Jeres største brøler ??
Fra : Brian S Jensen

Dato : 11-09-06 20:11

Hej

Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Jeg lægger gerne ud :

Tilbage i ´89 havde jeg en BMW 323i og en aften "mødte" jeg en bekendt
som er kørelærer - han havde lige fået sig en 324TD og så skulle der prøves
kræfter på en midtfynsk hovedvej - nå, men sådan en TD'er var ganske
kvik, så udfaldet af kræftanstrængelserne skal jeg ikke kede jer med

Nå, men 323'ern blev parkeret for natten og morgenen efter skulle den lige
tankes,
så jeg kører ud af værkstedet og op til standerne (boede hjemme på det
tidspunkt
hvor forældrene havde autoværksted) - imens jeg fylder benzin på, kommer jeg
i tanke om at motoren da vist havde fået en mislyd - kunne måske skyldes
den foregående aftens kraftpræstation ? - så jeg stikker hånden ind af
vinduet
og drejer nøglen - nu starter sådan en 6-cylindret BMW helt fint, så det
sagde WROOUUM - BANG omme fra tankpåfyldningen da pistolen røg ud og 1½
sekund
senere sagde det BANG igen - en eller anden tosse havde parkeret hans Passat
lige dér hvor BMW'en kom kørende i tomgang - PIS !!

Hvem pokker efterlader da osse sin bil i gear ?

Nå, men det kom ind under det de på værkstedet kaldte "opsøgende arbejde",
og Passat'en fik ny skræm osv. samt en gang maling

Én ting er sikkert - jeg starter ALDRIG en bil uden føsrt at ha' tjekket om
den står i gear !

Meeen hvis jeg kender jeg ret, så kan i sagtens slå den

p.s. Den havde fået en anden lyd - defekt plejleje

Mvh.
Brian S Jensen
BMW 528i Steptronic
Toyota Previa 2.4i

Fra : Anders Majland

Dato : 11-09-06 20:21

> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

Ikke bag rattet - men hvad gør man når man bærer en stor tung papkasse i
regnvejr hend til en sedan der er parkeret på en mudret-grus-p-plads når
man skal have fisket nøgleren op ad lommen. Man sætter forsigtigt
papkassen på bagsmækken af bilen og finden nøglerne. Derefter tror man
at man har løftet papkassen helt fri inden man trækker den bagud og
åbner bagklappen med knæet... Senere opdager man så at papkassen havde
store metalkramper i bunden og at den allerede ved læsningen var blevet
så blød at bunden/cramperne havde skrapt nogle dyber ridser ned i
lakken. Det var første gang jeghar lavet ridser på en bil, så episoden
husker jeg ....

Men kender i den med at parkere ved siden af et stort brønddæksel som
man så glemmer når man skal til at køre igen og bakker ud ? En mazda 626
kunne godt flytte den en 1/2meter - heldigvis mest med forhjulet og kun
lidt med skærmen.
¨
Og så er det jo også nemt at bakke på gehør - bump - så er der ikke mere
plads. Selvfølgelig kun noget jeg har praktiseret mod fast
gadeinventar - ikke noget man skal gøre ved andres afgiftetede
køretøjer, men de er også oftest til at få øje på. Derimod de her
"pullerter" der er så moderne mange steder er lidt træls da de ikke kan
ses inde fra bilen...

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 12-09-06 01:28

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:4505b733$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> oftest til at få øje på. Derimod de her "pullerter" der er så moderne
> mange steder er lidt træls da de ikke kan ses inde fra bilen...
Sad, for mange år siden, på en fortovsrestaurant i Sønderborg da "hirden"
kom forbi i en Volvo 245 hundevogn. De kørte op langs rådhuset men
ombestemte sig og ville så bakke for at tage en sidevej istedet. Der stod en
granit "pullert" som volvoens kofanger fint kunne "løfte" bagenden over, da
betjenten så ville køre frem igen sad han der bare. Vi morede os
selvfølgelig højlyt. De blev desværre hurtigt hjulpet derfra af en lokal
beboer og en af gæsterne fra restauranten.

mvh Jens

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-06 11:03

> Det var første gang jeghar lavet ridser på en bil, så episoden husker
> jeg ....

Kom lige i tanke om en anden som der er blevet grinet lidt - Kommer 4
mand høj ud til et bowlingecenter og der var ikke mange ledige
p-pladser, men det så da ud til at lige at være plads til at stikke
snuden ind under en trappe. Det var der også til passagererne steg ud -
så manglede der lige 3cm over venstre forskærm ...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 14-09-06 13:04

Den Thu, 14 Sep 2006 12:03:13 +0200 sendte "Anders Majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> følgende røgsignaler:

> [...]
>snuden ind under en trappe. Det var der også til passagererne steg ud -
>så manglede der lige 3cm over venstre forskærm ...

I sådan et tilfælde ville man ønske at man kørte Citroën (ihvert fald
en af de ældre modeller).

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 14-09-06 13:09

Hr. Jensen skrev:

> I sådan et tilfælde ville man ønske at man kørte Citroën (ihvert fald
> en af de ældre modeller).

Bortset fra at de lægger sig ned på kantstenen!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 14-09-06 20:59

> I sådan et tilfælde ville man ønske at man kørte Citroën (ihvert fald
> en af de ældre modeller).

Man beder da bare passagererne om lige at stige ind igen og dernæst
bakke tilstrækkeligt bagud ... Men apopos franske biler. Den c5 2,0 med
automatgear som jeg har kørt lidt i var en morgen "forsvundet". Dvs den
var bakket 20meter ned ad vejen og stoppet i en lygtepæl. I modsætning
til de fleste andre biler med automatgear er der inden advarsel mod at
forlade den i D uden at trække håndbremsen.

Fra : Per O.

Dato : 14-09-06 22:28

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:45092acd$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> det så da ud til at lige at være plads til at stikke snuden ind under en
> trappe. Det var der også til passagererne steg ud - så manglede der lige

Jeg har set det modsatte. En lille pegø' 206 med vældige spoilere for og bag
sneg sig ind i en parkeringsbås. Båsen er hævet en smule over gadeniveau med
nogle almindelige brolægningssten. Alt går fint, lige indtil de tre store
gutter han skal hente, sætter sig ind i bilen. Den er nu blevet til en pegø'
med væsentligt sænket undervogn! Da den tager turen tilbage til vejen skal
den jo ned ad stenene igen, og den sænkede undervogn efterlader
frontspoileren liggende på asfalten inde i båsen. Surt!
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 11-09-06 20:38

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> writes:

> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

Jeg sad ikke bag rettet, men det var da vist en brøler.

