Skærmen alt for mørk
Fra : Dopedog

Dato : 11-09-06 06:11

Hejsa. Ved ikke om det her er den rigtige gruppe, men jeg prøver lige
alligevel

Min skærm er helt vild mørk (for at sige det kort). Hvis jeg spiller spil,
så skal jeg sætte brightness helt op for at jeg kan se noget (ihvertfald i
de fleste spil). Det er dog ikke computeren, da jeg også havde samme problem
på min gamle computer (og altså også med denne skærm). Kan man få et program
der gør skærmen noget lysere eller ? Jeg har også sat brightness op på selve
skærmen, men den er stadig for mørk :-\

-Ronnie

Fra : Hagar

Dato : 11-09-06 06:27

"Dopedog" <ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et program der gør skærmen noget lysere eller ? Jeg har også sat
> brightness op på selve skærmen, men den er stadig for mørk :-\

Du skal nok henvende dig i gruppen dk.edb.hardware.skærm

Jeg havde samme problem med min Samsung skærm, og det var den der var
problemet, så nu har jeg fået en anden.

Hagar

Fra : sls\(2770\)

Dato : 11-09-06 09:18

> [...]
> et program der gør skærmen noget lysere eller ? Jeg har også sat
> brightness op på selve skærmen, men den er stadig for mørk :-\

Det kan Power Strip klare
http://www.entechtaiwan.com/index.shtm

// Sid

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 11-09-06 11:33

den er brændt ud, slidt i fosferen eller hva det nu er der gir den liv, men
den er udbrændt, og med powestrip forkorter du dens totale levetid, og det
gir heller ikke samme finish, var jeg dig skiftede jeg skærmen

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-06 12:12

Dopedog wrote:
> [...]
>
> Min skærm er helt vild mørk (for at sige det kort). Hvis jeg spiller
> spil, så skal jeg sætte brightness helt op for at jeg kan se noget

Find et menupunkt inde i spillet, fx under setup eller options, der hedder
"Gamma Correction".
Skru op for den.

/jim