Back up - Stone´s kopikontrol.
Fra : Jesper

Dato : 23-07-06 17:12

Hej alle.

Jeg savner et back up program, som kan sættes til kun at lave back up af
ændrede filer - altså så det kun er ændringen i den enkelte fil, som der
bliver lavet back up af. (Naturligvis efter at have lavet en back up af hele
mappen først).

Jeg har p.t. programmet Stone´s kopikontrol og kan mægtigt godt lide
programmet - bortset fra, at selvom jeg markerer, at der kun skal ske
kopiering af nye og ændrede filer, så kopierer den alt i den/de markerede
mapper og det betyder jo, at jeg får ekstra kopier af noget, som jeg i
forvejen har back up af.

Det er primært mappen "billeder", som jeg har behov for back up af. I mappen
er der en masse undermapper og jeg kunne godt tænke mig et back up program
som kun laver back up af de ændringer, som jeg har lavet i de enkelte
undermapper.

Håber at I kan forstå, hvad jeg mener.J

Måske gør jeg noget forkert.

Nogle gode forslag?

Mvh

Jesper.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-07-06 17:20

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> writes:

> [...]
>er der en masse undermapper og jeg kunne godt tænke mig et back up program
>som kun laver back up af de ændringer, som jeg har lavet i de enkelte

Hvis vi snakker Windows XP, så kan Microsoft Backup (med XP Pro er
det allerede i Accessories/Tilbehør; med Home skal man proppe XP-
cd'en i og installere det manuelt).

Det er endda "gratis" - du har allerede betalt for det med XP.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper

Dato : 23-07-06 21:05

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> cd'en i og installere det manuelt).
>
> Det er endda "gratis" - du har allerede betalt for det med XP.

Jeg takker, men har den udfordring, at der IKKE medfulgte en CD til min nye
computer - alt var installeret på forhånd...der sidder blot dette
"ægthedsmærkat" på computeren for at vise, at det er en original udgave af
XP jeg har. Maskinen er købt som firmaordning og er købt gennem TDC - hvad
gør jeg så?

Kan jeg downloade programmet er sted fra - har søgt men kan umiddelbart ikke
finde det...

mvh

Jesper.

Fra : Michael Zedeler

Dato : 23-07-06 21:30

Jesper wrote:
> [...]
> gør jeg så?
>
> Kan jeg downloade programmet er sted fra - har søgt men kan umiddelbart ikke

1. Åbn "Min computer" eller hvad det hedder hos dig.
2. Højreklik på C-drevet (eller et andet drev).
3. Vælg "Værktøjer" (eller hvad det hedder hos dig).
4. Klik på "Backup".

Mvh. Michael.

Fra : Hans

Dato : 23-07-06 17:55

Jesper wrote:
> [...]
> af ændrede filer - altså så det kun er ændringen i den enkelte fil,
> som der bliver lavet back up af. (Naturligvis efter at have lavet en

Prøv og kig lidt her:

http://www.centered.com/products.html

En ret elegant løsning.

Hans

Fra : Ole C

Dato : 23-07-06 21:34

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> af ændrede filer - altså så det kun er ændringen i den enkelte fil,
> som der bliver lavet back up af. (Naturligvis efter at have lavet en

My Own Backup
http://www.freedownloadscenter.com/Utilities/Backup_and_Copy_Utilities/My_Own_Backup.html
- et ældre men velfungerende freeware program.

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 23-07-06 21:40

Jesper skrev blandt andet:

> [...]
> af ændrede filer - altså så det kun er ændringen i den enkelte fil,
> som der bliver lavet back up af. (Naturligvis efter at have lavet en

Det her er nok et bedre link - med færre fiksfakserier:
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7023,00.asp

--
vh
Ole C

Fra : Lars Fragstrup

Dato : 23-07-06 22:18

Jesper skriblede:

> [...]
> markerede mapper og det betyder jo, at jeg får ekstra kopier af
> noget, som jeg i forvejen har back up af.

Har du husket at fjerne markeringen:
"Slet indhold i destinationsmappe"
Har du ikke det, gør den jo det at den sletter
alt og kopierer det hele.

Jeg har ikke de overnævnte probs. med
Stones Kopikontrol.

--
Lars Fragstrup
Jeg beskyttes ikke af spamfighter, men jeg