For et par år siden var der en voldsom storm, som specielt i
Nordjylland lagde en del træer ned og hev lidt tagsten af. Man skulle
mene at Falck i hvert fald havde nok at se til...

Men vi var alligevel i området, så vi ville lige tjekke
svigerfamiliens sommerhus, som lå i en plantage. Hunden var
naturligvis med, en dejlig hvalp på 7 måneder.

Da vi havde fået lagt de problematiske træer ned gik vi lige vejen
rundt for at se hvordan tingene så ud.

Vi kom tilbage, smed hunden ind bag i bilen og ville lukke os selv
ind. Og den kloge har nok allerede gættet hvad der var galt. Ja, inde
ved hunden lå nøglen!

Så os ud for at finde et beboet hus i et sommerhusområde i slutningen
af december/starten af januar. Og vi skulle jo helst undgå at hvalpen
bed mere i stykker end hun allerede havde gjort. Det er dyrt at få
skiftet en viskerdims til rettet. Gearknoppen og håndbremsen har også
masser af tandmærker.

Endelige lykkedes det og da Falck hørte om stakkels lille Siri kom de
i løbet af 20 minutter. Da var vi meget glade. Og stakkels lille Siri
havde sovet fra det hele.

Siri er i øvrigt nu ikke så lille mere. Hun vejer 75 kg og kan ikke
selv komme ind i bilen. Hvis hun hopper banker hun nemlig hovedet i.
Så hun sætter forpoterne op og skal løftes resten af vejen. Det får vi
mange grin ud af.

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 20:40

On Mon, 11 Sep 2006 21:10:37 +0200, "Brian S Jensen"
<m3m5@hotmail.com> wrote:

>Hej
>
>Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
>fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

<...>

Hmmm.....har godt nok en historie der gav røde ører der tilbage i '82.
Jeg havde en "næsten ny" Kadett C 1.0S - den havde gået 70 kkm og var
6-7 år gammel. Den kørte nøjagtigt lige som forældrenes 1.2'er og var
ikke særlig tørstig. Nå - til historien. Vi var nogle gutter, der
havde været over broen til Nørresundby og se jyllandsseriefodbold
(noget med en bekendts bekendt, der lavede mål på samlebånd) og skulle
nu tilbage til stamværtshuset i Vejgaard. Fire mand i hver bil og af
sted det gik - der gik lidt "dril" i det. Ikke ræs som sådan, men lidt
om hvem der kom bedst ud af situationerne. (vi var ikke så gamle og så
videre - konkurrenten var en Escort 1.1). Escorten først op langs
havnen og mig bagefter - så rammer vi op til en søndagskortegeleder,
der synes 30 i yderbanen var yderst passende. Escorten indenom og mig
bagefter - desværre var jeg ikke helt forbi Nissan'en i yderbanen, da
jeg trak ud, så jeg "lånte" lige hans forkofanger ) Farten var ikke
særlig høj, da vi havde måttet bremse for "geniet" indtil de smarte
var kommet indenom.
For nu lige at gøre det klart - den er ikke helt god og jeg måtte jo
skrive pænt til forsikringen at jeg havde kvajet mig.
Det mest forbandede var, at jeg lige havde haft Kadytten helt skilt ad
og fået den lakeret osv. (de kunne fandme ruste, de Kadytter)

--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 11-09-06 21:23

Ivan Madsen skrev:

> Det mest forbandede var, at jeg lige havde haft Kadytten helt skilt ad
> og fået den lakeret osv. (de kunne fandme ruste, de Kadytter)

Da jeg havde købt min VW 412E van vaskede jeg al den sorte tectyl af fronten
som den tidligere ejer, en gammel mand, havde pladret på - den stod så
blitze-blank bagefter i den flotteste orange harpiks-lak, så den lignede en
million!

Nogen tid efter sov jeg over mig en morgen, så da jeg kørte over Den Nye Bro
en vinter for at komme på arbejde var jeg lidt utålmodig!

Ud af en tågebanke dukker Hans så hvorefter han opdager at der på islaget
foran ham holder en havareret Zastava - på venstre side har jeg en Morris
1000, så det er bare at klodse alt - men lige meget nytter det; et øjeblik
senere holder jeg med snuden oppe i r*ven på Zastavaen! ;-/

Efter arbejdstid kan jeg så banke min front ud med en hammer og økse og
dernæst...pladre den til med sort tectyl!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : lindenskov

Dato : 11-09-06 21:23

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> wrote in message
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

Lidt det samme som din.

Havde købt min første bil 14 dage forinden og var stadig "ny billist".
Havde været inde og handle i ISO, og da jeg tændte bilen knallede jeg
direkte ind i en lygtepæl. Ja jeg havde parkeret i gear og glemt alt om
dette. Smadrede kofangeren fuldstændigt. Dumme penge!

(Jeg parkerer faktisk stadigvæk altid i gear frem for at trække
håndbremsen.)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-06 22:05

lindenskov explained on 11-09-2006 :
> (Jeg parkerer faktisk stadigvæk altid i gear frem for at trække håndbremsen.)

Hvorfor ?

Jeg syns jeg har hørt det er skidt for gearkassen og håndbremsen...

Fra : Lars O.

Dato : 12-09-06 09:52

Henrik Stidsen skrev:
> lindenskov explained on 11-09-2006 :
>
> Hvorfor ?
>
> Jeg syns jeg har hørt det er skidt for gearkassen og håndbremsen...

Jeg parkerer også altid i første gear. Om det er skidt for gearkassen
aner jeg ikke, men det er en simpel nødvendighed. Håndbremsen i en
Vectra '98 er en skandale.

/Lars

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-06 21:35

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Spritnyt kørekort, -snestorm af den seriøse slags, lille smal vej farbart i
knapt et spor, Morris Mascot. Modkørende med kørekort på +50 år, også Morris
Mascot.
Nul bremseevne. 2 stk Mascot i kærligt men lidt voldsomt kys midt i
snestormen. 4 knuste forlygter. Gammel mand og ung knægt der midt i
snestormen lige skulle finde ud af hvis skyld det nu var, og hvem der skulle
have fornøjelsen af at bakke mange hundrede meter. he, -det var nu
underholdende dengang ;)

Martin

Fra : Martin Kiefer

Dato : 11-09-06 21:38

> [...]
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Forsøgte i en Mercedes Sprinter at fjerne en betonpille ved Bilka Tilst med
bagenden af bilen...
Problemet var egentlig at det var nytårsaften, det var en værditranport og
pengene skulle jo ud da jeg kom retur til depotet. Hvad gør man. Jo Martin
fjerner den ene bagdør med en stor boldsaks og kan så komme ind til pengene.
Dette krævede to nye bagdøre.

