Drivecrypy contra TrueCrypt
Fra : Mikkel

Dato : 02-07-06 18:50

Hej gruppe,

Hvid du skulle vælge et af disse to krypterings programmer der næsten har
samme funktioner, nemlig oprettelse af krypterede container filer og
krypterede partisioner, hvilket er så bedst, eller sagt på en anden måde,
hvilket progran har du mest tiltro til med hensyn til at det er sikkert mod
en agrasiv angriber.

Det drejer sig om Drivecrypt som er et "lukket" program
http://www.securstar.com/index.php
og
TrueCrypt som er Free open-source http://www.truecrypt.org/

Umiddelbart syntes jeg selv at TrueCrypt virker som et meget seriøst
program, men jeg har ikke viden nok på området til at gå i dybden med det.

Hilsen
Mikkel.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 02-07-06 22:13

Mikkel wrote:
> Hvid du skulle vælge et af disse to krypterings programmer der næsten har
> samme funktioner
[klip]

> Det drejer sig om Drivecrypt som er et "lukket" program
> http://www.securstar.com/index.php
> og
> TrueCrypt som er Free open-source http://www.truecrypt.org/

Det som har en åben kildekode. Jeg kan ikke stole på software med lukket
kildekode til mine følsomme data.
Jeg påstår ikke, at open source per definition er mere sikkert end
closed source. Jeg stoler bare ikke på nogen som skal stå for min
(datas) sikkerhed, hvis det kræver, at jeg ikke må få adgang til
kildekoden.

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Martin Kofoed

Dato : 04-07-06 09:52

Mikkel wrote:

> Hvid du skulle vælge et af disse to krypterings programmer der næsten har
> samme funktioner, nemlig oprettelse af krypterede container filer og
> krypterede partisioner, hvilket er så bedst,

Jeg kender ikke DriveCrypt, men jeg kan varmt anbefale TrueCrypt. Det er let
at installere (også på Linux), og tilbyder en lang række muligheder.
Samtidig performer det godt - jeg har en 18 GB Twofish container-fil på en
flytbar harddisk (NTFS-partition). Så kan den mountes alle de steder, jeg
bevæger mig rundt, og jeg kan ikke mærke forskel i hastighed i forhold til
en alm. disk.

Og så er TrueCrypt jo Open Source. Ikke at jeg umiddelbart selv kan bruge
det til noget. Men det er dog betryggende at vide, at klogere hoveder med
garanti har trawlet koden igennem op til flere gange. Med closed source
havde jeg kun en kommerciel virksomhed at plante min tillid hos, når de
siger, at skidtet virker, og ikke indeholder bagdøre ...

--
Martin