Kan ikke (gen)installere ZoneAlarm
Fra : -USH-

Dato : 21-07-06 09:47

Hej gruppe

Jeg har haft problemer med ZoneAlarm. Efter en fejl der fik min computer til
at gå i stå[1] kunne jeg ikke se ZA på min proceslinie i højre hjørne. Jeg
fik en fejlmeddelelse når jeg prøvede at åbne ZA vha. startmenuen, men
ifølge Windows Sikkerhedscenter kørte ZA stadig.

Jeg har nu afinstalleret ZA og ville prøve at geninstallere det, men så får
jeg følgende besked:

Setup is unable to log into the TrueVector
service. Install cannot continue without
logging into the TrueVector service.

Please use the service manager to shut down
the TrueVector service and then restart the
installer program

Jeg kører XP-home. Jeg har GoogleDesktop installeret, men lukket ned.
Hverken AVG eller AdAware kan finde noget der kan give problemer. Jeg ved
ikke helt hvor jeg finder TrueVector Service eller Service Manager. Det her
er aldrig sket før når jeg installerede ZA.

Jeg håber meget at I kan hjælpe.

[1]: Skærmen frøs, og jeg var nødt til at genstarte. Det skyldes vistnok at
jeg ikke helt har de rigtige drivers installeret, men min computer har gjort
det før uden at der er sket noget.

-Ulrik-

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 21-07-06 10:10

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> writes:

> [...]
>ikke helt hvor jeg finder TrueVector Service eller Service Manager. Det her
>er aldrig sket før når jeg installerede ZA.

Højreklik på "My Computer", vælg "Manage" og find "Services" i
menuen. Til højre skal du finde dender TrueVector-fætter,
højreklikke på den og vælge "Stop".

Mvh.
   Klaus.

Fra : -USH-

Dato : 21-07-06 10:54

Klaus Ellegaard skrev:

> Højreklik på "My Computer", vælg "Manage" og find "Services" i
> menuen. Til højre skal du finde dender TrueVector-fætter,
> højreklikke på den og vælge "Stop".

Hm. Har dansk XP. Jeg gætter på at "Services" er "Tjenester", men hvad de
har valgt at kalde "TrueVector Service" kan jeg ikke lige gennemskue. Er der
nogen der ved det?

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : Gamle

Dato : 21-07-06 11:15

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hm. Har dansk XP. Jeg gætter på at "Services" er "Tjenester", men hvad de
> har valgt at kalde "TrueVector Service" kan jeg ikke lige gennemskue. Er
> der nogen der ved det?

True Vector Internet service.

Mvh.
Torben

Fra : -USH-

Dato : 21-07-06 12:36

Gamle skrev:
> "-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
>

> True Vector Internet service.

Hvis bare det var så nemt. Jeg kan ikke finde den nogen steder. Den er ikke
Computeradministration (lokal) > Tjenester og programmer > Tjenester,
og jeg går ud fra at det er der jeg skal lede?

Kom gerne med flere forslag.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : John

Dato : 21-07-06 13:54

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Kom gerne med flere forslag.

Du skal ha' muget ZA _helt_ ud:

http://nh2.nohold.net/noHoldCust25/Prod_1/Articles55646/CompleteUninstallNonNT.html

Mvh John

Fra : -USH-

Dato : 21-07-06 22:36

John skrev:

> Du skal ha' muget ZA _helt_ ud:
>
> http://nh2.nohold.net/noHoldCust25/Prod_1/Articles55646/CompleteUninstallNonNT.html

Så er der muget helt ud, og det virkede. Tak for hjælpen.

--
Venlig hilsen
-Ulrik-

Fra : John

Dato : 21-07-06 23:04

"-USH-" <tidsrejseSLET@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Så er der muget helt ud, og det virkede.

Skønt! :)

> Tak for hjælpen.

Velbekomme, og tak for tilbagemelding!

Mvh John

Fra : Gamle

Dato : 21-07-06 14:19

> [...]
> Computeradministration (lokal) > Tjenester og programmer > Tjenester,
> og jeg går ud fra at det er der jeg skal lede?

Som den ser ud hos mig kan du se i dk.binaer. Den hedder TrueVector.
Men tjenesten hedder True Vector Internet Monitor.

Mvh.
Torben

Fra : Carl Drud

Dato : 21-07-06 11:15

-USH- wrote:

> Hm. Har dansk XP. Jeg gætter på at "Services" er "Tjenester", men hvad de
> har valgt at kalde "TrueVector Service" kan jeg ikke lige gennemskue. Er der
> nogen der ved det?

Iflg siden nedenfor hedder den "VSmon.exe"

http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_t.htm

Carl