Nej chefen så ikke glad ud da vi mødtes efter nytår

Eller når man lige skal have 300kg mønter ind igennem sidedøren på en MB
Sprinter med en palleløfter og lige skal hæve kassen med mønter en anelse,
hvorefter den så får fat i døren så den lige bliver revet af...Ting sker...

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Regnar Bang Lyngsø

Dato : 11-09-06 21:36

Brian S Jensen wrote:

> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Lånte sammen med nogle kammerater mine forældres autocamper.

En morgen klokken 5 i Amsterdam skulle vi hente et par tilstødende
kammerater i Shiphol lufthavn. Vi kører lidt rundt og på et tidspunkt
overhører min kammerat at jeg siger "til højre". Nu har jeg tendens til
at skulle vade i folks fejltagelser - så jeg gør ham et par gang
opmærksom på at vi skulle have været til højre 50 m før (vi holder for
rødt). Well - han smider bilen i bakgear og få sekunder senere lyder der
et klonk fra bilens bagende. Han kører frem - drejer lidt til venstre så
han kan se hvad der var i vejen - og udbryder: "Shit - vi har bakket ind
i en politibil" - og det havde vi. Camperen har ikke taget stor skade -
men politibilens kølerhjelm er ikke sluppet helt heldigt fra
nærkontakten med cykelstativet. Får ringet hjem til forældrene som pænt
siger at det skal vi ikke tænke på - nu skal vi bare have en god tur.

Det havde vi så - og til sidst efter at have været omkring Sydtyskland
vender vi hjem - og kører non-stop fra Sydtyskland (med en 2,5 Diesel
uden turbo tages Kassel bakker med 20-40 km/t når det er værst). Det
bliver lidt sent da jeg kommer hjem til mig selv for at smide
rejsegodset af før jeg kører ud og afleverer bilen. På vej væk derfra
har jeg totalt overset en bil der holder parkeret på parkeringspladsen
over for autocamperen (bagved). Resultatet er at jeg bakker ind i en
belgisk Peugeot 205. Nu var der ret stor selvrisiko på forsikringen - og
skift af trin var ret dyrt - så de gamle betalte begge skader - jeg tror
mine 3 ugers ferie kostede dem et sted mellem 50.000 og 70.000 kroner.

I samme boldgade - min lillebror lånte min fars personbil da forældrene
var på ferie - desværre ikke i autocamper - for han måtte ringe og
fortælle dem at han havde bakket personbilen ind i autocamperen på vej
ud af carporten. Den bemeldte autocamper var på daværende tidspunkt
under 1 måned gammel og havde vel rundet 3000 km. Gudskelov har min far
den holdning til sådan noget, at det bare er blik - og var derfor ikke
knust over at hans næsten helt nye bil havde fået buler - men bettebror
følte sig vist nok bare en smule dum.

Knus
Regnar

Fra : Broegger

Dato : 11-09-06 21:51

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev

> Meeen hvis jeg kender jeg ret, så kan i sagtens slå den

En historie som jeg har været vidne til...

I sin tid da jeg var i lære havde vi en firmapotte. Det var en Polo, og
på dette tidspunkt var den ca 4 måneder gammel.
En af svendene skulle ud og starte en gummiged, så han åbner glasporten
og går over for at hente dytten, så han kan bakke tilbage ind i varmen
for at pakke den.
Vores yngste lærling kommer ud fra omklædningsrummet og konstaterer at
her er da lidt friskt, og hvorfor pokker mon den port er åben? Den må jeg
da hellere lukke, så han trykker på "ned"-knappen.
Nu har svenden så sat sig ind i bilen og smidt den i bak-gear. Han bakker
for fuldskrue mod porten (som jo er ved at lukke), men det ser han ikke
ud af bagruden. Så SMASK. Han rammer porten da den er ca 10 cm længere
nede end en Polo er høj. resultat (jeg så det som i slowmotion), en sand
regn af glasskår der regnede ned over den stakkels bil! Ud stiger en
meget hidsig svend og spørger hvem helvede der lukkede den port. Yngste
lærlingen kigger på ham og siger: Og hvem pokker bakked ind i den!
Det glemmer jeg aldrig.

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Broegger

Dato : 11-09-06 22:00

Broegger <thomas@removethisbroeggerklanen.dk> skrev

<snip om porten>

Og så en selvlavet.

Da jeg var 18 havde jeg en kæreste hvis far var den "heldige" ejer af en
Wartburg. Svigermekanikken skulle på ferie og havde efterladt bilnøglerne
hjemme. FEDT! Så kunne vi cruise i ringklokken!
På et tidspunkt var vi så kørt i skoven for at gå en tur. Vi hopper ud,
og smækker dørene. Hvorefter jeg konstaterer at nøglen ikke er i min
lomme! Jeg leder en del og får endeligt øje på den i ... tændingslåsen!
Hmmmm.... Man har vel ikke set film for ingen ting, så jeg finder en tynd
kort pind samt en længere med en lille krog på. Jeg får vippet døren fri
i toppen og begynder så at trække i knoppen med den anden pind. men den
vil bare IKKE gi sig! Efter en times lirken giver jeg op. Finder en sten
og smadrer bagruden. Jeg kravler ind i dytten og får kæmpet mig frem
efter nøglen. Da jeg har den i hånden åbner jeg døren. og her er det så
at det går op for mig hvor meget jeg har dummet mig! Låse palen virker
omvendt! Når den er oppe er der låst, og når den er nede er der låst op.
Så jeg skulle bare have trykket på den med pinden! ØV.
Jeg får dog støvsuget bilen og finder en rude hos en hugger jeg kan sætte
i. Men svigerfar fandt dog glasslår, så vi blev bustet: Hans kommentar:
Hvorfor pokker spurgte du dog ikke bare om du måtte låne bilen!!!

--
Hilsen Thomas

http://www.broeggerklanen.dk

Fra : Gunnar007

Dato : 11-09-06 22:12

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det

Har en kammi der er mekker.

