Strømstyring. Kun skærm eller også grafikk~
Fra : Jim Andersen

Dato : 08-09-06 12:06

Har en pc der står og kører en del for sig selv, altså uden at nogen kigger
på skærmen.
Windows XP Strømstyring er sat til at slukke for skærmen efter X minutter.

Men slukker den også for grafikkortet? Eller står det stadig og bruger strøm
?

Skal have nyt skærmkort, så måske er strømforbrug (og evt den deraf følgende
blæserlarm) en parameter.

/jim

Fra : Bruno

Dato : 09-09-06 01:03

Jim Andersen wrote:
> [...]
>
> Men slukker den også for grafikkortet? Eller står det stadig og bruger strøm

Det bruger stadig strøm. Men ikke så meget som hvis det fx. står og
viser en 3D screensaver.

> Skal have nyt skærmkort, så måske er strømforbrug (og evt den deraf følgende
> blæserlarm) en parameter.

Hvis PC'en kun skal være server så køb et gamelt passivt PCI grafikkort,
de kan fås for Cola og er fint til formålet.

Mvh

Bruno

Fra : Nicolai

Dato : 09-09-06 09:29

"Bruno" <dont.use@this.address.ever> skrev i en meddelelse

> Hvis PC'en kun skal være server så køb et gamelt passivt PCI grafikkort,
> de kan fås for Cola og er fint til formålet.

Og hvis strømforbrug er aktuelt, så pil skærmen helt fra og remote styr den.

> Mvh
>
> Bruno

Nicolai

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-06 11:28

Nicolai wrote:

> Og hvis strømforbrug er aktuelt, så pil skærmen helt fra og remote
> styr den.

Jeg slukker for skærmen når jeg er færdig. Så bruger dén ihvertfald ikke
strøm.

/jim

Fra : Jim Andersen

Dato : 11-09-06 11:59

Bruno wrote:

> Det bruger stadig strøm. Men ikke så meget som hvis det fx. står og
> viser en 3D screensaver.

Det har variabelt strømforbrug alt efter hvor meget det arbejder ?
Jeg har et FX5200 og påtænker at opgradere til 7600GT.
Kan man se et sted hvor meget strøm den bruger (evt min og max) ?

> Hvis PC'en kun skal være server så køb et gamelt passivt PCI
> grafikkort, de kan fås for Cola og er fint til formålet.

23 timers server, 1 times spil......

/jim