Har jeg gjort det rigtigt?
Fra : Mr. Mox

Dato : 12-08-06 14:05

Jeg har fulgt et råd her fra en flink mand i gruppen og indsat SLET
DETTE i min mailadresse. Jeg har afprøvet det på mig selv, og modtager
intet hvis ikke jeg sletter. Så jeg tror det må være rigtigt.??

Jeg rettede adressen i Kontoindstillinger i Thunderbird. Jeg gjorde det
i min konto jeg har kaldt: News Sunsite .dk, under E-mailadresse.

I næste linie står der: Svar til adresse: Hvad skal den bruges til?

Jeg har kun rettet adresse i Thunderbirds kontoindstillinger IKKE i
Mailwasher eller andre steder????????

Jeg har modtaget spam hvor man har sendt til min adresses domæne
(@nrdc.dk), men med tilfældige "fornavne". Kan domænet så ikke være
sikkert mere?

Jeg skrev så til min server(?) NORDIT, hvor de meget venligt gav mig et
link: > www.it-borgerportalen.dk

og der anbefales at jeg forsøger med en adresse fra Hotmail eller en
anden gratis
server. Selv mener de at der er så meget spam for tiden at de nok ikke
kan gøre noget ved det!!!!

Jeg anvender Windows Firewall, Mailwasher, AD-Aware, og AVG Free.

Har jeg nu sikret både mit "navn" og domænet?

SLETjensnyt@DETTEnrdc.dk

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 14:52

Mr. Mox skrev:

> Jeg har fulgt et råd her fra en flink mand i gruppen og indsat SLET
> DETTE i min mailadresse.

Der er nogle der bruger den metode, men jeg bryder mig ikke om
den, og jeg skriver aldrig til en adresse der er ødelagt på den
måde.

Men hivs du har brugt samme adresse før uden "SLET DETTE" i, så
er det spildt ulejlighed. Så er den ødelagt.

Jeg har afprøvet det på mig selv, og modtager
> intet hvis ikke jeg sletter. Så jeg tror det må være rigtigt.?

Det er natyurligvis rigtigt at den ændrede adresse ikke virker
(hvis en anden ikke har den som sin rigtige).

> I næste linie står der: Svar til adresse: Hvad skal den bruges til?

Som regel ikke noget. Den er kun nødvendig hvis der skal svares
til en anden adresse end der er sendt fra.

> Jeg har modtaget spam hvor man har sendt til min adresses domæne
> (@nrdc.dk), men med tilfældige "fornavne". Kan domænet så ikke være
> sikkert mere?

Man bliver ikke usikker af at blive spammet. Det er bare træls.

Intet domæne er sikret mod spam. Nogle spammere sætter tilfældige
brugernavne foran diverse domænenavne som de finder, og så
spammer de løs. Det kan man ikke gardere sig imod andet end ved
ikke at køre med stjernealias eller ved at filtrere.

> server. Selv mener de at der er så meget spam for tiden at de nok ikke
> kan gøre noget ved det!

For tiden? Siden spam blev opfundet har der været meget, og det
er år siden der kom enormt meget. Der filtreres blot så effektivt
i dag at den almindelige bruger ikke ser ret meget af det.

> Jeg anvender Windows Firewall, Mailwasher, AD-Aware, og AVG Free.
> Har jeg nu sikret både mit "navn" og domænet?

Ingen af delene.

Debatten hører ikke til i denne her gruppe.

Spam kan diskuteres i <news:dk.admin.netmisbrug>.

Opsætning af mailprogrammer diskuteres i

--
Bertel

Fra : Mr. Mox

Dato : 12-08-06 15:21

> Men hivs du har brugt samme adresse før uden "SLET DETTE" i, så
> er det spildt ulejlighed. Så er den ødelagt.
Just to bad.

> [...]
> spammer de løs. Det kan man ikke gardere sig imod andet end ved
> ikke at køre med stjernealias eller ved at filtrere.

Hvad er Stjernealias? Filtrere gør jeg vist i MailWasher og i Thunderbird?>
> Debatten hører ikke til i denne her gruppe.
>
> Spam kan diskuteres i <news:dk.admin.netmisbrug>.

Undskyld, men jeg prøver liiige at blive her for denne korte bemærkning.

Tak for dit venlige svar

Mr. Mox

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-08-06 17:35

Mr. Mox skrev:

> Hvad er Stjernealias?

Det er en indstilling i ens mailopsætning på et domæne så man får
al post på formen <etellernandet brugernavn>@<domæne>.<tld>.

Jeg sætter mine mailservere op så jeg kun kan modtage til de få
adresser jeg opretter - altså uden stjernealias.

Det hedder vist nok stjernealias fordi man forestiller sig at det
er *@<domæne>.<tld> selv om man sikkert ikke kan skrive sådan.

--
Bertel