Havde lige haft en handicap bil til service, hvor der var automatgear i, og
pedalerne samtidigt var byttet om.
Altså gas på bremsen og bremse på gassen.
Min kammi har næsten lige taget kørekortet, og skal lige trille en tur efter
endt service.
Forude er rødt lyssignal, og én bil holder for rødt.
Kammi vil jo bremse.. Træder på gas (jo han glemte de var omvendt)
Banker bilen op i den foran.
Føreren af bilen stiger ud og siger Hej..
Det var hans kørelærer. !!
Den griner vi stadig af.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 11-09-06 22:20

Brian S Jensen skrev:
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Gå det hvis historien handler om en man kender?

I gymnasiet var der et tidspunkt i 2.G alle fik kortet. Det fik
blondinerne desværre også. Et par af dem om fra en by 12 km væk fra
gymnasiet, og havde derfor lånt en gammel transporter. Den er jo ikke
helt så nem at kører får nye blonde bilister. Det lykkedes dem at blive
taget uden sele to dage i træk Det værste var dag da de bakkede
ind i en holdende bil. Ok det er der mange der har prøvet, men denne bil
var en udstillings bil som stod på en lille bakke for an en forhandler
ud til vejen

Hilsen Mikkel

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 12-09-06 08:54

"Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse

> Gå det hvis historien handler om en man kender?

Det havde jeg også sagt

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i domæne for email

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 22:45

> [...]
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

At jeg bliver ved med at købe Ford selv om de brænder op, ruster op, eller
er overflødige

--
Tom

Fra : Jes Vestervang

Dato : 11-09-06 22:49

writes:

> Derimod de her "pullerter" der er så moderne mange steder er lidt
> træls da de ikke kan ses inde fra bilen...

Ja, de er gode til at vippe kofangeren af en Ford P100 (der kun
clipset fast). Det opdagede jeg så først næste dag, da det ikke lige
er noget man lægger mærke til når man parkerer med næsen ind i en mørk
carport. Heldigvis havde den flinke købmand i Hjøllund gemt
kofangeren (med nr. plade) af vejen, så langfingrede individer ikke
snuppede pladen.
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Per O.

Dato : 11-09-06 23:02

> [...]
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

For godt 10 år siden var jeg den lykkelige ejer af en Galant GTI 16V, som
konen og jeg så skulle på ferie i til Schweiz. Vi synes vi havde planlagt
turen tilpas præcist til at vi skulle være fremme ved vores mål inden
kontoret med nøglerne lukkede. Det gik fint, men tidsplanen skred, og på et
tidspunkt synes konen at vi snart måtte være ved det punkt, hvor vi skulle
dreje af. Klog i egne tanker sagde jeg nej, og kørte videre. Konen havde
ret! Og pludselig kørte vi ind i en tunnel, som jeg synes så ret lang ud.
Jeg spurgte forsigtigt konen hvad der stod udenfor tunnelen. Der stod
Gotthard var svaret, og så vidste jeg at der nu lå 17 km tunnel foran os, og
da vi ikke skulle den vej, lå de samme 17 kilometer så og ventede på
tilbagevejen igen. Jeg kunne godt se at tidsplanen i så fald ville skride
totalt, så jeg gjorde noget, som jeg aldrig siden har så meget som
overvejet. Jeg vendte i tunnelen, da vi kom til en af vigepladserne. Vi var
vel kommet ca 4km ind i tunnelen, og jeg synes det gik ok. Men ved udkørslen
af tunnelen gik trafikken i stå, for der holdt der en Volvo 850T fra
politiet på tværs af vejen, og en betjent stoppede alle biler på vej ud af
tunnelen. Da vi kom frem spurgte han høfligt om vi mon havde vendt i
tunnelen, hvilket jeg på fejlfrit tysk på det bestemteste benægtede. Jeg
havde så småt fået på fornemmeren, at det ikke var det mest geniale træk jeg
havde lavet for 4 km siden. Åbenbart vidste han ikke helt hvad han ledte
efter, for han lod os køre. Galant'en fik alt hvad den kunne trække hen ad
motorvejen, og kort efter smuttede vi op ad den første frakørsel, selv om
det ikke var den vi skulle bruge. Konen spurgte hvorfor jeg havde så travlt,
hvorefter jeg jo måtte fortælle hende at nok havde vi klaret frisag i første
omgang, men det var jo kun indtil den flinke betjent spurgte den næste bil i
rækken om de havde vendt i tunnelen. De ville så fortælle betjenten at det
da var ham tossen i Galanten, som de havde kørt bagved hele vejen ud. Og jeg
satsede ikke på at en Galant GTI kunne trække fra en Volvo 850T ret længe,
så det var bare med at komme af vejen.
Vi smuttede op i bjergene ad de små veje, og håbede at ingen havde nået at
få fat i vores nummer. Men vi endte helt oppe ved snegrænsen, hvor vi kom
til en lille bitte by med en smuk klar sø i midten. Der var en hulens masse
motorcykler alle vegne, og vi fortsatte forbi i den retning vi mente var den
rigtige. Ingen af de vejskilte vi fandt viste til byer som var nævnt på
vores kort, og derfor lykkedes det os at komme tilbage til den lille by 4
gange, og hver gang kiggede flokken af mc'ere på os .. mere og mere
forbavsede for hver gang vi kom ind fra en ny retning. Til sidst lykkedes
det os at finde en vej ned fra bjerget igen, men da var alle tidsplaner for
længst gået fløjten, og vi måtte ringe fra den nyerhvervede mobiltelefon og
bede kontoret hænge nøglen ud i en kuvert til vi kom frem.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-09-06 23:09

"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiltelefon og bede kontoret hænge nøglen ud i en kuvert til vi kom frem.

*GRIN*

Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-09-06 23:33

> [...]

> gange, og hver gang kiggede flokken af mc'ere på os .. mere og mere
> forbavsede for hver gang vi kom ind fra en ny retning.

Hvorfor ser jeg Peter Sellers for mit indre øje, når jeg læser dette ;).

Fra : Michael Pagh

Dato : 11-09-06 23:09

> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

For et par mdr. siden lykkedes det mig at ridse alle 4 fælge på en gang;

Kom over et lyskryds i Kolding, ved Domhusgade, kørte omkring de 50.
Jeg ved ikke hvad jeg har lavet / tænkt på, men en 50-100m efter at jeg er
kommet over holder ligepludselig en bil, og skal svinge til venstre ind til
hans hus. Han holder stille og venter på et hul i trafikken.

