Digital Signatur og Folkeregister
Fra : Arne Rasmussen

Dato : 03-09-06 23:05

Hej Gruppe
Har været igang med at melde flytning til folkeregisteret i Århus, hvor man
kan benytte digital signatur. Nå det viste sig jeg manglede en ActiveX
komponent fra CAPICOM (capicom.dll) der hedder Settings Class - fair nok -
gør at man kan signere blanketter med sin DS. Næste billede, som jeg har
lagt i dk.binaer, chokerer mig til gengæld. Det er muligt jeg læser billedet
forkert, men så vidt jeg kan se ser det ud til at de vil have fat i min
private nøgle. Jeg håber bare at det er fordi de har formuleret teksten helt
håbløst og det de mener er at jeg nu skal til at BRUGE min private nøgle -
og ikke UDLEVERE den til site'et - nogen der har en mening om dette?

Fra : gil

Dato : 04-09-06 07:57

Arne Rasmussen skrev:

> [...]
> håbløst og det de mener er at jeg nu skal til at BRUGE min private nøgle -
> og ikke UDLEVERE den til site'et - nogen der har en mening om dette?

Brug denne måde:
www.flytteguiden.netborger.dk

--
gil

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 05-09-06 22:11

"gil" <gil@obyon.com> skrev i en meddelelse

> Brug denne måde:
> www.flytteguiden.netborger.dk
>
> --

Takker for linket - det var en ganske anden snak

/Arne

Fra : Peter T.

Dato : 10-09-06 08:47

Arne Rasmussen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Takker for linket - det var en ganske anden snak

Jeg har desværre haft brug for den side 5 gange indenfor et halvandet års
tid og det har bestemt ikke været uden problemer. De 3 af gangene måtte
jeg kontakte kommunen personligt og fortælle dem, hvor jeg var flyttet hen,
på trods af at jeg havde brugt ovenstående link. En enkelt gang fik jeg
navnebeskyttelse uden at have bedt om det, hvilket gav en masse andre
problemer osv..

--
Mvh. Peter T.

FreeCell-statistik pr. 5. august 2006 (opdateres vilkårligt):
Total: won/lost 165/50 (77%). Streaks: wins/losses/current 18/4/1 win

Fra : Allan Olesen

Dato : 05-09-06 00:37

Arne Rasmussen wrote:
> Jeg håber bare at det er fordi de har formuleret teksten helt
> håbløst og det de mener er at jeg nu skal til at BRUGE min private nøgle

Så vidt jeg kan se, er teksten ikke formuleret af websitet. Det er en
advarsel, som dit system (browser eller operativsystem) af egen drift
kommer med. Men det er også slemt nok.

Software - herunder dll-filer - som er stillet til rådighed af et
fremmed website, bør ikke have læseadgang til signaturen. Hvis de vil
have noget signeret, kan de bede _dig_ om at foretage signeringen, og så
kan du gøre det med den software, som _du_ har valgt at stole på.

--
Allan Olesen

Fra : Arne Rasmussen

Dato : 05-09-06 22:10

"Allan Olesen" <usenet.02.2006.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se, er teksten ikke formuleret af websitet. Det er en
> advarsel, som dit system (browser eller operativsystem) af egen drift
> kommer med. Men det er også slemt nok.

[SNIP]

Ja jeg mener det er særdeles uheldigt formuleret - tror det var den der
ActiveX DLL der kom med advarslen - nå men tog chancen og der så ikke ud til
at ske noget kriminelt - bortset fra jeg aldrig fik den bekræftelse pr email
som de lovede

Brugte så dagen efter den anden indgang som et andet indlæg i tråden
foreslår - det var lige ud af landevejen da jeg først havde logget ind med
min signatur ... GGG... nu må de vel have fattet at jeg er flyttet - nu er
flytningen anmeldt 3 gange

/arne