juni næste år får jeg til 1600 kr med
> mellemlanding i f.eks. Bruxelles - incl. skatter.
> Kan det passe at for en returbillet eller er det den ene vej ?
>
> Beklager men jeg har ingen ide om hvad en flyrejser koster idag.
>
>
> Mvh. Allan
>
>

Prøv også www.flybillet.dk.

Jeg har lige tastet 2 personer til Buenos Aires 6-jan til 27-jan - begge
stedder vil sælge helt eksakt samme tur med Iberia, men www.flybillet.dk er
efter afbudsforsikring (500 kr.) hos flyprice.dk er fjernet - stadig 584 kr
billigere.

For 2 personer hhv. 13896 mod 14480

- the mip



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste