sprængfarlig bombe
Fra : BettinaP

Dato : 11-09-06 10:06

så ovenstående i fredags og var mildest talt positivt overrasket efter al
den polymik der har været i medierne.

Fremstår instruktøren i filmen som en opblæst nar?
ja det må man sige, men hvorfor filmverdenen føler sig så ramt forstår jeg
ikke. Han er jo bare en sjov figur ligesom de andre i filmen
Temmelig karrikeret persongalleri, men fremragende skuespil hele vejen
igennem

så hvis man, som jeg, har set blinkende lygter utallige gange og nyder
udtryk som "der er sgu da også noget galt med det æg der thorkild", så se
sprængfarlig bombe. Der er næsten lige så mange fede replikker som i
blinkende lygter. Jeg fandt i hvert fald mig selv siddende i Palads og grine
(temlig) højtlydt.

fed underholdning

Bettina

Fra : Per

Dato : 11-09-06 11:41

> [...]
> sprængfarlig bombe. Der er næsten lige så mange fede replikker som i
> blinkende lygter. Jeg fandt i hvert fald mig selv siddende i Palads og

Jeg syntes Blinkende Lygter var meget sjov, men Sprængfarlig Bombe var en
tynd kop te, med meget langt imellem grinene. Tror ikke jeg grinede én gang
i den første halvdel af filmen jeg så.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 11-09-06 13:27

> så ovenstående i fredags og var mildest talt positivt overrasket
> efter al den polymik der har været i medierne.

Mit indtryk er, at de havde lavet en komedie om filmsbranchen. Så blev nogen
fornærmede og så var deres film pludselig et statement, som de gik ind og
forsvarede. Jeg tror ikke det var den anden vej rundt. Det er svært at sige.

Jeg kunne dog enormt godt tænke mig at se filmen, men har ikke haft chancen
endnu.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Parker Pyne

Dato : 12-09-06 00:04

"BettinaP" <bep@bep.dk> wrote in message news:ee38ud$2ah$1@katie.klen.dk...

> Temmelig karrikeret persongalleri, men fremragende skuespil hele vejen
> igennem
[snip]
> se sprængfarlig bombe. Der er næsten lige så mange fede replikker som i
> blinkende lygter. Jeg fandt i hvert fald mig selv siddende i Palads og
> grine (temlig) højtlydt.
> fed underholdning

Jeg er mildt sagt uenig. Figurerne er karikaturer og handlingen er så
latterlig, at den ikke engang fungerer på filmens egne præmisser (fx. de
lange replikker om boliger i actionfilmen - simpelthen for søgt).

Det er en film med alt for mange indforståetheder. Det virker som om,
halvdelen af filmen tager pis på folk, vi ikke ved, hvem er, og gør grin med
episoder, vi ikke kender, fordi det alt sammen er internt i filmbranchen.
Filmens budskab synes at være, at enhver tosse kan lave bedre film end
filmfolkene og at gode film har et stort publikum, dårlige film et småt, men
der er jo mange eksempler på det modsatte (Independence Day, anyone?), og
det hele virker som et forsøg på at latterliggøre de andre i filmbranchen.
Ikke sympatisk.

Det værste af det hele er, at filmen ikke er sjov. Havde den været det,
kunne man tilgive meget, men den er bare mere af det, man har set mange
gange før, serveret på en mere ondskabsfuld (og derfor mindre charmerende)
måde.