Jeg klodser bremsen....men kan godt se at det ikke holder, tager en hurtig
beslutning og tager cykelstien i brug. Jeg prøvede så vidt muligt at ramme
en opkørsel, men det lykkedes vidst ikke.

Resultat: Fælgene i passager siden ridsede og skrammet grundet opkørsel over
kantsten. Fælgene i fører siden er ridsede på inder siden, da der ikke var
meget plads at komme inden om på. Men, ok....ingen buler i bilen. For pokker
hjertet bankede bagefter.

Nu jeg er igang, så har man kære fader også lavet sit de sidste par år:

1. Havde glemt han havde trailer med, da han lige skulle bakke for at vende.
Det gav en ordentlig bule i bagskærmen.

2. Nedlagde en lygtepæl på en p-plads. Han holdt stille, og skulle så sætte
i gang, han drejede lidt, men kunne ikke forstå at han ikke kom frem ad, så
den fik lidt mere havre. Ligepludselig klapper sidespejlet ind, og en delvis
nedlagt lygtepæl kommer til syne.

3. Havde vasket campingvognen, og skulle så have den op på plads igen. For
at komme væk fra vaskepladsen skal man tage det store sving. Det var bare
ikke stort nok, så CV kom op at hænge på et gelænder, og flåede en del af
siden af.

4. I Norge. Min mor har som lille været en del i Norge, og de var så rundt
at kigge i det område hun gerne ville se. Hun ævlede selvfølgelig løs, og
det efterlod derfor ikke meget koncentration til min fader om at passe
kørslen. Han kom ud over en ret høj kantsten/afsats, vel en 30-40 cm med en
30km/t. Forenden gik fint, men bagenden ramte med trækket. Bagenden er nu
bøjet, og han kan ikke få hans aftagelige træk på. Støddæmpere i bag er
færdige, samt det ene tårnleje foran er gået.

Det var lidt herfra...

MVH
Michael

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-09-06 06:14

"Brian S Jensen" <m3m5@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Jeg bakkede engang en bil ned som jeg selv havde parkeret

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Ib

Dato : 12-09-06 06:34

Ja nu er det jo ikke mig selv, men dog tæt på:

Min kære mor skulle bakke ud fra en parkleringsbås ved et supermarked. Foran
båsen står en lampe, cylinderformet og ca 70 -80 cm høj. Min mor sætter
bilen, en Saab 99, i bakgear og placerer højre hånd øverst på rattet, vender
sig om, orienterer sig og sætter i gang idet hun er overbevist om er bakgear
!!!! men det er det ikke. Resultatet er at hun kører ind i lampen som nu
står i en vinkel på ca 45 gr. I forvirringen er højre hånd gledet ned på
hornet, som virker udmærket, så samtlige der er i nærheden vender sig og
kigger på en bilist i en rød Saab 99 der holder, næsten oppe på en lampe og
gør alt for at gøre opmærksom på dette med hornet i bund. Behøver jeg at
sige at ansigtskuløren stærkt nærmede sig den ellers pæne Saab-røde !!!

Fra : Kent

Dato : 12-09-06 09:06

> [...]
> den står i gear !
>
> Meeen hvis jeg kender jeg ret, så kan i sagtens slå den
>
> p.s. Den havde fået en anden lyd - defekt plejleje

He he - jeg får lyst til at hænge min mor ud nu. I ved jo ikke,
hvem jeg er - så jeg kan vidst gøre det med sindsro .

Det er vel omkring 15 år siden nu. Min mor skulle køre mine
forældres Corolla ind i garagen en dag, hvor far ikke lige var hjemme.
Lige den dag mente hun så ikke, at garagen var bred nok, for i hvert
fald skraber hun nogle rigtigt grimme og dybe ridser på kofangeren
i for . Det var jo ikke godt - og slet ikke når hun vidste, hvor
øm min far var omkring bilen.

Her var det så, min mor bare skulle have ventet til far kom hjem, så
hun kunne have indrømmet, hvad hun havde gjort. Men nej, nej....
Hun henter resolut dåsen med autolak og begynder at male på
ridserne. De får et godt lag .

Senere kom far hjem, og mor gik sikkert derinde med stor forhåbning
om, at han ikke ville opdage, hvad hun havde lavet. Men men, han får
meget hurtigt øje på de lange løbere med maling, der er på kofangeren.
Mor havde virkeligt sjasket godt med malingen - grundigt skulle det
jo gøres .

Da far kom ind, spurgte han meget alvorligt, om mor tilfældigvis vel ikke
havde plettet lidt på bilen. Mor så IKKE glad ud.

Et øjeblik efter smilte han, og så SPRUTTEDE han af grin . Det lignede
ikke far, når det drejede sig om noget alvorligt med bilen - men mors
"prof." malerarbejde var alligevel for meget for ham .

Mor har tit fået at høre for det i familen .

Kent.

Fra : Kent

Dato : 12-09-06 09:37

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "prof." malerarbejde var alligevel for meget for ham .
>
> Mor har tit fået at høre for det i familen .

Njaaaeh - jeg kan vidst ikke være bekendt at hænge min mor ud,
hvis ikke også jeg fortæller om en bommert af mine egne .

Det var da jeg skulle købe min anden bil - en Ford Orion.

Jeg kører en tur i den, og den kører fint. Nu er jeg jo den
grundige type, så jeg skal da også om på bagsædet at sidde.
Jeg holder ind i siden af vejen, og hopper ind.
Jo jo, her sidder man også godt!

Da jeg vil ud igen, opdager jeg, at børnelåsen skam også fungerer
fiiiiiint i bagdørene . Så er gode råd dyre! Men jeg må jo om
i for, og selvfølgelig vælger jeg den "smarteste" løsning". Jeg
får venstre ben over førersædet - og det andet med bagefter,
håbede jeg. Desværre kilede min højre fod sig fast mellem
passagersædet og nakkestøtten. Jeg ved ikke lige, om I kan
forestille jer, hvordan det så ud? I hvertfald fik det et ældre
ægtepar, der kom gående, til at stoppe op og kigge.

Det føltes som MEGET lang tid indtil jeg endelig fik vredet foden
fri og kom afsted i en fart .

I bakspejlet kunne jeg se det ældre ægtepar stå og glane efter mig
til jeg tabte dem af syne .

Siden den dag har jeg altid tjekket om børnelåset er slået til, inden
jeg sætter mig ind på bagsædet i en ny bil.

