Hard Candy / En Rudy film ?
Fra : Peter Heide

Dato : 11-09-06 02:04

At tænke sig at Berlingske gav dette enestående omgang L O R T
5 stjerner er ufattelig . Hvad kan man lære af det ; anmeldelser er
noget man kan tørre sin røv i.

Fandt aldrig ud af hvad skiderikken havde gjort, vist nok noget med
snuff . Men hende dér , den lille bitch, blev man fandme hurtig træt af.
Bare hendes stemme gik mig på nerverne efter en 10 min.

Ja, undskyld mig, men hvis en karl som Rudy ( ham fra TV2 ) kunne
tackle den lille so, ville han (so help me god) få min sympati.
Ihverttilfælde *lidt* af den.

Gad vide om der kommer en Hard Candy 2 ? der er desværre noget der
kunne tyde på det.

Ud af 6 lolitaer giver jeg denne 0

Shit. Noget 1'ste klasses ........

Fra : Dopedog

Dato : 11-09-06 06:07

> [...]
> Ihverttilfælde *lidt* af den.
>
> Gad vide om der kommer en Hard Candy 2 ? der er desværre noget der

SÅ dårlig synes jeg nu heller ikke den var. Ikke verdens bedste film, nej,
men så sandelig heller ikke den værste.

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-06 14:40

In article <4504ef11$0$20321$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
ostejorgenskimSLETDETHER@ofir.dk says...

> SÅ dårlig synes jeg nu heller ikke den var. Ikke verdens bedste film, nej,
> men så sandelig heller ikke den værste.

Heh, det er åbenbart meget typisk at mænd hader den - det er blevet
antydet de ikke kan holde ud at det for en gangskyld er en pige som er
efter en mand ;)

Fra : Brian

Dato : 12-09-06 14:52

PerX ... wrote:

> Heh, det er åbenbart meget typisk at mænd hader den - det er blevet
> antydet de ikke kan holde ud at det for en gangskyld er en pige som er
> efter en mand ;)

Åhh... det er nok også på det grundlag, at Enough med Jennifer Lopez virker
så fjollet... eller no'ed

/Brian

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-06 20:09

In article <4506bb91$0$75031$14726298@news.sunsite.dk>, nej@tak.du
says...

> Åhh... det er nok også på det grundlag, at Enough med Jennifer Lopez virker
> så fjollet... eller no'ed

Jeg kan ikke se sammenhængen er hun med i filmen eller?

Fra : Klaus G.

Dato : 13-09-06 04:22

> Jeg kan ikke se sammenhængen er hun med i filmen eller?
I "Enough" er det også en pige/dame som losser en mands røv, det samme som i
"Hard Candy". Jeg tror det er det der menes.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-09-06 08:05

Klaus G. wrote:

> virker

> I "Enough" er det også en pige/dame som losser en mands røv, det samme som i
> "Hard Candy". Jeg tror det er det der menes.

Pudsigt. Først læste jeg "menes" som "menses"... sætningen giver faktisk
mening med begge ord. Bare på hver sin måde

Fra : TMJ

Dato : 20-09-06 09:59

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i meddelelse
news:4504b5f8$0$75041$14726298@news.sunsite.dk... en masse

Jeg må sige, jeg er imponeret - eller snarere foruroliget - over at meningen
med filmen (det jeg tror er meningen, og som jeg kommer til), åbenbart er så
umulig at gennemskue!

Jeg så den sammen med kæresten, og vi er et af den slags par, der består af
en fra hvert af de to køn. Og vi synes faktisk begge to om filmen. Ikke
nødvendigvis fordi det er verdens flotteste, bedste og smukkste film, men
fordi vi sad med ganske friske erindringer om både en verserende Tønbder-sag
samt en nærmest dugfrisk nyhed om Rudy Frederiksen, i baghovedet. Og vi
snakkede en del om filmens emne (det jeg tror meningen er med filmen), og vi
er klart enige om, at det er at skabe debat om forbrydelse og straf.
Meeeen... jeg mener også der er et andet aspekt i filmen; nemlig at man
aldrig ser de billeder fotografen antageligt skulle have taget (medmindre
det blev vist i det korte øjeblik jeg var i køkkenet efter proviant). Og
derfor vides det jo netop ikke, om fotografen rent faktisk HAR gjort noget,
eller om denne klart mentalt forstyrrede pige, får manipuleret så meget med
ham, at han til sidst tror hun har ret i, at det bedste er at tage springet.

