upload til FTP
Fra : Per Andreasen

Dato : 14-08-06 13:51

Jeg vil meget gerne anvende en FTP-server til backup af vigtige dokumenter.
Jeg har lavet en bat-fil, der kopierer til et andet drev, men sikkerheden i
at gemme på en hel anden destination mangler. Den ser sådan ud efter at jeg
har forsøgt mig med destinationsopsætning:
xcopy /S /Y /D c:\cmail.txt \\ftp.medlem.jubii.dk\...........
Prikkerne skal selvfølgelig udskiftes med brugernavn og adgangskode. Jeg kan
sagtens få adgang v.h.a. et FTP-program, og det der mangler i min bat-fil,
er vel brugerID og adgangskode. Hvordan vedføjer jeg dem, så det virker? Jeg
har fået denne meddelelse fra Jubii:
VIGTIGT : Sæt din FTP klient på "passiv/passive mode" (PASV)

På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-06 13:57

On Mon, 14 Aug 2006 14:50:52 +0200, "Per Andreasen"
<per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk> wrote:

> xcopy /S /Y /D c:\cmail.txt \\ftp.medlem.jubii.dk\...........

xcopy virker ikke med FTP.

ftp (kommandolinieprogrammet) kan derimod scriptes.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Per Andreasen

Dato : 14-08-06 14:25

Hej Asbjørn

Det er vel her, vi har problemet. Men jeg er en smule på Herrens mark.

> xcopy virker ikke med FTP.
>
> ftp (kommandolinieprogrammet) kan derimod scriptes.

Jeg har nok brug for en nærmere forklaring.

På forhånd tak Per

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-06 14:54

On Mon, 14 Aug 2006 15:24:49 +0200, "Per Andreasen"

> Jeg har nok brug for en nærmere forklaring.

Start hjælpen på din Windows-maskine, skriv 'ftp command line' (eller
'kommandolinie') og tryk Enter. Vend evt. tilbage, hvis der er flere
spørgsmål, men gør det i så fald i Windows-gruppen. Det har ikke ret
meget med sikkerhed at gøre.

-A

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 14-08-06 14:31

"Per Andreasen" <per.andreasen(fjern.parantes)@vip.cybercity.dk>
enriched usenet with:

ftp://brugernavn:password@server:port

--
Lars Kyndi Laursen, representatum nixi
Quidquid latine dictum sit altum viditur

Now playing: Spleen United - She Falls In Love With Machines

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 15-08-06 19:22

Per Andreasen wrote:
> [...]
> har fået denne meddelelse fra Jubii:
> VIGTIGT : Sæt din FTP klient på "passiv/passive mode" (PASV)
>
> På forhånd tak for hjælpen Per Andreasen

Husk lige at være obs på at de filer sikkert bliver tilgængelige via
http - så hvis det er vigtige (som i personlige) dokumenter bør du nok
overveje en anden løsning. Tænk også på at alt ftp trafik sendes
ukrypteret over internettet.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk