"Nico de Jong" <nico@SPAMTRAP.farumdata.dk> skrev i en meddelelse
news:45011e34$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Cadisius" <mailtilleo@yahoo.it> skrev i en meddelelse
> news:1157652049.894087.160760@h48g2000cwc.googlegroups.com...
>
> > når man tager af lageret til eget brug, skal de varer så inkluderes i
> > salg og salgsmoms? Eller hvordan skal det bogføres?
>
> > F.eks., jeg har købt 100 stk. mus.
>
> >95 af dem er blevet solgt. 5 er gået til internt firmabrug. Skal der
> > betales salgsmoms og skat over de 5 stk.?
>
> Nej da, der er jo ikke tale om salg, det er "forbrug af egne varer", eller
> f.eks. "kontorhold" hvis du havde 100 pk kopipapir på lager og skulle
bruge
> noget i virksomheden
>
> Nico
>
Forudsat naturligvis at de bliver brugt i en virksomhed, og ikke forsvinder
ned i "privaten"
Ellers skal du sælge med moms osv.
Vi havde en gang en lang diskussion med vores revisor om toiletpapir (jeg
har nævt det før, men da der nok er en vis udskiftning i gruppen, skader det
ikke at sige det igen).
På et tidspunkt havde vi en del tegnearbejde med tuschpen. Disse skal jo
tørres af jævnligt, og det brugte vi toiletpapir/køkkenrulle til. Normalt
er det jo sådan, at alt hvad man spiser eller tørrer sig i .... med, ikke
kan indgå i momsregnskabet. Men da vi brugte rullerne i indtægtsgivende
virksomhed, var det iorden.
Efter den dag tørrede vi mange tuschpenne, og vi gik ikke ret tit på potten
Nico