Eastwood's nye Oscar kandidat
Fra : Morten Bowman

Dato : 10-09-06 22:55

Hejsa
Så er der trailer til den nye fra Clint:
Flags of our fathers
http://tinywww.com/MzY4Mg

Umiddelbart igen en amerikansk superpatriotisk film, dog lidt et interessant
tvist med indsamling af penge og PR

Jeg ser dog umiddelbart mere frem til 'Letters from Iwo Jima'
http://www.worstpreviews.com/trailer.php?id=528&item=0
http://www.imdb.com/title/tt0498380/

Fra : Per

Dato : 11-09-06 11:43

Konceptet med to film hvor man ser begivenhederne fra de forskellige sider
lyder interessant. Men under alle omstændighedder er navnet Eastwood nok til
at jeg SKAL se dem.

Fra : Basil

Dato : 11-09-06 15:21

Per formulerede spørgsmålet:
> Konceptet med to film hvor man ser begivenhederne fra de forskellige sider
> lyder interessant. Men under alle omstændighedder er navnet Eastwood nok til
> at jeg SKAL se dem.

Også jeg.
Kai

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 11-09-06 15:17

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Flags of our fathers
> http://tinywww.com/MzY4Mg
>
> Umiddelbart igen en amerikansk superpatriotisk film, dog lidt et

Ttror endnu ikke jeg har set nogen film fra Eastwood som var dårlige, kun
gode og suveræne film plejer at komme fra hans hånd, så jeg har tiltro til
at han styrer uden om den værste sentimentalitet og serverer godt gedin film
håndværk som han plejer.

mvh. Brian

Fra : Zeki

Dato : 11-09-06 16:43

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:45056fc0$0$187

> Ttror endnu ikke jeg har set nogen film fra Eastwood som var dårlige, kun
> gode og suveræne film plejer at komme fra hans hånd

Det afhænger af definitioner. Eastwood er god til at lave følelsesporno.
Synes selv en del af hans film er temmelig kedelige.

Mvh
Zeki

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-06 21:45

Zeki wrote:

> Det afhænger af definitioner. Eastwood er god til at lave følelsesporno.
> Synes selv en del af hans film er temmelig kedelige.

Der er jo altid den seneste Fast & Furious film at hygge sig med så...

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Zeki

Dato : 12-09-06 04:09

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> skrev i en meddelelse

> Der er jo altid den seneste Fast & Furious film at hygge sig med så...

Næppe!

Jeg er da vild med film som 'The Unforgiven' ,'Heartbreak Ridge' og især
'The Outlaw Josey Wales'. Men film som 'Blood Work', 'A Perfect World',
'Broerne vd Madison County', 'Space Cowboys' og 'White Hunter, Black Heart'
siger mig bare ikke det mindste, for nu at nævne nogle.

Du kan måske nævne hvad du synes er så fedt ved lige netop disse film?

Mvh
Zeki

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-09-06 11:30

> [...]
> Heart' siger mig bare ikke det mindste, for nu at nævne nogle.
>
> Du kan måske nævne hvad du synes er så fedt ved lige netop disse film?

Du har ret i at The unforgiven, Heartbreak Ridge og Josey Wales, hører til
hans bedste, sammen med:
- Million Dollar Baby
- Mystic River

Synes også at "A perfect world" hører til her.

I den ikke suveræne men rigtig gode ende, er der så
- Sudden Impact (Dirty Harry)
- Pale Rider
- Space Cowboys
- The Bridges of Madison County
- High Plains Drifter

Så er der de knap så interessante, men stadig udemærkede film:
- True Crime
- Midnight in the garden of eden
- Absolute Power
- Fire Fox
- The Rookie

Og så må jeg jo med skam i stemmen indrømme at er et par clint film jeg
stadig ikke har set...bl.a. Blood Work og White hunter black heart...så dem
kan jeg ikke udtale mig om. Men synes alligevel at med så mange Eastwood
film jeg alligevel har set, så er der ikke en af dem der er dårlig, men
nogle der måske kun er ok, men endnu flere er rigtig gode, og en del er helt
i top...så synes jeg stadig at jeg har tiltro til at han nok skal gøre det
godt denne gang også.

Mvh. Brian

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 12-09-06 12:08

> [...]
> nogle.
> Du kan måske nævne hvad du synes er så fedt ved lige netop disse film?

White hunter, black heart er fremragende i mine øjne. Jeg ved ikke om John
Huston var sådan i virkeligheden, men Eastwood leverer en god præstation som
denne egoistiske, fandenivoldske, pretentiøse, farlige, sadistiske og
direkte ubehagelige instruktør udmærket.

[Om hvorfor han vil begå den forbrydelse at skyde en elefant]
"It's not a crime to kill an elephant. It's beyond all that. It's a sin to
kill an elephant. It's the only sin that you you can go out and buy a
license to and commit. That's why I have to do it before I do anything
else."

Der er mange af den slags replikker i den film.

Mark

http://mark.gazel.dk/

Fra : Per

Dato : 11-09-06 21:16

> [...]
> at han styrer uden om den værste sentimentalitet og serverer godt gedin

Bloodwork var sgu en tynd kop te, men ellers plejer han at være suveræn.

Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 12-09-06 11:30

"Per" <no@tak.dk> skrev i en meddelelse

> Bloodwork var sgu en tynd kop te, men ellers plejer han at være suveræn.

Ja lige den har jeg jo så ikke set, så den skal jeg nok holde mig fra kan
jeg høre.,

Mvh. Brian

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-09-06 20:10

On Mon, 11 Sep 2006 16:16:31 +0200, "Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

> [...]
>at han styrer uden om den værste sentimentalitet og serverer godt gedin film

Jeg er endnu ikke kommet mig over 'Broerne over..'
Damn den var ringe. Men flertallet af hans film er over gennemsnittet og
rigtig mange i weltklasse.