Spam Bayes
Fra : Morten Snedker

Dato : 09-08-06 09:00

Hvorledes fungerer Spam Bayes. Hvem/hvad bestemmer, hvad der er spam?

Ex. ryger ordrebekræftelser fra shg.dk i mit spamfilter. E-mails fra
radiohorsens.dk, hvor jeg er tilknyttet, ryger i.

Jeg har heldigvis mulighed for at whiteliste dem hos min
e-mail-udbyder, men er alligevel nysgerrig efter, hvorledes det
fungerer?

Morten Snedker
http://www.planprojekt.dk | http://www.dbconsult.dk
Privat: http://www.vinthervej2.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-08-06 19:09

Morten Snedker <morten.snedker@planprojekt.dk> crashed Echelon writing

> [...]
>
> Jeg har heldigvis mulighed for at whiteliste dem hos min
> e-mail-udbyder, men er alligevel nysgerrig efter, hvorledes det

Svjv er det en slags point system hvor indholdet bliver delt op i bidder og
scorer point. Medianet af dette skal så være over eller under en grænse for
at det markeres som spam.

Pointene kan blive tildelt efter, er der html i mailen, specielle html
opbygninger og individuelle ord.

Du skal huske et bayesian filter er ikke perfekt før det er blevet trænet i
at mails, der er ok og dem som er spam. Altså ikke nøjes med at tagge spam,
men osse rigtige mails.

Her er 2 eksempler på bayesian resultat fra mit filter (SpamPal)

rune! 0 samtidig 0 sony 0 til 0 tilbud 0 tilbud! 0 vores 0 være 0 ønsker 0

men 3 moment 99 soft 97 they've 94 tricks 97 was 96 without 96 you 4

--
Bjarke Andersen