Kent.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:39

Kent skrev:

> Siden den dag har jeg altid tjekket om børnelåset er slået til, inden
> jeg sætter mig ind på bagsædet i en ny bil.

Det er ikke for børn!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-09-06 20:17

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Njaaaeh - jeg kan vidst ikke være bekendt at hænge min mor ud,
> hvis ikke også jeg fortæller om en bommert af mine egne .

[klip]
> Kent.

Så vil jeg til gengæld hænge min gamle vens storebror ud - ham kender i jo
heller ikke

Han skulle for år tilbage parkere inde på Nørreport her i Kbh. For jer, der
ikke lige er kendt der, så er det en lang række p-båse vinkelret på
kørebanen.
Han havde fundet en go plads til sin Volvo stationcar, klaret sit ærinde og
kom tilbage til bilen.
"#¤%& og en masse andre, uskønne gloser; på begge sider af Vøllen holder der
nu biler så tæt, at han ikke ka komme ind !
Resolut åbner han bagklappe, kravler ind og lukker klappen efter sig. Vel
fremme på forsædet sætter han nøglen i - bare for at erfare at den kære bil
har et anfald af "jeg vil ikke starte".
Jamen så må man jo ud samme vej og prøve at skaffe hjælp - enkel tanke, ikk
?
Jo - hvis ikke lige den der med børnelåsen ikke osse var bygget på låsen til
bagklappen !
Efter et godt stykke tid kom der dog en patruljevogn til undsætning ?!
Og det fordi en vågen beboer havde bemærket at der sad en mistænkelig mand
og rodede bag i en Volvo
--
Jesper Hedegaard

GS500E når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Kent

Dato : 12-09-06 20:56

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Efter et godt stykke tid kom der dog en patruljevogn til undsætning ?!
> Og det fordi en vågen beboer havde bemærket at der sad en mistænkelig mand

He he

Kent.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 12-09-06 09:15

Kim Frederiksen wrote:

> Jeg bakkede engang en bil ned som jeg selv havde parkeret

Flot!

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 12-09-06 11:20

> Flot!

.... og det var min egen!

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 12-09-06 09:31

Brian S Jensen wrote:
> Hej

[SNIP]

Min stoerste broeler, var tilbage i 1885, hvor jeg koerte lastbil, jeg
distribuerede koed og andre vare rundt til Irma forretninger rundt
omkring koebenhavn. Jeg skulle bakke ud fra en Irma butik ude i
naerheden av Islev. Der var parkering og standsning forbudt lige bage
ved udkoerslen til Irma forretningen's vare indlevering. Naa men jeg
starter med at bakke ud. Begge sidespejle fri ogh afsted laaaangsomt,
pludeselig er det som om at lastvognen (mercedes 1213) ikke kan
baevaege sig mere baglaens. Jeg forsoeger at give den noget 'foede' der
sker intet kun maaske 30 cm bevaegelse bagud.

Endelig. hoerer jeg en sagte banken paa foerer doeren, og her staar der
en dreng paa ca 10 aar, han fortaeller mig at jeg holder parkeret oven
i en personbil. DAMN! taenkte jeg.

Naa men igang med at finde ejeren, som viser sig at vaere soennen til
bilejeren. Bilen var totalt kvadret, og ikke nok med det saa var bilen
ikke mere end 2 uger gammel, og han havde parkeret der hvor der var
baade standsning og parkering forbudt. ALigevel havde jeg det ikke
specielt sjovt med den oplevelse.

Per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:38

per_biker@hotmail.com skrev:

> han havde parkeret der hvor der var
> baade standsning og parkering forbudt.

Fik du en regning?
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : John Sahl

Dato : 12-09-06 12:38

Hans Paulin (6310) wrote:

> Fik du en regning?

Selvfølgelig, der er ingen påkørselsret

Jeg er dog mere imponeret over at han kørte i en Mercedes 1213 allerede i
1885

--
John Sahl

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 12:46

John Sahl skrev:

> Jeg er dog mere imponeret over at han kørte i en Mercedes 1213
> allerede i 1885

Ka du sige "For-serie!"
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 12-09-06 09:48

Hans Paulin (6310) wrote:

> Fik du en regning?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Det blev ordnet mellem forsikrings selskaberne , Politiet var
indblandet. Han fik en boede for ulovlig parkering, men mht
skyldspoergsmaalet sagde administrationen i United Trans (det var
firmaet jeg arbejdede for), at de ville faa forsoegt placeret paa
foeren af den anden bil, om det lykkedes fik jeg aldrig at vide, men
jeg blev ikke fyret , saa jeg regner med at den anden bil fik
ansvaret placeret. Fordi han var virkelig ude af syne af begge side
spejle.

Per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 09:52

per_biker@hotmail.com skrev:

> de ville faa forsoegt placeret paa
> foeren af den anden bil, om det lykkedes fik jeg aldrig at vide, men
> jeg blev ikke fyret

Okay!

>, saa jeg regner med at den anden bil fik
> ansvaret placeret. Fordi han var virkelig ude af syne af begge side
> spejle.

Ja, dén er sq dum!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 12-09-06 10:33

Hans Paulin (6310) wrote:

> Okay!

> Ja, dén er sq dum!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> http://kortlink.dk/2hsd

Saa forstaar man udemaerket hvorfor man i forsvaret siger at der altid
skal vaere en person til at dirigere en nar en lastvogn bakker.

Jeh indroemmer gerne at jeg kunne da bare have taget en runde omkring
lastbilen inden jeg startede med at bakke, men igen den lektion laerte
jeg da bestemt efter den heandelse.

Per

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 12-09-06 10:36

per_biker@hotmail.com skrev:

> Saa forstaar man udemaerket hvorfor man i forsvaret siger at der altid
> skal vaere en person til at dirigere en nar en lastvogn bakker.

Ja

> Jeh indroemmer gerne at jeg kunne da bare have taget en runde omkring
> lastbilen inden jeg startede med at bakke, men igen den lektion laerte
> jeg da bestemt efter den heandelse.

Ja, set i bakspejlet er det jo nemt
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Anders Majland

Dato : 12-09-06 16:55

> Jeh indroemmer gerne at jeg kunne da bare have taget en runde omkring
> lastbilen inden jeg startede med at bakke, men igen den lektion laerte
> jeg da bestemt efter den heandelse.

