VGA til composite video
Fra : Kim

Dato : 08-09-06 19:10

Hej Gruppe

Er der nogen der har et godt og (især) billigt forslag til hvordan jeg
konverterer et vga signal til composite eller s-video signal. Jeg skulle
gerne have et fjernsyn forbundet til en pc og der er ikke tv-out.

Kim

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0636-3, 08-09-2006
Tested on: 8-09-2006 20:10:24

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 08-09-06 21:06

"Kim" <kims@mail.dk> skrev i en meddelelse news:gmiMg.9697$iJ1.1928@fe06.highwinds-media.phx...
> [...]
> konverterer et vga signal til composite eller s-video signal. Jeg skulle
> gerne have et fjernsyn forbundet til en pc og der er ikke tv-out.

http://www.danbit.dk/produkter/1509.phtml
VGA til TV omformer, S-VHS, composite VIDEO og RGB..... kr.887
max Opløsning1600 x 1200 v/60 Hz

Det ville nok være billigere at købe et nyt grafik kort med tv-out,,

fra kr 300,- + på edbpriser.dk for et Nvidia eller ATI med tv-out

eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=99778 til kr. 370,-

Jan Rasmussen

Fra : Kim

Dato : 08-09-06 22:21

"

> [...]
>
> Det ville nok være billigere at købe et nyt grafik kort med tv-out,,
>
> fra kr 300,- + på edbpriser.dk for et Nvidia eller ATI med tv-out

Det har du fuldstændig ret i men det er en tynd klient jeg bygger om til at
skulle spille mp3-filer som den henter trådløst fra et nasdrev. Kabinettet
er så lille at der ikke er plads til et andet grafikkort så derfor leder
jeg efter en smart og forhåbentlig billig løsning.

Jeg har faktisk converteren fra danbit liggende på mit arbejde men jeg
synes at en tusse er lige voldsomt nok når det mest er et forsøg Er der
ikke nogen der kender en Do It Yourself Side der har en brugbar løsning ?
Jeg har engang set et kabel der blev leveret sammen med et matrox G550.
Kablet blev forbundet til VGA connectoren og endte i et s-video stik
.........kunne det være en brugbar løsning ?

---
avast! Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 0636-3, 08-09-2006
Tested on: 8-09-2006 23:22:16

Fra : Esben

Dato : 08-09-06 23:59

> Jeg har engang set et kabel der blev leveret sammen med et matrox G550.
> Kablet blev forbundet til VGA connectoren og endte i et s-video stik
> ........kunne det være en brugbar løsning ?

Ikke umiddelbart, det er specifikt lavet til G550-kortet.
Du kan godt være heldig, at VGA-udgangen kan sættes til et SCART-RGB signal,
men det kræver et specielt kabel, at grafikkortet understøtter det (ATI
7500,8500,9x00, matrox G4/5x0), samt at du kan konfigurere grafikkortet med
fx Powerstrip:
http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/

Her er en lidt billigere VGA>S-video/SCART RGB konverter:
http://www.av-connection.dk/?CPage=PDetails&ML1=1&ML2=1&ML3=24&ML4=241&PNo=22-040&PVer=0

--
Esben

Fra : Hans

Dato : 09-09-06 00:00

Kim wrote:

> [...]
> med et matrox G550. Kablet blev forbundet til VGA connectoren og
> endte i et s-video stik ........kunne det være en brugbar løsning ?

Matrox kortet har S-Video ud, så det er blot en simpel kabeladapter du har
set.

Hans