Billig MC til begynder
Fra : kh

Dato : 21-06-01 17:15

Hej

Kan det lade sig gøre at finde en god begynder MC til en knægt på 25 som
gerne må køre en "stor" MC til en pris i nærheden af 10.000kr.

Hvis ja, så kom med nogle fornuftige forslag.

Fra : Morten Juel

Dato : 21-06-01 17:48

Hmm 10K er ikke meget, det bliver først lidt sjovere ved en 15 - 20 stykker,
jeg tror sq ikke engang man kan få en gammel cb'er for 10K uden at der skal
laves alt muligt !

Mvh
Morten **som ikke rigtigt har nogle forslag i 10K klassen**

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 21-06-01 18:36

kh <kh@nospam.dk> wrote in article
<Y2pY6.933$MT.82198@news000.worldonline.dk>...

> Hvis ja, så kom med nogle fornuftige forslag.

MZ!

Jeg har lige været ude på en "first ride" på den MZ 251 Saxon Tour jeg
påregner at købe (jaja rolig Per - jeg køber den

Den er sgudda skæg! Og går der noget i stykker snitter du bare en pind der
passer så er den i vinkel
Det er iøvrigt lige nøjagtig dén MZ der er i det nye DMC blad.

--
Mikkel
AF1RR #54

Fra : DieselPower

Dato : 21-06-01 21:16

> MZ!
>
> Jeg har lige været ude på en "first ride" på den MZ 251 Saxon Tour jeg
> påregner at købe (jaja rolig Per - jeg køber den

Velkommen i klubben :)

> Den er sgudda skæg! Og går der noget i stykker snitter du bare en pind der
> passer så er den i vinkel

Ja, men husk nu at når du er oppe på at ha monteret 3 pinde, og 1 pakke
Hubba Bubba, så send en mail til www.MZ-B.de så du kan omskifte den første
pind til original pind :) ellers blir den lidt ustabil :)

> Det er iøvrigt lige nøjagtig dén MZ der er i det nye DMC blad.

De har kun ændret udsende på Tank/kåbe siden 1990 ... nå ja, så den
elektroniske tænding, og at de blev lavet i tyrkiet fra omkring 1992 :)
ellers er Motor, Stel, forgaffel osv... nøjagtig det samme :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251/250CDi 90/87'er
Suzuki GT-380L 75'er
Medlem af MZ-Danmark, samt Suzuki Classic Club :)

Fra : Mads Lund

Dato : 22-06-01 12:58

> De har kun ændret udsende på Tank/kåbe siden 1990 ... nå ja, så den
> elektroniske tænding, og at de blev lavet i tyrkiet fra omkring 1992 :)
> ellers er Motor, Stel, forgaffel osv... nøjagtig det samme :)

Billedet i DMC bladet, omhandler muligheden for at bruge netop Mikkels MZ i
std. 250 klassen. Idéen blev dog forkastet, da det er en 251 hvilket ikke
går i 250 klassen

Ellers var den da meget konkurrencedygtig

men vi havde det hyle skægt.

Mads Lund, MZ testrider

Fra : Armand

Dato : 22-06-01 18:19

Mads Lund <Mads.L@Martin.dkxxx> skrev i en

> Billedet i DMC bladet, omhandler muligheden for at bruge netop Mikkels
> MZ i std. 250 klassen. Idéen blev dog forkastet, da det er en 251
hvilket
> ikke går i 250 klassen

For firetaktsmotorcyklerne i klassen gælder de 250 ccm ikke - De
deltager under en nuancering alt efter cylinderantal: 400ccm
firecylindret og 550 ccm tocylindret, så jeg kan ikke tro andet end at
en 251'er etcylindret totakter ville kunne presses ind i klassementet,
blot ved brug af lidt pres på DMU (hvad har man at tabe???) !!

--
Armand.

Fra : DieselPower

Dato : 30-06-01 15:48

> Billedet i DMC bladet, omhandler muligheden for at bruge netop Mikkels MZ
> std. 250 klassen. Idéen blev dog forkastet, da det er en 251 hvilket ikke
> går i 250 klassen

251 er model nummeret, men har nu lige så mange ccm som 250'eren... og
så et ekstra gear :)

begge 2 har 243ccm i alt... så hvorfor kan den ikke være med i 250ccm
klassen ???

