Word ønsker adgang til nettet ved opstart
Fra : JJ

Dato : 24-07-06 17:36

Hver gang, jeg starter MS Word, spørger min Norman firewall, om jeg vil
tillade Word adgang til IP-adresserne 12.158.80.10 og 64.94.110.11 via port
80.
Sådan har det ikke altid været, og derfor undrer jeg mig selvfølgelig over,
hvad det kan være.

Jeg kører Win XP Pro SP2 (fuldt opdateret) og MS Office XP (også fuldt
opdateret).

Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvad dette er?

PFT,
--
Jens

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 24-07-06 18:30

JJ skrev:

> [...]
> 64.94.110.11 via port 80. Sådan har det ikke altid været, og derfor
> undrer jeg mig selvfølgelig over, hvad det kan være.

Begge IP-adresser oversættes til crl.verisign.net hvis man laver en
traceroute til dem. CRL er en forkortelse for Certificate Revocation
List, så det tyder på at du har installeret en udvidelse i Word og Word
tjekker om udvidelsens certifikat stadigvæk er gyldigt.

Fra : JJ

Dato : 24-07-06 18:41

"Peder Vendelbo Mikkelsen" skrev:
> [...]
> List, så det tyder på at du har installeret en udvidelse i Word og Word
> tjekker om udvidelsens certifikat stadigvæk er gyldigt.

Der er godt nok både Adobe og tekniske ordbøger, så det er sikkert én af de
to udvidelser.

Mange tak for svaret.