Projektor på iBook 500MHz...?
Fra : Dennis Højsholt

Dato : 21-06-01 17:12

Hey,

Er der nogle der ved, om man kan tilslutte en projektor på den nye iBook?
Jeg ved godt at det medfølger et A/V kabel til iBook'en, men kan det bruges
til projektor?
På forhånd tak!

/Dennis

Fra : Dennis Højsholt

Dato : 21-06-01 17:18

DOH!
Det er selvfølgelig et RGB kabel der medfølger iBook'en! Kan det bruges til
en projektor?

/Dennis

Fra : Michael Hempel-Jørge~

Dato : 22-06-01 13:34

In article <B757EACF.3579%dennis@hojsholt.dk>,
> [...]

> DOH!
> Det er selvfølgelig et RGB kabel der medfølger iBook'en! Kan det bruges til

Det kommer an på hvilket input projekteren har, de fleste har dog VGA,
S-Video samt RCA composite video ind. Og iBook'en har VGA ud med det
medfølgende kabel, med det ekstra AV-ud kabel har den også composite
video ud.

Til vores eksamen brugte vi min iBook med en projekter og det virkede
fint. Man behøver ikke engang genstarte. Den ser med det samme man åbner
den at der er en ekstra skærm. Desværre kan den kun spejle billedet, men
den kan køre op til 1024x768 hvilket er fint på de fleste projektorer.

mvh
Michael

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-01 22:59

> [...]

> Jeg ved godt at det medfølger et A/V kabel til iBook'en, men kan det bruges

Det kommer an på projektoren. Den nye iBook kan lave RGB output via VGA
porten (kabel medfølger) og Composite video via composite porten (kabel
medfølger ikke). S-VHS kan den dog ikke lave.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Juhu, jeg har endelig fået en bolig))))