spam hos TDC
Fra : ___P.Sir

Dato : 19-08-06 12:38

Hvad sker der med TDC bredbånd for tiden? Jeg får et hidtil uhørt antal
spammails, for aktieinvesteringer, medicin, kreditkorttilbud, osv osv.
Tilsyneladende kommer de fra USA - at dømme efter adressen hvor man kan
cancellere, hvilket jeg selvfølgelig ikke har gjort..
Jeg har ikke installeret noget nyt, sagt ja til nogle slags mail, og har
alle mine spamfiltre i TDC aktiveret.
Nogen andre der oplever dette?
Preben

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-08-06 14:11

___P.Sir <remove_pbs@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> cancellere, hvilket jeg selvfølgelig ikke har gjort..
> Jeg har ikke installeret noget nyt, sagt ja til nogle slags mail, og har

Det eneste jeg har hørt er at spammerne er begyndt at sende deres
"budskab" som billeder. Det at det er grafik skulle så slippe igennem
filtrene.

Med det vil alt andet lige fylde mere. Sæt en KB grænse på og sorter
manuelt. Spam er nemt at udskille, ud fra afsender og emne.

Jeg fik forresten for første gang en dansksproget spam mail i går. Den
kom ikke fra en dansk konto og omhandlede ikke danske produkter, så
spammerne er begyndt at få oversat deres lort.

Er dette sket for andre?

Fra : Snuden

Dato : 21-08-06 00:37

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg oplever også et stort antal spammails "slipper igennem" og der er grafik
og tekst. Måske det er derfor det slipper igennem..

Snuden

Fra : Jesper Thoestesen

Dato : 21-08-06 11:30

> Jeg fik forresten for f?rste gang en dansksproget spam mail i g?r. Den
> kom ikke fra en dansk konto og omhandlede ikke danske produkter, s?
> spammerne er begyndt at f? oversat deres lort.
>
> Er dette sket for andre?

Jep - Jeg fik et ganske velfomuleret job-tilbud, fra et amerikansk firma.
- Men jeg tror ikke jeg egner til at s?lge deres produkter

--
Th?

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 21-08-06 13:39

Jesper Thoestesen <jt@mail.thoestesen.dk> wrote:

> Jep - Jeg fik et ganske velfomuleret job-tilbud, fra et amerikansk firma.
> - Men jeg tror ikke jeg egner til at sælge deres produkter

Efter beskrivelsen er det den samme jeg fik.

Jeg bruger ikke spam filter, men sorterer på serveren ud fra afsender,
emne og sprog. I dette tilfælde afslørede det der stod i afsender at det
var spam.

Fra : Karsten Nilsson

Dato : 25-08-06 23:29

Du skriver at du sorterer efter afsender emne og sprog.
Hvordan gør jeg dette, da jeg også modtager en hel del af det omtalte og
sidder og sletter hver eneste dag.

Hilsen Karsten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-08-06 00:38

Karsten Nilsson <Knilsson@tdcadsl.dk> wrote:

> Du skriver at du sorterer efter afsender emne og sprog.
> Hvordan gør jeg dette, da jeg også modtager en hel del af det omtalte og
> sidder og sletter hver eneste dag.

Du bør nok læse tråden igen. Det er korrekt, at jeg skriver, at jeg
sorterer efter afsender, emne og sprog. Men jeg gør det manuelt - ud fra
det jeg kan læse i overskriften. Det er mindst lige så nemt som at
skulle lave "regler" og/eller "filtrer".

Det er meget få spam e-mail jeg er nød til at hente forgæves.

Og det ta'r ikke mange sekunder/måske sammenlagt et par minutter om
dagen.

Jeg mener selv, at jeg er lige så "I" som AI.

Det kan simpelt hen ikke betale sig at bruge et edb program til
forudsige spam.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 21-08-06 05:42

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> cancellere, hvilket jeg selvfølgelig ikke har gjort..
> Jeg har ikke installeret noget nyt, sagt ja til nogle slags mail, og har

TDC's spamfilter virker engang imellem

Mvh Petersen

Fra : Rado

Dato : 20-09-06 15:58

On Mon, 21 Aug 2006 06:42:11 +0200, "Peter Martinsen" <oz1pmx@mail.dk>
wrote:

>TDC's spamfilter virker engang imellem

Jeg synes faktisk det er fremragende. Der ryger som regel kun 2-3
stykker ved siden af om dagen.

--
Rado

"Men are born ignorant, not stupid. They are made
stupid by education." - Bertrand Russell