Blokere for en bestemt IP adresse i Win2K3~
Fra : KPE

Dato : 03-09-06 12:09

Hejsa, det er lidt nyt for mig så bær venligst over med mig Jeg har en
Win2K3 med en med MS-SQL server på. Serveren har en offentlig IP adresse, og
der er åbnet for port 1433 for SQL i windows egen firewall. Der er en eller
anden som bliver ved med at prøve på at logge ind i db'en. Det er hele tiden
fra den samme IP adresse, hvordan kan jeg blokere for en bestemt IP adresse?

På forhånd tak.

Fra : John

Dato : 03-09-06 14:38

"KPE" <info@"remove"specdep.dk> skrev i en meddelelse

> hvordan kan jeg blokere for en bestemt IP adresse?

Dette gratis program kan tillade/blokere:
http://www.geocities.com/ecg81/fastdns.html

Mvh John

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 03-09-06 14:43

In article <44fac907$0$75034$14726298@news.sunsite.dk>, KPE wrote:
> [...]
> fra den samme IP adresse, hvordan kan jeg blokere for en bestemt IP adresse?

Hvis du ikke har mere styr på Windows, så smid 3-500 kr efter en router
du kan sætte foran, og lav filter i den.

Det er TÅBELIGT at smide en SQL server på Internet, det er den ikke designet
til. Jeg håber du som minimum har disablet username/password, og kun kører
med Windows integrated security, og det via Kerberos.

Det vil være langt mere rigtigt at gemme den bag en router, gerne så den
kun kan nås via en VPN tunnel.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)