Efter Bryllupet
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-06 03:14

ja nu ved jeg ikke lige om bryllup er med et eller 2 L er - men jeg
overlader det til gruppens kreative ildsjælde selv at gætte sig frem

HAR LIGE SET DEN .......

jeg er ikke utilbøjelige til at sige det måske er den bedste danske
film der nogen sinde er lavet - sådan i selskab med Zappa & midt om
natten + div dogmefilm.
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Kostas

Dato : 10-09-06 06:40

Bo M Mogensen <chokmah999@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> jeg er ikke utilbøjelige til at sige det måske er den bedste danske
> film der nogen sinde er lavet - sådan i selskab med Zappa & midt om

Var du på syre da du så den ???

Ja den var da ok. Ikke nogen super præstationer af nogen af skuespillerne.
Lidt kedelig i perioder. Men ganske god film. Dog langt op til at kunne
kalde det den bedste danske film nogensinde.

Hvad er det præcist der gør den så god ? Alle de extreme closeups der er?
(godt jeg så den på 32" og ikke i en biograf...) Alle de sære "midt-i-en-
scene" klip? Eller ?

Jeg vil dog godt anbefale den - det er en god film. Se den sammen med
kæresten på en hyggelig aften. Jeg er måske bare ved at være lidt træt af
at se på hende Sidse Babett Knudsen og Mads Mikkelsen efterhånden...

mvh

Kostas

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-06 15:14

On 10 Sep 2006 05:39:43 GMT, Kostas <email@kostas.dk> wrote:

>Men ganske god film. Dog langt op til at kunne
>kalde det den bedste danske film nogensinde.

Nahh nu fordre det måske ikke så meget efter som vi er et lille lab
beuget film land - men stadigt

>Hvad er det præcist der gør den så god ?

svært at sige som camus skriver vort halve live er bort vendte
ansigter og usagte ord ....eller som Lennon sagde i slutningen af sin
Beatles tid : I got a Felling ....

mao - det er ikke noget jeg kan sætte fingeren på men slet og ret at
det var en rigtig go oplevelse .... jeg er da fuld af forståelse for
hvis der var nogen der skulle have det på en anden måde da det slet og
ret er en personlig oplevelse på lige fod med at jeg har hørt om folk
der synes jerresica park hvordan det end staves var en go fillm både
1-2&3

Fra : Peter Wing Larsen

Dato : 10-09-06 10:44

"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message
> ja nu ved jeg ikke lige om bryllup er med et eller 2 L er - men jeg
> overlader det til gruppens kreative ildsjælde selv at gætte sig frem

Må jeg anbefale www.dsn.dk i stedet for at overlade din skæbne i andres
hænder.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 10-09-06 15:15

On Sun, 10 Sep 2006 11:44:03 +0200, "Peter Wing Larsen"
<peterwing@mail.dk> wrote:

>"Bo M Mogensen" <chokmah999@hotmail.com> wrote in message
>
>Må jeg anbefale www.dsn.dk i stedet for at overlade din skæbne i andres
>hænder.

jeg overlader ikke min skæbne i andres hænder ind min egen men lidt
over 10 år på usnet har dikteret erfaringen af de inteleigente
skribenter kan tænke selv

Fra : Claus

Dato : 10-09-06 19:34

Du mener i ramme alvor, at "Midt om natten" også er en af de bedste danske
film!!!? Men Efter Brylluppet er da en fremragende film med det helt store
følelsesmæssige register, omend min kæreste og jeg kom til at fnise lidt i
biografen, på et af de steder hvor det var helt tydeligt, at nu var der lagt
op til at publikum skulle fælde en tåre... Er det forøvrigt lidt af en
falliterklæring - eller det modsatte - at det er nødvendigt at bruge en
svensk skuespiller i en af hovedrollerne??

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 10-09-06 21:06

Claus skrev:
> Er det forøvrigt lidt af en falliterklæring - eller det modsatte
> - at det er nødvendigt at bruge en svensk skuespiller i en
> af hovedrollerne??

