Billede af login-vindue?
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-09-06 16:28

Hej,

jeg har brug for et billede af Mac OS X login-vinduet. Jeg kan ikke lige
se nogen mulighed for at tage et screen shot, og på Google kan jeg ikke
lige finde nogle brugbare resultater... Er der nogen der har et bud på
hvordan den kringles?

(jeg skal bruge det til mit speciale, hvor jeg bl.a. kommer ind på den
affektive grænseflade - en lille krølle om min computer der fx "ryster
på hovedet" når jeg skriver en forkert adgangskode)

vh Jesper

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-09-06 16:40

Jesper Møller-Fink <jmfinkfalsk@mac.com> writes:

> lige se nogen mulighed for at tage et screen shot, og på Google kan
> jeg ikke lige finde nogle brugbare resultater... Er der nogen der har
> et bud på hvordan den kringles?

Har du ikke et digitalkamera?

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 07-09-06 17:10

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Har du ikke et digitalkamera?

Jo, det bliver så nok løsningen i sidste ende

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-09-06 18:42

> Jo, det bliver så nok løsningen i sidste ende

Tror alt andet lige det er nemmere end at boote i maven på qemu eller
lignende :)

Fra : Ole Jensen

Dato : 07-09-06 20:57

Jesper Møller-Fink <jmfinkfalsk@mac.com> wrote:

> [...]
> se nogen mulighed for at tage et screen shot, og på Google kan jeg ikke
> lige finde nogle brugbare resultater... Er der nogen der har et bud på

Jeg mener at kunne huske at det ligger som en pdf-fil i systemmappen et
sted. Hvis det ellers er det samme vi snakker om.

Jeg kan ikke huske præcis hvor den er, men jeg ved at man selv kan ændre
den hvis man har lyst.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-09-06 17:24

> [...]

> affektive grænseflade - en lille krølle om min computer der fx "ryster
> på hovedet" når jeg skriver en forkert adgangskode)

Brug VNC fra en anden maskine

Du slår slå ren vnc adgang til i Systemindstillinger -> Deling, kryds
"Apple Remote Desktop" af. Ren VNC adgang kan slås til hvis du klicker
på knappen "Adgangstilladelser..."

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-06 07:03

Morten Reippuert Knudsen<spam@reippuert.dk> writes:

> Du slår slå ren vnc adgang til i Systemindstillinger -> Deling, kryds
> "Apple Remote Desktop" af. Ren VNC adgang kan slås til hvis du klicker
> på knappen "Adgangstilladelser..."

Var det ikke det vi blev enige om krævede 10.4 på kræet?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-09-06 17:37

> Var det ikke det vi blev enige om krævede 10.4 på kræet?

Jeg blev vist ikke enig med mig selv. Jeg kan ikke huske hvilken ARD
version der var inkluderet i 10.3. Det er længe siden jeg har siddet
med en rå 10.3 installation.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-06 20:35

> [...]

> Jeg blev vist ikke enig med mig selv. Jeg kan ikke huske hvilken ARD
> version der var inkluderet i 10.3. Det er længe siden jeg har siddet

Det gjorde jeg forleden og LEDTE efter den der VNC-server.

Ingen vnc i 10.3.

Ellers ærgeligt. Hvordan kører det iøvrigt, når VNC-serveren ved
PRÆCIS hvad den skal lave for at opdatere skærmen?