Du havde hele skylden for uheldet - bare fordi en bil er ulovligt
parkeret givet det dig ikke ret til at køre den ned ... Men selv i
personbil er det en god ide at kontrollere hvad der er skjult bag den
inden man kører - noget et ikke ubetydeligt antal småbørnsforældre
finder ud af Der er sådanne uheld næsten hvert år - og jeg husker
som knægt genboen køre min lillesøsters cykel over - hun nåede dog selv
at hoppe til side. (Den fortravlede vader ud, starter bilen og kører ud
uden at opdage at et par børn (incl en af deres egne) sad og leger bag
bilen i indkørslen)

Så godt det kun kig udover en bil.

http://www.trafikklub.dk/37ed2776/GSID/4720126
http://www.trafikklub.dk/object.php?obj=3c762776&SearchLogID=203831

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 17:26

Anders Majland wrote on 12-09-2006 :
> [...]
> starter bilen og kører ud uden at opdage at et par børn (incl en af deres
> egne) sad og leger bag bilen i indkørslen)

Det er da i det hele taget en god ide lige at tage en tur rundt om
bilen før man starter - så kan man se om der er sket skader på den mens
man har været væk, om dækkene har luft osv.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 12-09-06 10:38

per_biker@hotmail.com skrev:
> Min stoerste broeler, var tilbage i 1885, hvor jeg koerte lastbil

Puha, det er da lige et par år siden ;)

Fra : Harald Blaatand

Dato : 12-09-06 11:35

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote in message
per_biker@hotmail.com skrev:
> Min stoerste broeler, var tilbage i 1885, hvor jeg koerte lastbil

Puha, det er da lige et par år siden ;)

hmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhmhm
''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Kørte de ikke på damp dengang ?

Old Bikers never die,they just smell that way !

Fra : per_biker@hotmail.co~

Dato : 12-09-06 11:20

Henrik Stidsen wrote:

> Puha, det er da lige et par år siden ;)
Looooool, Irmapigen saa sku godt ud dengang.

Fra : Skovge

Dato : 12-09-06 13:18

> [...]
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Tilbage i min glade værnepligtstid - vi var på stor øvelse og skulle
overnatte ved en nyopført idrætshal, hvor der foran selve hallen avr en stor
p-plads med en række meget fine nye lysmaster.

To af gutterne i en 12 tons lastbil skal parkere og vælger selvfølgelig at
holde lige under en af masterne, hvorefter køreren misforstår
vognkommandørens tegn og bakker direkte ind i masten, der nydeligt ligger
sig ned i en vinkel på 45 grader - damn, fat i halinspektør, vores chef
osv. - stort ståhej, halinspektøren er rasende da masterne jo er helt nye og
bla bla bla - okay, så langt så godt. Det ordnes i rimelig mindelighed og
alle går hver til sit igen - men bilen skal jo stadig parkeres - vores to
helte vælger klogeligt at flytte bilen et andet sted hen og bytte så
vognkommandøren kører og køreren dirigerer - ikke så klogt vælger de at
parkere nedne under en anden af de fine nye master - pga. regnvejr er
vognkommandørens støvlet glatte af mudder/vand - så hans fod smutter på
bremsen og ned på gassen under manøvren......og, jeps I gættede det - endnu
en ny fin lysmast ligger ned - denne gang dog ikke bare i en 45 grader
vinkel, men HELT ned........så besluttede vi at finde et andet sted at
overnatte.

MEN - historien er ikke slut - afsted kører vi ad de små jyske landeveje i
buldermørke klokken dolk om natten, da vi kommer til en MEGET lille bro over
en lille å. Som tidligere nævnt var det rgenvejr, og som i slow motion ser
jeg lastbilen foran os (en 2000 liter tankvogn) glide sidelæns på vejen, ud
over kanten og broen og ligge sig ned på siden i åen......intet sker og
så....kluk, kluk, kluk - 2000 liter diesel på vej ud i åen - vi farer ud og
ringer til gus og hvermand og civilforsvaret og brandvæsnet og hvad ved
jeg - imens er min makker løbet ned af åen for at se hvor dieselen ender -
og her finder han........et ørreddambrug!!!

SÅ blev vores chef enig med sig selv om, at nu var øvelsen slut og vi kørte
hjem.

P.S. 90% af ørrederne døde - og vi havde brugt hele batallionens
markskadebudget for hele året.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-09-06 13:24

"Skovge" <webmail@atomicdata.dk> writes:

> SÅ blev vores chef enig med sig selv om, at nu var øvelsen slut og vi kørte
> hjem.
>
> P.S. 90% af ørrederne døde - og vi havde brugt hele batallionens
> markskadebudget for hele året.

Uhauha, hvad skal vi dog med de talibanere, vi kan jo selv....

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 12-09-06 16:19

Brian S Jensen wrote:
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Jeg tror, at min største brøler var dengang (for + 20 år siden) hvor jeg
boede i et etage byggeri, som havde en "vej" op langs bygningen og parkering
på den anden side af vejen.
En dag jeg kommer ned, ser jeg at underboen holder lige ud for døren (hvor
han ikke måtte holde) og jeg må derfor gå uden om hans bil, for at komme
over til min egen.
Jeg sætter mig ind og starter, orienterer mig til siderne og bakker ud.
BANG sagde det så, jeg bakkede lige ind i underboens bil

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Basil

Dato : 12-09-06 20:59

Brian S Jensen:
> Hej
>
> Kom til at snakke med en kammerart om store brølere bag rattet - ikke
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Jeg vil næsten ikke være bekendt at skrive det, men vover pelsen
alligevel.
Jeg købte en Citroën, større brøler kan man vist ikke lave.
Kai

Fra : Anders Majland

Dato : 12-09-06 21:17

> Jeg købte en Citroën, større brøler kan man vist ikke lave.
> Kai

Jo - man kan købe en til ...
(Første gang er man jo ligesom undskyldt - man ved ikke hvad man går ind
til

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
PS Læs indlæget med et glimt i øjet ... jeg har ikke noget problem med

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 12-09-06 21:27

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450715bc$0$84022$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
>

> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
> PS Læs indlæget med et glimt i øjet ... jeg har ikke noget problem med

Ja - jeg ka så glæde mig over at min brøler bestod i en CX'er fra
midt-firserne, så rent økonomisk var det ikke vildt.
Men ud over at køre rimeligt godt (det der hydraulik ka altså ikke sluge
alle de bump, folk påstår) så sejler den jo stateligt afsted; den er ikke i
stand til at køre ligeud på anstændig maner.