Susanne Bier har vist en forkærlighed for det svenske og har også
lavet film derovre. Derudover er der jo forrygende mange gode svenske
skuespillere at tage af, og jeg synes slet ikke, det er problematisk
at bruge nogle af dem i danske film - lige så lidt som det er en
falliterklæring for amerikansk filmindustri at bruge britiske
skuespillere.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-09-06 20:19

On Sun, 10 Sep 2006 22:06:06 +0200, "Peter Brandt Nielsen"
<peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

>gode svenske
>skuespillere at tage af, og jeg synes slet ikke, det er problematisk
>at bruge nogle af dem i danske film -

nej jeg fejler også at se problemet ?

Fra : Claus

Dato : 12-09-06 19:06

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> at bruge nogle af dem i danske film - lige så lidt som det er en
> falliterklæring for amerikansk filmindustri at bruge britiske

Jeg synes, der er problematisk, når han spiller en dansk forretningsmand.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 14-09-06 19:02

Claus skrev:
> Jeg synes, der er problematisk, når han spiller en dansk
> forretningsmand.

Det er vist det, der kaldes skuespil.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Claus

Dato : 18-09-06 20:40

> Det er vist det, der kaldes skuespil.

.... endnu en diskussion, der ender i overfladiske one liners. Suk!

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-09-06 22:21

Claus skrev:
> ... endnu en diskussion, der ender i overfladiske one liners. Suk!

Hvis du har flere argumenter, behøver den da ikke ende der. Jeg har
egentlig ikke forstået, om dit problem med svenskere i danske film er
principielt, eller om du synes, den konkrete skuespilpræstation er
dårlig.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-09-06 20:12

On Sun, 10 Sep 2006 20:34:06 +0200, "Claus" <anonym@xx.xx> wrote:

> [...]
>falliterklæring - eller det modsatte - at det er nødvendigt at bruge en
>svensk skuespiller i en af hovedrollerne??

sagen er jeg mener - det er jo for egen regning er der andre der synes
det er det arve lort er derres mening ... hvordan man psykisk
kosrpondere med en film er individuelt - jeg er klar over wim wender
er nok det tæteste man kommer på stor film kunst og det er vasbinder
sikkert ogsså ( ja det ved jeg heller ikke hvordan staves ) vasbinder
finder jeg kedelig wender er genial ....

De bedste film der er lavet imho er som jeg tidliger har sagt dommedag
nu & Deer hunter ....

men hvis jeg slet og ret skal side og slappe af og have en god film
oplevelse så er det f.eks sådan noget som efter bryllupet og midt om
natten og det er film oplevelser ....primært ser jeg sæbe operaer når
jeg skal slappe af ...så mao jeg er ikke skide kritisk men stiler
efter den gode oplevelse.

Fra : Per

Dato : 10-09-06 20:32

> jeg er ikke utilbøjelige til at sige det måske er den bedste danske
> film der nogen sinde er lavet - sådan i selskab med Zappa & midt om
> natten + div dogmefilm.
> --

Så ser du sgu for lidt film!

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-09-06 20:15

On Sun, 10 Sep 2006 21:32:29 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Så ser du sgu for lidt film!

Nahh jeg ser mellem 2og 3 om dage året rundt har over 3000
så jeg tror jeg ser flere film en genemesnittet og de fleste er ok
eller så ryger de af efter 15 minutter som weeding crasher gjorde
men gode er der ikke rat mange der er jeg synes de sidste 2-3 år
er de enste reelt gode film der er kommet sin city & munich

Fra : Per

Dato : 11-09-06 21:20

> [...]
> --
> MvH Bo M Mogensen
> Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Ok, den udtalelse sammenholdt med din signatur......

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 12-09-06 02:23

On Mon, 11 Sep 2006 22:20:03 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Ok, den udtalelse sammenholdt med din signatur......

og tør man spørge om du har en pointe ?

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 11-09-06 22:10

On Sun, 10 Sep 2006 21:32:29 +0200, "Per" <no@tak.dk> wrote:

>Så ser du sgu for lidt film!

jeg sad lige og tænkte over det filmen berøre jo også forholdene i
Indien - hvor jeg har været nogen gange , det er faktisk værd at
bemærke at der er en meget præcis gengivelse af de faktiske forhold i
Indien - hvor man for meget lidt penge kan udrette utrolige ting -
hvaf filmen ikke berøre er at Danida har skåret støtten til Indien væk
p.gr derres atom våben politik - men paradoksalt nok bevare den samme
støtte til Kina med et væsentligt større atom våbens program.

Så hvor om alting er - er filmen også interessandt hvis man har
interesse i ulands arbejde og forhold.