Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man~
Fra : Steen

Dato : 11-07-06 22:20

Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man poster til usenet?

Jeg kan se, at Cybercity automatisk sætter headeren NNTP-Posting-Host ind
med mit IP-nummer i. Hvordan kan man skjule sit IP-nummer, eller vise et
falsk, i denne forbindelse?

/steen

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-07-06 22:38

Steen skrev:

>Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man poster til usenet?

Brug en betalings-server ala giganews eller lignende

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-07-06 22:51

On Tue, 11 Jul 2006 23:20:26 +0200, "Steen" <virker@ikke.invalid>
wrote:

> Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man poster til usenet?

Det gør man ikke.

Man kan forsøge at skjule den for 'alle og enhver' ved at bruge en
server, der ikke sætter den ind i headeren. (Det gælder fx for nogle
betalingsservere). Men selv da skjuler man naturligvis ikke adressen
for serveren.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Michael H.

Dato : 12-07-06 11:57

Steen skrev:

> Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man poster til usenet?

Du abonnerer på en SSL-baseret shell access hos en udbyder i Rusland.

Fra : Kent Friis

Dato : 12-07-06 19:28

Den 12 Jul 2006 03:57:21 -0700 skrev Michael H.:

> Du abonnerer på en SSL-baseret shell access hos en udbyder i Rusland.

Og husker på at så er IP-nummeret hverken skjult for (de hemmelige
rester af) KGB, eller for den russiske mafia.

Mvh
Kent

Fra : Steen

Dato : 12-07-06 19:42

Kent Friis wrote:

> Og husker på at så er IP-nummeret hverken skjult for (de hemmelige
> rester af) KGB, eller for den russiske mafia.

Det kan jeg leve med. Men er der virkelig ingen gratis tjenester af den art?

/steen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 12-07-06 19:53

"Steen" <virker@ikke.invalid> writes:

>Det kan jeg leve med. Men er der virkelig ingen gratis tjenester af den art?

IT-boblen er bristet. Der er ikke rigtig nogen, der har lyst til at
pådrage sig et evt. ansvar uden i det mindste at få penge for det.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-06 23:00

Steen wrote:
> Det kan jeg leve med. Men er der virkelig ingen gratis tjenester af den art?

I Internettets barndom havde man anonyme remailere, som man kunne sende
en mail til og derefter få indholdet viderebefordret i en ny mail uden
de gamle headere.

Man havde også mail-til-news-gateways, som kunne poste en modtaget mail
i det rette format til en nyhedsgruppe.

Hvis begge dele findes endnu, kan du jo prøve, om de kan kombineres.

Ellers kan du jo gøre som alle andre gør i dag, når de vil foretage sig
noget anonymt på Internettet:
Skriv en virus eller orm eller anden malware, som skaffer dig et godt
lille botnet af inficerede maskiner. Brug derefter en eller flere af
disse maskiner som ufrivillig gateway for dine aktiviter.

Hvis du ikke har lyst til at kaste dig ud i at skrive en virus, kan man
vistnok også købe et botnet, hvor andre har gjort arbejdet.

--
Allan Olesen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-06 19:38

Steen wrote:

> Hvordan skjuler man sit IP-nummer, når man poster til usenet?

Hvis du kan give mig en fornuftig grund til at du har brug for det, så
fortæller jeg hvordan.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-07-06 20:45

Lasse Jensen ramte sit keyboard den 12-07-2006 20:38 og fik dette ud af det:

> Hvis du kan give mig en fornuftig grund til at du har brug for det, så
> fortæller jeg hvordan.

Det var et let løfte at give

.... for der findes jo ingen god grund !

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 12-07-06 21:45

On Wed, 12 Jul 2006 20:38:00 +0200, Lasse Jensen <fafler@gmail.com>
wrote:

>Hvis du kan give mig en fornuftig grund til at du har brug for det, så
>fortæller jeg hvordan.
Man ønsker at tæppebombe alle newsgrupper med reklamer, som man selv
kan tjene penge på hvis folk køber enes produkt. Penge lugter ikke.

Man ønsker at tilsvine enkelt personer uden at de skal kunne opdage
hvem man er.

Man ønsker at kunne frembringe mordtrusler mod de idioter man syntes
er for tåbelige.

Man ønsker at kunne deltage i debatter hvor enes deltagelse/udgydelser
kan få negative konsekvenser hvis det opdages af individer der ikke
har "set lyset" i debattens saglighed, det være sig
mand/kone/kæreste/samlever/børn/forældre/kollegaer/chef.

Meget fornuftige grunde til at være skjult.

Det var 4 grunde, så kommer du med 4 metoder til hvordan man skjuler
sig ?

/Hans

Fra : Lasse Jensen

Dato : 12-07-06 21:13

Hans Kjaergaard wrote:

> [...]
>
> Meget fornuftige grunde til at være skjult.
>
> Det var 4 grunde, så kommer du med 4 metoder til hvordan man skjuler

Nej.