Det er ikke den bedste film jeg har set, men jeg synes den bringer noget
ganske interessant på bane, og jeg synes det er svært, at vælge side, for
man ved egentligt ikke hvem der har "ret" af de to. Og det er
bemærkelsesværdigt, at både kæresten og jeg, følte sympati for fotografen,
da han lå der på bordet og troede han var blevet kastreret. Så den er
tankevækkende, men lort er den bestemt ikke. Har man den opfattelse må man
efter min mening have svært ved at se - eller opfinde sin egen - mening med
en film.

Mvh
TMJ

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-09-06 20:35

Den 20-09-06 10.58 skrev TMJ følgende:

> Meeeen... jeg mener også der er et andet aspekt i filmen; nemlig at man
> aldrig ser de billeder fotografen antageligt skulle have taget (medmindre
> det blev vist i det korte øjeblik jeg var i køkkenet efter proviant).

Hvis nogen har overset spoileren i emnelinjen... (der burde også have
været en spolier på det foregående indlæg).
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Hun konfronterer ham på et tidspunkt med, at hun har tjekket huset for
porno (mens han var bevidstløs) uden at finde noget - hvilket er ret
usædvanligt for en mand, der bor alene. Hun leder derfor videre, mens
man man se hans reaktion, da hun finder et pengeskab i en
stenudsmykning. I pengeskabet finder hun et billede af en pige, som har
været omtalt i pressen som værende forsvundet/myrdet. Han reagerer ved
at græde.

Hvorfor har han det billede? (det er et "uskyldigt" billede - vi ser
ikke, om der er flere billeder end det ene)
Hvorfor ligger det i hans pengeskab?
Hvornår er billedet taget?
Hvorfor græder han, da hun finder dette uskyldige billede? (måske fordi
der er flere billeder?)

> [...]
> ham, at han til sidst tror hun har ret i, at det bedste er at tage springet.

Vi får svar på ovenstående spørgsmål senere i filmen. Han /har/ haft
noget med den forsvundne pige at gøre, endda i forbindelse med hendes
forsvinden. Men han hævder, at han blot har fotograferet, mens en anden
har forgrebet sig på pigen og efterfølgende dræbt hende. Men til sidst i
filmen - lige før han springer ud, fortæller "vores" pige, at ham som
angiveligt har dræbt pigen har fortalt, at fotografen er morderen, lige
før han selv begik selvmord - sikkert efter at have været udsat for en
lignende behandling.

> Det er ikke den bedste film jeg har set, men jeg synes den bringer noget
> ganske interessant på bane, og jeg synes det er svært, at vælge side, for
> man ved egentligt ikke hvem der har "ret" af de to.

Og så er den barsk. Det er svært at forestille sig en 14-årig være så
udspekuleret og forudseende! Hun må næsten selv have været udsat for
noget lignende, eller hun må have kendt den forsvundne/myrdede pige.

> bemærkelsesværdigt, at både kæresten og jeg, følte sympati for fotografen,
> da han lå der på bordet og troede han var blevet kastreret.

Nok fordi man på det tidspunkt ikke vidste, om han havde gjort noget
eller ej.

Filmen er efter min mening ok, men den "halter" især på to områder. Hvis
han udelukkende var interesseret i at fotografere helt uskyldigt, ville
han vel næppe have spillet op til hende, som vi ser det i starten af
filmen. Og omvendt har jeg som nævnt svært ved at sluge en så
udspekuleret og forudseende 14-årig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.