Schengen-aftalen giver problemer ved indre~
Fra : Netnatur

Dato : 21-06-01 15:12

Stik imod intentionerne i Schengen-aftalen risikerer danske jægere, som
ønsker at rejse til Sverige, at få flere problemer med indførslen af våben
end de havde, før aftalen trådte i kraft.
Læs artiklen på www.netnatur.dk

Torben Sørensen

Fra : Christian Rosenfeldt

Dato : 22-06-01 12:05

"Netnatur" <damparken@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ønsker at rejse til Sverige, at få flere problemer med indførslen af våben
> end de havde, før aftalen trådte i kraft.

Kære Torben

Jeg har læst artiklen i Netnatur.dk om nye regler for indførsel af våben til
Sverige. Her nævnes det, at der skal betales en afgift, det må da være noget
nyt.

Artiklen dementeres i Hunteres-magazine.dk. Hvad skal man tro??!!

Christian

Fra : Lars Juhl Røn

Dato : 22-06-01 23:42

Hej Christian.

Jeg har også læst artiklen på netnatur.dk og der står nu, at der er nogle uklarheder omkring Schengen-aftalen. Men der vil blive gået til bunds i sagen først i det kommende uge så, så mit bud er at følge med i det på netnatur så vi kan få helt styr på hvad vi skal forholde os til.

Hilsen
Lars

Fra : Netnatur

Dato : 24-06-01 11:54

"Christian Rosenfeldt" <cro@renovationsteknik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
noget
> nyt.
>
> Artiklen dementeres i Hunteres-magazine.dk. Hvad skal man tro??!!

Kære Christian

Både det danske politi og det danske justitsministerium er overrasket over
artiklen og er ikke informeret om, at Sverige har ændret de regler, der er
gældende mellem Sverige og Danmark.

Netnatur.dk ville gerne have undersøgt sagen til bunds, men grundet
midsommerfesten i Sverige var det fredag d. 22. juni ikke muligt at få
kommentarer fra de svenske myndigheder. Kun telefonsvarerne var
tilsyneladende på arbejde, og derfor kan vi først følge op på artiklen i den
kommende uge.

Bedste hilsner
Torben Sørensen
www.netnatur.dk