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-06 18:51

Den Wed, 12 Jul 2006 22:44:52 +0200 skrev Hans Kjaergaard:

> [...]
> mand/kone/kæreste/samlever/børn/forældre/kollegaer/chef.
>
> Meget fornuftige grunde til at være skjult.

Mener du det er fornuftigt at være spammer?
Mener du det er fornuftigt at tilsvine folk?
Mener du det er fornuftigt at komme med mordtrusler?

Den sidste kan måske være fornuftig, afhængig af emnet, men før
du fortæller hvad det er konen eller chefen ikke må vide, kan
ingen af os jo vide om det er det.

Mvh
Kent

Fra : Allan Olesen

Dato : 13-07-06 20:25

Kent Friis wrote:
> Mener du det er fornuftigt at være spammer?
> Mener du det er fornuftigt at tilsvine folk?
> Mener du det er fornuftigt at komme med mordtrusler?

Det har han da vist ikke hævdet.

Han har hævdet, at *hvis* man er i en af ovennævnte grupper, vil det
være fornuftigt at skjule sin ip. Er du uenig i det?

--
Allan Olesen

Fra : Kent Friis

Dato : 13-07-06 21:10

Den Thu, 13 Jul 2006 21:24:35 +0200 skrev Allan Olesen:

> Det har han da vist ikke hævdet.
>
> Han har hævdet, at *hvis* man er i en af ovennævnte grupper, vil det
> være fornuftigt at skjule sin ip. Er du uenig i det?

Jeg tror det er definitionen af "en fornuftig grund til..." vi
er uenige om. Og jeg er ret sikker på at spørgsmålet var ment som
at det var det at man er spammer der er grundet => ikke fornuftig
=> ikke noget svar på hvordan man skjuler sin IP.

Mvh
Kent

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-07-06 23:59

On 13 Jul 2006 17:51:27 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

----klip------

>Mener du det er fornuftigt at være spammer?
>Mener du det er fornuftigt at tilsvine folk?
>Mener du det er fornuftigt at komme med mordtrusler?
Jeg gør ikke, men nogen gør, for handlingerne finder sted. Og hverken
du eller jeg kan gøre os til dommer over hvad andre måtte mere er
fornuftigt for dem selv.

Tilhører man en af ovennævnte grupperinger er det meget fornuftigt at
kunne skjule sin rigtige identitet, derom er der ingen tvivl.

At du, jeg og andre måtte føle ubehag ved ovennævnte aktiviteter har
jo intet med at gøre om det er fornuftigt at skjule sig når man
foretager disse.

Hvorfor fjerner nogle medborgere deres forreste nummerplade fra deres
bil ?
Fordi der er en fornuftig handling, hvis man ikke ønsker at stå til
regnskab for at man bevist har forbrudt sig mod loven.
Om det er sympatisk er jo en personlig subjektiv vurdering.

>Den sidste kan måske være fornuftig, afhængig af emnet, men før
>du fortæller hvad det er konen eller chefen ikke må vide, kan
>ingen af os jo vide om det er det.
Det kan jo være chatrooms om børnesex, sex, nazisme,
bombefremstilling.
For nogen vil det være ubehageligt at deres isme bliver afsløret.
Dette upåagtet hvad du og andre måtte syntes om tingene.

For at gøre det kort, så er der fornuftige forklaringe på hvorfor
nogle ønsker at skjule deres identitet, nemlig at de føler at det er
ubehageligt for dem at deres identitet bliver afsløret i visse
sammenhæng.
At nogle så bliver støt af indholdet af "visse sammenhæng" ændre ikke
på at det er fornuftigt at kunne skjule sin identitet.

FUT: dk.god.moral, dk.opfør.dig.ordentligt

/Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 14-07-06 15:19

Den Fri, 14 Jul 2006 00:58:45 +0200 skrev Hans Kjaergaard:
> [...]
> Jeg gør ikke, men nogen gør, for handlingerne finder sted. Og hverken
> du eller jeg kan gøre os til dommer over hvad andre måtte mere er

Når det drejer sig om "giv mig en fornuftig grund", så må det være
op til ham der beder om en fornuftig grund at vurdere om grunden er
god nok til at han vil fortælle hvordan.

Mvh
Kent

Fra : Steen

Dato : 17-07-06 21:33

Lasse Jensen wrote:

> Hvis du kan give mig en fornuftig grund til at du har brug for det, så
> fortæller jeg hvordan.

....og det affødte så en længere diskussion om det rimelige i muligheden for
at skjule sin identitet, når man poster til usenet

Lad os bare sige, at jeg ligger inde med kompromitterende oplysninger om en
offentlig person i Danmark, som jeg mener er nødvendige at offentliggøre af
hensyn til retssikkerheden i landet, men at jeg frygter for min personlige
sikkerhed, hvis denne person er i stand til at identificere mig.