VH
Moller

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-06-01 10:48

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0fa78$bd352490$f319a8c0@pc2651>...
> [...]
der
> passer så er den i vinkel
> Det er iøvrigt lige nøjagtig dén MZ der er i det nye DMC blad.

EN SPJÆT??? Jeg troede du ville ha offrowder...
--
Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-06-01 11:54

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0fb00$7bcb32a0$127110ac@pc4148>...

> EN SPJÆT??? Jeg troede du ville ha offrowder...

Ja... Det vil jeg også, men ret beset er en DTR ikke særlig sjov at køre
frem og tilbage mellem Aalborg og Kbh. på.
Der er spjætten lidt mere anvendelig. Og eftersom behovet primært er
transport til/fra arbejde og transport til/fra Kbh/Aalborg, så blev
prioriteringen lavet en smule om.

Men det har da ikke aflyst offroad købet, højest udsat det til efteråret

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 22-06-01 13:45

Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> wrote in
article <01c0fb09$b5526fd0$f319a8c0@pc2651>...

> Men det har da ikke aflyst offroad købet, højest udsat det til efteråret

Nåja, hvis I kan køre RR på spjætten kan den vel også bruges til offrowd
) Jeg glæder mig allerede. Til at SE det, ikke prøve, tak....
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Thomas Kornerup Jaco~

Dato : 22-06-01 20:27

Der er F..... langt fra Aalborg til Kbh. på en MZ 251!!!

Korne
VTR-1000

Fra : Claus Rittig

Dato : 22-06-01 21:19

"Thomas Kornerup Jacobsen" <kornemand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Der er F..... langt fra Aalborg til Kbh. på en MZ 251!!!

Næh, det er ikke galt.
Manden har et begrænset budget, så han kan ikke vælge og vrage, og
sammenlignet med en DT har han ret, så er MZ'en langt bedre. Jeg har haft en
251 og den er slet ikke så ringe, den kan rende omkring 140 og er ganske
okay til længere landevejs/motorvejs stræk. På en DT-R ville han kunne køre
110 - 115 og den ville være væsentligt mindre komfortabel. Hvis man
alligevel har tænkt sig ikke at overskride hastighedsgrænserne væsentligt,
så er en MZ251 alt rigeligt.
Jeg har også haft en MZ 150, se det er noget andet. Det er noget småtteri
som er ret kedelig og anstrengende på så lange ture. Med en tophastighed på
omkring 100 - 105 er den dræbende træls på motorvej.

Rittig
(som godt kan finde på at tage '82 DT'en på længere ture. Alle kan køre
stærkt på en R6, men det kræver sit at køre stærkt med en 16-hestes Yamaha)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-06-01 11:56

Thomas Kornerup Jacobsen <kornemand@hotmail.com> wrote in article
<9h05qp$294u$1@news.cybercity.dk>...
> Der er F..... langt fra Aalborg til Kbh. på en MZ 251!!!
>
> Korne
> VTR-1000

Der er da lige så langt som på en VTR-1K...

Men det er nu ikke så slemt. Når jeg skal over at besøge kæresten bruger
jeg som regel en hel dag på turen. Så er der tid til at hygge sig lidt
undervejs, køre nogle omveje hvor man ikke har været før og generelt bare
nyde turen. Jeg har gjort en principsag ud af *ikke* at køre på motorvej,
så hastigheden kommer alligevel ikke meget over en hundrede ti/tyve
stykker.

Til det formål er spjætten et fremragende *billigt* alternativ.

--
Mikkel

Fra : Jens Fup

Dato : 30-06-01 14:50

Jeg har min Yamaha XS-400 Seca til salg
http://hjem.get2net.dk/jensfup/motorcykel.htm
hvis det er noget du kan bruge så mail mig.

Chris Kristensen alias
jensfup@get2net.dk
ICQ:7190590

Fra : kh

Dato : 30-06-01 15:39

Hej

Det lykkedes for mig at finde en Honda CB400 Four til 10.000 Kr. Tak for
svarene alle mand.

kh

Fra : Børsen

Dato : 30-06-01 19:15

Tillykke - En CB400 f - Også min første - en dejlig maskine. Min bragte mig
så langt som til Middelhavet. Min blev desværre stjålet, fundet og glemt af
politiet, men det er jo en helt anden historie!
Held og lykke med den!!! - Vi ses måske derude!!!

Kim
GSF 600 S (ex CB400F)