Suzuki Grand Vitara (ny version)
Fra : Morgan

Dato : 11-09-06 18:39

Er der nogen der har ejer erfaring eller længere tids k¢rselserfaring
med den? Jeg kigger på 2.0 Aut. modellen. (hvide plader).

Jeg tænkte den var en god bil nummer 2. Specielt nu når sne og is er
på vej. :)

Morgan

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-06 19:30

Morgan wrote:
> [...]
> med den? Jeg kigger på 2.0 Aut. modellen. (hvide plader).
>
> Jeg tænkte den var en god bil nummer 2. Specielt nu når sne og is er

Det er en fornuftig bil, som dog ikke kører langt på literen - min mors
kører kun ca. 7 km/l.

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-09-06 20:18

Morten Fruergaard skrev:

> Det er en fornuftig bil, som dog ikke kører langt på literen - min mors
> kører kun ca. 7 km/l.

Bemærkede du ham i den røde jakke der stod ved pitudkørslen, han vinkede
til dig da du kørte på banen på Jyllandsringen i sidste weekend, kan
ikke lige huske om det var lørdag eller søndag?

Ville da lige vinke når jeg nu vidste at det var en herfra der kørte i
nummer 136 (mener jeg det var)

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-06 20:48

Anders Christensen wrote:
> [...]
> weekend, kan ikke lige huske om det var lørdag eller søndag?
>
> Ville da lige vinke når jeg nu vidste at det var en herfra der kørte i

hehe... Neej, det må jeg indrømme - det så jeg sgu ikke...

Fra : Anders Christensen

Dato : 11-09-06 22:30

Morten Fruergaard skrev:

> hehe... Neej, det må jeg indrømme - det så jeg sgu ikke...

Bølle, nu havde jeg ellers tjekket startliste og alt muligt for at
spotte dig og "se giraffen" når jeg nu vidste der var en fra gruppen
med..

Fra : Morgan

Dato : 11-09-06 19:52

> Det er en fornuftig bil, som dog ikke kører langt på literen - min mors
> kører kun ca. 7 km/l.

Hmmm, ja det er nu ikke så galt for en aut. Min nuværende k¢rer 12
miles / gallon.

:)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-06 20:49

Morgan wrote:

> Hmmm, ja det er nu ikke så galt for en aut. Min nuværende k¢rer 12
> miles / gallon.

Tja. Det var heller ikke meget...
Men 7 er langt fra det lovet!

Fra : Morgan

Dato : 11-09-06 21:01

> Men 7 er langt fra det lovet!

Har der ellers været nogen problemer / ting man skal være obs på?
Jeg er lidt bekymret over 4 trins automatgearet (har kun pr0vet den med
5 gears manuel)...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 11-09-06 21:03

Morgan wrote:

> Har der ellers været nogen problemer / ting man skal være obs på?
> Jeg er lidt bekymret over 4 trins automatgearet (har kun pr0vet den
> med 5 gears manuel)...

Der er ingen problemer med bilen.
Der er een ting. Motoren er for lille til bilen, så hvis der blot kommer en
ikke særlig stor stigning, så skal den geare 1 eller 2 gear ned...
Men med Ø80 mm trinbrædder og (mindst) 18" fælge, så er det er lækker 4x4
for pengene...

Dog ville jeg ikke selv bytte min Jeep Grand Cherokke ud med den - selvom
der er 250.000 km og 6 år imellem dem...

Fra : Morgan

Dato : 11-09-06 21:10

Yeah, 140HK er rent ynk. Desværre sælger de ikke V6'eren i DK. :( Men
som sagt, den er kun til vinter k¢rsel, og når nok ikke at blive i
bilstalden i mere end 6-8 mdr :)

Fra : Hans Jensen

Dato : 12-09-06 05:34

"Morgan" <morgan@jones.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kører modellen med manul gear... og jeg er ganske tilfreds med min, jeg
har nu kørt 16,000 km uden det mindste.
Den kører dagligt mellem 9,5 og 10,5 km/l

I sommers var jeg i Italien med 1500 kg campingvogn på krogen og det
klarede den også tilfredstillende. dog kørte jeg kun omkring 6,5 på en
liter benzin .

I vinters var den rigtig sjov, men du bør købe nogle gode vinterdæk til den
dem der er på egner sig ikke til sne.

Skriv hvis du ønsker at vide mere

Hans
Suzuki Grand Vitara ny model

Fra : Morgan

Dato : 12-09-06 22:37

> Skriv hvis du ønsker at vide mere

Hvilket noget ekstraudstyr valgte du på den? Og hvorfor?

Mvh Morgan :)

Fra : Hans Jensen

Dato : 13-09-06 18:10

> Skriv hvis du ønsker at vide mere

Hvilket noget ekstraudstyr valgte du på den? Og hvorfor?

Mvh Morgan :)

FartPilot og Træktøj Tjaaa jeg gider ikke trampe på pedalen hele tiden

Trækket er til min Campingvogn

Ellers har jeg fået solfilm i de bageste ruder og nogle 16'' alu hjul.

Hans