Hjælp til at finde en person ud f
Fra : Martin Larsen

Dato : 29-07-06 11:41

Hej gruppe

Jeg er i en lidt dum situation. En NG-bruger har givet et tilbud på
reparation af min bil i dk.fritid.bil, men han har ikke oplyst nogen
kontaktinformationer. Hverken email eller noget andet. Han bruger
nyhedsgruppen via en gateway på autoatlas.dk, og jeg kan se han ikke er
på særlig tit. Derfor ser han næppe mit svar før det er for sent (bilen
skal snart synes!).

Men jeg har hans IP-adresse. Er det muligt at finde frem til ham via
den? Evt. kan man få udbyderen til at sende ham en mail, men hvilken
udbyder har IP 80.197.113.xxx ?

På forhånd tak.

PS. Har lige postet dette indlæg i dk.edb.internet, men det hører nok
mere hjemme her.

Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-07-06 11:54

Den 29-07-06 12.41 skrev Martin Larsen følgende:

> den? Evt. kan man få udbyderen til at sende ham en mail, men hvilken
> udbyder har IP 80.197.113.xxx ?

TDC, men jeg tvivler på, at du kan få dem til at sende ham en mail.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 30-07-06 21:27

In article <44cb3b42$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, Martin Larsen wrote:
> Men jeg har hans IP-adresse. Er det muligt at finde frem til ham via
> den? Evt. kan man få udbyderen til at sende ham en mail, men hvilken
> udbyder har IP 80.197.113.xxx ?

Ja, det kræver en meget god ven hos TDC, eller en dommerkendelse.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-07-06 22:34

Povl H. Pedersen wrote:

> Ja, det kræver en meget god ven hos TDC, eller en dommerkendelse.

Tjah, jeg beder jo netop ikke om hans emailadresse, vel vidende at det
ville de aldrig gå med til. Men at videresende en mail bryder jo ikke
hans anonymitet.

Jeg vil da i al fald forsøge!

martin

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 01-08-06 18:04

Martin Larsen wrote:

> Tjah, jeg beder jo netop ikke om hans emailadresse, vel vidende at det
> ville de aldrig gå med til. Men at videresende en mail bryder jo ikke
> [...]

Jeg kan kun ønske dig held og lykke - og overvej så lige at hvis det
rent faktisk lykkedes dig at lokke én til det så mister vedkommende med
garanti sit job...

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-08-06 21:24

Uffe S. Callesen wrote:

> Jeg kan kun ønske dig held og lykke - og overvej så lige at hvis det
> rent faktisk lykkedes dig at lokke én til det så mister vedkommende med
> garanti sit job...

Næppe!

1. De kan jo se på den mail jeg vil videresende at det er ganske uskyldigt

2. Jeg får ikke mandens identitet at vide

Hilsen
Martin

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-08-06 20:21

Martin Larsen wrote:

> Næppe!
>
> 1. De kan jo se på den mail jeg vil videresende at det er ganske uskyldigt
>
> 2. Jeg får ikke mandens identitet at vide

Men du tror at TDC har et arkiv som siger "127.0.0.1 er Jørgen Jørgensen
fra Nørum Snede med e-mail-adressen joergen@example.com" ?

F.eks. har jeg aldrig givet min e-mail-adresse til min internetudbyder.

mvh
Johan

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-08-06 21:23

Johan Holst Nielsen wrote:

> Men du tror at TDC har et arkiv som siger "127.0.0.1 er Jørgen Jørgensen
> fra Nørum Snede med e-mail-adressen joergen@example.com" ?

Æh, 127.0.0.1 er localhost, men det er jo nok nævnt som et eksempel

Nej, jeg tror ikke noget, det handler jo om at det ikke kan skade sig at
spørge, vel?! Cybercity kender fx min emailadresse, da jeg har mailkonto
der.

I øvrigt har jeg fundet manden ad andre veje...

Martin

Fra : mtim

Dato : 10-08-06 14:03

hihi