Kristendommen vinder frem i Kabylien
Fra : Cyril Malka

Dato : 11-09-06 11:41

Berbereren og kabylerne har i årevis været i modstand mod araberne i
nordafrika (Marokko og Algeriet). De er var beboere af egnen før
araberne og har i mange år været forfulgt af egnens respektive arabiske
regeringer.

Af religion er en del af dem muslimer. De fleste af dem blev muslim for
ikke at forfølges og slås ihjel under den muslimske invasion. Der er få
kristne (færre end ateister).

Men nu ser det ud til at flere og flere berberer og kabyler bliver
kristne. Der er især tale om de unge som omvendes.

"Jeg har været kristen i et stykke tid, jeg tror på Gud og jeg
respekterer andre religioner. I vores by tælles vi nu i dusiner og vi
bliver flere for hver dag", skrives der på siden "kabyle.com", en
informationsside om kabyler og berberer.

I et land som Algeriet, hvor islam bliver barskere for hver dag, og for
et folk der i forvejen står i modsætning til landets regering, kan man
regne med at der risikerer (igen) at ske forfølgelse.

Kabyle.com: http://www.kabyle.com/?article11089

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? =>
http://www.nytestamente.org
.... Har man ingen fjender, har man ingen personlighed.