Cookies
Fra : Jan Steffensen

Dato : 06-09-06 16:29

Er der nogen der har kendskab til opgørelser over eller undersøgelser af
hvordan danske Internetbrugere administrerer deres cookies? Al hjælp er
meget kærkomment.

Jan Steffensen
jbs@FJERNEDETTEwebfic.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-09-06 17:17

Den 06-09-06 17.29 skrev Jan Steffensen følgende:
> Er der nogen der har kendskab til opgørelser over eller undersøgelser af
> hvordan danske Internetbrugere administrerer deres cookies? Al hjælp er
> meget kærkomment.

Jeg kender ikke til den slags opgørelser, men tør dog godt give dig et bud:
De administrerer ikke deres cookies.

Hvis du ser bort fra den brede befolkning, vil du selvfølgelig kunne
finde nogle som gør, men jeg er sikker på, at de udgør mindre end 10
procent, og jeg vil rent faktisk tro, at de udgør mindre end 1 procent.

Flertallet ved sikkert ikke, hvad cookies er, og dem som ved det, er
sikkert ligeglade.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Martin

Dato : 06-09-06 21:39

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> procent, og jeg vil rent faktisk tro, at de udgør mindre end 1 procent.
>
> Flertallet ved sikkert ikke, hvad cookies er, og dem som ved det, er

Jeg er gået igang med at indsamle data om hvor mange der har enablet
cookies, på en rimelig besøgt side, hvor både "ingen viden om computer"
og "normal viden om computer" kommer.

Så om et halvt års tid så kan jeg nok fortælle dig at det er ca den
halve procent, som det er efter de første 14 dages indsamling, der ikke
har enablet cookie.

Godt nok kan jeg dog ikke indsamle data om administrationen af disse.

Fra : Kent Friis

Dato : 06-09-06 21:42

Den Wed, 06 Sep 2006 22:39:16 +0200 skrev Martin:

> Jeg er gået igang med at indsamle data om hvor mange der har enablet
> cookies, på en rimelig besøgt side, hvor både "ingen viden om computer"
> og "normal viden om computer" kommer.

Tager du højde for "lad som om cookies er enablet, men lad være med at
gemme dem"? Der er efterhånden næsten ingen (lidt større) sider der
virker med cookies disabled, derfor er den bedste *brugbare* mulighed
ofte at lade være med at gemme cookies.

Mvh
Kent