Er det en fornuftig grund?

/steen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-07-06 21:58

Den 17-07-06 22.32 skrev Steen følgende:

> [...]
> hensyn til retssikkerheden i landet, men at jeg frygter for min personlige
> sikkerhed, hvis denne person er i stand til at identificere mig.

Nej. Kontakt pressen, så når du også ud til et meget større publikum, og
du er garanteret anonymitet. Der er alligevel ikke ret mange, der læser
i nyhedsgrupperne, og dem der gør, regner ikke altid anonyme indlæg for
at være de bits værd de fylder.

Hvis pressen ikke vil røre ved oplysningerne, så lad være med at bilde
dig ind, at det skyldes en konspiration. Det vil nok nærmere være fordi,
oplysningerne ikke er noget værd.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-07-06 00:05

On Mon, 17 Jul 2006 22:58:29 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
Ja, men som Kim skriver er målgruppe for snæver til at man rammer
bredt nok. Så det er ikke fornuftigt at benytte nyhedsgrupper til den
slags.

Er det noget med retssikkerhed er det jo nok kriminelle forhold der
ønskes offentliggjort, så kan rette vedkommende være politiet.
Er det skattesvig, så er rette vedkommende "Skat".
Er det socialbedrag, er det socialkontoret/kommunen.
Er det snyd med dagpenge, er det rette a-kasse.
Etc.

Ønsker en af ovenstående at tage imod sagen er der basis for at give
pressen et vink, så kan de ligge på lur og offentliggøre sagen når der
er faldet en evt. afgørelse/dom.
Man kan også kontakte pressen selvom ingen offentlig instans ønsker at
rører sagen.

Det er også meget smart hvis man mener at besidder den slags
oplysninger, at få uvildige til at se kritisk på dem.
Holder oplysningerne ikke til det, har man nok set sig blind på
enkelte detaljer og glemt helheden. Den slags sker vist for alle.

> [...]
>
>Hvis pressen ikke vil røre ved oplysningerne, så lad være med at bilde
>dig ind, at det skyldes en konspiration. Det vil nok nærmere være fordi,
Eller oplysningerne kan ikke sælge aviser. Al respekt for pressens
opgave som samfundets vagthund, men de lever nu en gang af at sælge
eksemplarer og/eller have lyttere/seerer.

/Hans

Fra : Lasse Jensen

Dato : 18-07-06 14:30

Steen wrote:

> [...]
> offentliggøre af hensyn til retssikkerheden i landet, men at jeg frygter
> for min personlige sikkerhed, hvis denne person er i stand til at

Yep, men du har ikke opgivet gyldig email adresse Og nu ved vi jo også
allerede hvem du er.

Fra : John

Dato : 15-07-06 13:38

"Steen" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan man skjule sit IP-nummer

Prøv at kigge her:

".. "SimonTools Cyber Ghost 2004" ermöglicht Ihnen ohne Spuren
zu hinterlassen durch das Internet zu surfen. Dafür wechselt das
Programm alle paar Sekunden den Proxy-Server und verschleiert
Ihre wahre ID. .."

Link: http://www.chip.de/downloads/c1_downloads_20356908.html

Jeg har ikke selv prøvet programmet.

Mvh John

Fra : Per Hansen

Dato : 15-07-06 14:04

Steen wrote this

> [...]
>
> Jeg kan se, at Cybercity automatisk sætter headeren NNTP-Posting-Host
> ind med mit IP-nummer i. Hvordan kan man skjule sit IP-nummer, eller

Skal du til at lege spammer da, som de lowlife mennesker der bla poster
børneporno på den metode for at gøre opmærksomme på at de har oprettet
en hjemmeside med den slags lort ?
Nej tak du.
--
Per Hansen.

Fra : Claus U

Dato : 15-07-06 15:13

Per Hansen skrev:

> Skal du til at lege spammer da, som de lowlife mennesker der bla
> poster børneporno på den metode for at gøre opmærksomme på at de har
> oprettet en hjemmeside med den slags lort ?
> Nej tak du.

Ja - nej tak do. Hvorfor skal man altid tro det værste om folk? Hvis du
tvivler på Steen's motiver hvorfor spørger du så ikke bare hvorfor?
Lige som du kan finde 100 grunde til du ikke vil hjælpe, kan jeg finde
100 andre grunde til at hjælpe! Så hvad med en lille godt pæn tone - på
forhånd tak!

I øvrigt kan du bare bruge en betalingsudbyder som f.eks.
<http://www.easynews.com> og så slipper man for at få sit ip adresse
frem i lyset. Jeg er selv kunde der og har indtil nu kun gode
erfaringer.
--
Claus U --- www.cykeltyven.dk