Åh - der var jeg ved at begå en brøler til; glemte helt min 2CV en del år
tidligere. Var den ikke så mekanisk ustabil - og måske lisså ustabil mht
sikkerhed - ville det være en kanon bil. Du finder vist stadig ikke megen
bil, der kører så behageligt - hvad angår affjedring !

Fra : Basil

Dato : 13-09-06 05:12

Anders Majland tastede følgende:

> Jo - man kan købe en til ...
> (Første gang er man jo ligesom undskyldt - man ved ikke hvad man går ind til

Bare rolig, det sker ikke.
Jeg betaler stadig af på den, var nødt til at skille mig af med den før
jeg havde friværdi nok til den næste bil.
Kai

Fra : Uffe Ravn

Dato : 13-09-06 07:43

Brian S Jensen wrote:

> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

I 70erne, før jeg blev teenager, løftede jeg med værkstedsdunkraften, en
folkevognsboble på benzintanken, benzinen pissede ud og den skulle have ny
tank.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 13-09-06 16:33

> [...]
> fordi at vi har lavet nogen - men man hører jo om det
>
> Hvad har DU lavet ? (som du vil være bekendt at fortælle

Tja og hvis vi skal tale om det som jeg ikke vil være bekendt at fortælle om
så:

- Mondeo er 2 gange faldet ned af donkraft.
- Jeg har bakket ind i virksomhedens lagerkasse ca. 20 gange i det første år
jeg havde kørekort
- Jeg havde nær brændt sædet af i den ene Sierra da jeg skulle svejse
stativet som var brækket. Der kom store brændmærker i stoffet.
- Jeg har vasket motorhjælmen med den grove side på en grydesvamp =
omlakering
- Jeg bakkede op i en sten 3 mdr efter jeg købte mondeo'en
- Jeg bakkede ind i en indkøbsvogn i tyskland med min fiesta
- 2 af bilerne har været sænket så meget at jeg har revet store sten op af
skovveje
- Bagkofangeren rev en mursten op af vejen i Holland og jeg rev meget af
kofangerophæget i stykker ved dette stunt.
- Min ene sierra brændte op mens jeg kørte i den
- Jeg har personligt ødelagt 2 Sierra motorer/topstykker og 1 fiesta motor
ved at køre med fuld skrald gennem germanien
- Nogle af mine biler har adskillige gange smidt halvdelen af alt kølervand
ud på de tyske motorveje når der var kø
- Jeg har kørt med 140 gennem en snedrive hvor jeg ikke kunne styre bilen
andet end LIGEUD selv om vejen drejede....uaaaah
- Jeg har i mine unge dage skulle lege karl smart / palle pophår og lave
udskridninger med bagskubbere i sving med det resultat at bilen har stået
helt på tværs
- jeg er et par gange løbet tør for benzin hvor jeg også har glemt
reservedunk
- Jeg har kørt 130 Km med et punkteret hjul i en fiesta uden at opdage det
fordi det gik ligeud, med det resultat at dækket blev ødelagt. Jeg monterede
derefter et reservehjul som ikke var i ballance med det resultat at
styrekugle og bærearm blev ødelagt.
- Jeg har skiftet styrekugler i fiestaen og ville lige vente en uge med at
få den sporet. Den havde lige fået nye dæk som var total afraspet på 500 Km
(en uge)....vræl
- Jeg har kørt ind i datterens cykel en enkelt gang hvor kofangeren blev
revet af og der intet skete med hendes cykel
- Jeg har fået svedet lidt af pandehårene da jeg pillede luftfilteret af
motoren og gav den lidt gas mens jeg stod ind over motoren. Til historien
hører at ventilerne var brændt og der derfor stod 1 meter høje stikflammer
op af kaburatoren.
- Jeg har præsteret at lægge en klud hen over låget til køleren fordi jeg
vidste at den var varm og så alligevel blive overrasket over at vandet
FOSSEDE ud og brændte mig en smule
- Jeg havde Vredesten dæk på min fiesta og punkterede vel omkring 10-20
gange i de par år. Ja den ene gang punkterede den faktisk på 2 hjul på samme
tid, så jeg måtte slæbe et hjul 5 Km til nærmeste servicestation til
lapning.....De præsterede så at ødelægge dækket ved at stikke dækjernet ind
i siden....uden at jeg opdagede det.....aldrig har min bil været så billig
til salg
- Jeg glemte at skifte luftfilter i 7 år på min fiesta med det resultat at
den til sidst ikke kunne slæbe sig over selv de mindste bakker i danmark.
Den havde vel kun omkring halvdelen af sine heste hjemme fordi den ikke
kunne få frisk luft
- Jeg har i 2 dage prøvet at montere 2 ribberemme som var købt 2 forskellige
steder uden at det lykkedes fordi de begge 2 var til mondeo med tomatkasse
der er 2 cm kortere
- Jeg er blevet overhalet af naboen i sin el.rullestol fordi min 170 hestes
sierra ikke kunne stå fast....det er vel nok den værste nedtur overhovedet.
- Jeg har købt en bagklap hos en ophugger og slebet, spartlet, grundmalet,
lakeret efter alle kunstens regler og monteret den for derefter at opdage at
den var skæv fra et eller andet sammenstød så den ikke kunne lukke i den ene
side
- Jeg har ødelagt turbohuset 6-7 gange fordi udstødningen har sat sig fast
på et vejbump
- Jeg har betalt både leveringsomkostninger OG nummerplader da jeg købte en
sierra hos Ford i haderslev.....har stadig kviteringen
- Jeg har villet give plads til en modkørende på p-pladsen med det resultat
at jeg ramte en anden bils kofanger. Selv om hastigheden var 5 Km/t blev
begge mine døre trykket ret voldsomt ind.
.......der har sikkert været en del mere jeg ikke lige kan huske

Det har så været en lille "trøst" at konen i sit første år med styrebevis
har bakket ind i sin chefs bil en gang og 14 dage efter ind i en
blomsterkasse med den nye kofanger.....3 mdr efter tog hun en cyklist i en
rundkørsel og 1½ år efter totalskadede hun sierra'en ved at overskride sin
ubetingede vigepligt.

Men som sagt, det er alle den slags småting som man ikke taler om

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 13-09-06 16:39

Tom skrev:

> [...]
> den for derefter at opdage at den var skæv fra et eller andet
> sammenstød så den ikke kunne lukke i den ene side

ROFL

Dét er god værkstedshumor!
Hans
http://kortlink.dk/2hsd