Fugt i forlygte
Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 07:35

- ja, det ser ikke for godt ud. Der er kommet en smule kondens på indersiden
af forlygteglasset. Jeg har hørt, at man kan få glasset af ved at sætte
lygten ind i en ovn ved 50-60 grader (hvorved limen skulle blive blød) og
derefter forsigtigt trække glasset af. Nogen der kender den specifikke
fremgangsmåde?

Der er tale om et sæt "stylinglygter" (med noget diode-angeleyes) - som
forhåbentlig ikke tager skade af lidt varme i ovnen.

Pft. for svar.

Jacob

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-09-06 08:59

jacob wrote:

> [...]
> skulle blive blød) og derefter forsigtigt trække glasset af. Nogen
> der kender den specifikke fremgangsmåde?

Sprøjt sprit ind i lygtehuset. Vandet fordamper sammen med spritten...

--
Per, Esbjerg