Spam
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 06-07-06 18:16

Jeg har for tiden abonnement hos tele2, og da jeg får masser af spam hver
dag, overvejer jeg at skifte til TDC. - TDC har indbygget spamfilter, men er
der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?? - Jeg har
selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del arbejde
forbundet med alle de uvelkomne mails.

Hilsen
Erik

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 06-07-06 18:21

Erik Kirkeby skrev:

> men er der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?

Ingen erfaring, men hvis du skifter udbyder, får du jo selvfølgelig en ny
emailadresse, og med mindre du oplyser nogen om den nye adresse, burde der
ikke komme spam på den, samme tilfælde gør sig gældende med din nuværende
udbyder hvis du skifter emailadresse.

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-07-06 19:53

Erik Kirkeby skrev:

> Jeg har for tiden abonnement hos tele2, og da jeg får masser af spam hver
> dag, overvejer jeg at skifte til TDC. - TDC har indbygget spamfilter, men er
> der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?

Når du får en ny mailadresse, er den helt ren som udgangspunkt.
Den kan (næsten) kun få spam hvis du offentliggør den. Her er min
opskrift på hvordan man undgår spam uden at makke med
(spamproducerende) antispamprogrammer.

   http://bertel.lundhansen.dk/spam/spam.php?page=no_spam

Du må spørge andre til råds hvis du vil bruge filtermetoden.

--
Bertel

Fra : Benny Nissen

Dato : 08-07-06 07:21

Bertel Lund Hansen ramte sit keyboard den 06-07-2006 20:52 og fik dette
ud af det:

> Når du får en ny mailadresse, er den helt ren som udgangspunkt.

Tja, det kan man nu slet ikke være sikker på.

Jeg har flere domæner med mailadresser.
Der bliver sendt meget spam til dem, på opdigtede adresser. Altså
et_eller_andet (at) domain.tld

Alle disse opdigtede adresser er jo ikke nogen, der har været brugt på
noget tidspunkt, men blot opfundet af spam-afsenderen.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Anders S.

Dato : 10-07-06 23:52

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alle disse opdigtede adresser er jo ikke nogen, der har været brugt på
> noget tidspunkt, men blot opfundet af spam-afsenderen.

Lyder som om du har en catch all funktion aktiv på dit mail hotel prøv at
fjerne den..

MVH
Anders

Fra : Allan Olesen

Dato : 11-07-06 00:54

Anders S. wrote:
> Lyder som om du har en catch all funktion aktiv på dit mail hotel prøv at
> fjerne den..

Ja, naturligvis har han en catch all-funktion aktiv - ellers ville han
jo ikke modtage de omtalte mails. Hvor ser du, at han ønsker den slået fra?

--
Allan Olesen

Fra : Anders S.

Dato : 12-07-06 08:32

"Allan Olesen" <usenet.02.2006.allan@spamcheck.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, naturligvis har han en catch all-funktion aktiv - ellers ville han jo
> ikke modtage de omtalte mails. Hvor ser du, at han ønsker den slået fra?
>
> --
Han vil jo af med spam ik....

MVH
Anders

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-07-06 09:03

Anders S. wrote:
> Han vil jo af med spam ik....

Hvor skriver han det?

--
Allan Olesen

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-07-06 15:53

Allan Olesen ramte sit keyboard den 12-07-2006 10:02 og fik dette ud af det:

> Hvor skriver han det?

Netop. Jeg vil ikke af med min catch-all på mailkontoen.

Det er lidt sjovt at se, hvor mange adresser der kommer spam på, som er
opdigtede.
Desuden bruger jeg mange forskellige adresser til forskellige
registreringer (f.eks. nokia@domain.tld til Club Nokia o.s.v.). Så er
det let at lave postsortering til forskellige mapper.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Morten L.Pedersen

Dato : 10-07-06 10:00

Erik Kirkeby wrote:
> [...]
> der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?? - Jeg har
> selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del arbejde

Hej!

Prøv i stedet http://spambayes.sourceforge.net/, et rigtigt godt
filter, som efter
kort tid lærer, at klassificere spammails med stor sikkerhed.

Derudover kunne du overveje at bruge en strategi, jeg selv bruger med
godt resultat:

Jeg har mit eget domæne og kan derfor oprette ubegrænsede
emailadresser efter behov.
Skal jeg bruge en emailadresse for at tilmelde mig nyhedsbrevet på
f.eks. www.jubii.dk, bruger jeg adressen adr-jubiidk@mitdomæne.dk ved
tilmeldingen.
Mit webhotel er sat op, så al mail til ukendte adresser (f.eks.
adr-jubiidk@mitdomæne.dk) bliver samlet og videresendt til min rigtige

mailadresse. Således modtager jeg nyhedsbrevet fra jubii.dk.

Men udsender www.jubii.dk spam, kan jeg ud fra modtageradressen se,
hvor spam'en kommer fra. Herefter er det en simpel sag i webhotellet
at blokere for al mail til adr-jubiidk@mitdomæne.dk.

Man kan kalde princippet "brug-og-smid-væk"-mailadresser, og
hovedformålet er at undgå at offentliggøre min egentlige mailadresse

på steder, hvor der er spam-risiko.
Det kræver, at du har dit eget domæne. Med dagens priser, er det
nogle få hundrede kroner om året for domæne og webhotel. Derudover
slipper du for at skifte email-adresse, når du skifter
internetudbyder.

Fra : Robert Piil

Dato : 19-08-06 12:55

On 10 Jul 2006 02:00:28 -0700, "Morten L.Pedersen"
<mlpnospam@gmail.com> wrote:

> [...]
>tilmeldingen.
>Mit webhotel er sat op, så al mail til ukendte adresser (f.eks.

Det er også det jeg gør, med det resultat at jeg for tiden får 5000
mails i døgnet med retursvar fra mailservere verdenen over, på alle
mulige tilfældige adresser på mit domæne.

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

Fra : csm

Dato : 11-07-06 08:10

Vidresend alt dine post gemmen en gmail adresse
og brug deres pop3 til at hente det med.
Du slipper af med 99.9% af dine spams mails.

Fra : Andreas EH

Dato : 11-07-06 10:07

Erik Kirkeby skrev:
> [...]
> der erfaring med, at det hjælper at skifte internetudbyder?? - Jeg har
> selvfølgelig spamfilter (Spamfighter), men der er alligevel en del arbejde

Hej Erik!

Jeg har gjort det at jeg forwarder alle mails fra min spam-plagede
email-konto til min google mail (gmail. Den har et super-effektivt
indbygget spamfilter.

Jeg tror ikke der slipper mere en et spam mails igennem om ugen og har
endnu ikke oplevet nogle falske positive.

Man kan også sætte gmail til at poppe og så bruge tordenfulglen eller
Outlook 2003 (eller 2007) som også har fine spamfiltre.

Hvis du ønsker en gmail, så sig til, så inviter jeg dig.

KH
Andreas EH