Selv - hjælpsgruppen. Primal skriv / Conce~
Fra : Patruljen

Dato : 07-09-06 14:06

Kammerater !

Det går lidt sløjt i selvhjælps - gruppen. Der mangles energi,
folkens.

Skal vi gentage budskabet, så ?

Her kan du skælde ud på nogen:

Gå til den.
Ras ud.
Slip agressionerne fri.

Forslag:

Man kan tjekke ip - numre og føre lister.
Ikke religiøse er velkomne.
Fjærteri tilladt.
Brug eventuelt store bogstaver !
Del eventuelt hold. Som i paintball.

God fornøjelse

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-09-06 14:31

Patruljen skrev i news:1157634379.414220.44180@i42g2000cwa.googlegroups.com

> Det går lidt sløjt i selvhjælps - gruppen. Der mangles energi,
> folkens.

Ja, du har vel lidt svært at få noget selvhjælp når du er helt alene - selv
din makker, Cyril Malka, ser ud til at svigte dig totalt. Det må se meget
sort ud for dig i din ensomhed. Smut du hellere tibage til Sct. Hans [
.... ], for der må du da trives til overmod.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Patruljen

Dato : 07-09-06 16:53

Andreas Falck wrote:
> [...]
> sort ud for dig i din ensomhed. Smut du hellere tibage til Sct. Hans [
> ... ], for der må du da trives til overmod.

Det er stærkt Andreas. Rul dig ud.... Smøg ærmerne op. Husk væske.

Keep up the good work.
Bruun

Fra : B æ 9

Dato : 07-09-06 18:34

Patruljen wrote:

> Det er stærkt Andreas. Rul dig ud.... Smøg ærmerne op. Husk væske.
>
> Keep up the good work.
> Bruun

hehe - ja drengen skal sku ha lov til at leve den knugede barndom ud

hvor må han ha fået mange smæk dengang

Fra : Vidal

Dato : 07-09-06 19:34

B æ 9 wrote:

> hehe - ja drengen skal sku ha lov til at leve den knugede barndom ud
>
> hvor må han ha fået mange smæk dengang

Er du nu også psykoterapeut? Man kan snart ikke
spytte uden at ramme sådan en.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard.

Fra : B æ 9

Dato : 07-09-06 19:50

Vidal wrote:

> Er du nu også psykoterapeut? Man kan snart ikke
> spytte uden at ramme sådan en.

næ - tingene hænger jo sammen - og da du jo nu er til jung, så ku det jo
være at der var noget mellem himmel og jord der ligger lige for din
fødder og som du sku samle op - hvis dog bare turde

du sku prøve - man blir så dejlig fri a det

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 11:38

[...]

Man kan skrive, at man propper andre i killfiltre.
Man kan skrive, at man propper andre i killfiltre, men undlade at gøre
det.

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 15:39

Patruljen wrote:

> [...]
> det.
> Man kan tjekke ip - numre og føre lister.

hov hov - der er ingen her der bruger killfiltre - man ku jo gå glip af
noget - den der bondske nyfighed, you know

det ville vel osse ende med at man ikke havde nogen at hakke på andet
end de andre sure gamle mænd, så....

Fra : Vidal

Dato : 08-09-06 12:15

B æ 9 wrote:

> næ - tingene hænger jo sammen - og da du jo nu er til jung, så ku det jo
> være at der var noget mellem himmel og jord der ligger lige for din
> fødder og som du sku samle op - hvis dog bare turde

Jeg har samlet den del op, man ved aldrig, hvornår
der er mere.

> du sku prøve - man blir så dejlig fri a det

Er det det, du og Patruljen demonstrerer?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 15:43

Vidal wrote:

> Jeg har samlet den del op, man ved aldrig, hvornår
> der er mere.

> Er det det, du og Patruljen demonstrerer?

hvorfor demonstrere det - det er jo netop det jeg siger, at de hellige
der bavler op hele tiden for at overbevise andre gør det netop for at
overbevise sig selv. Den dag de _virkelig_ har fundet fred i ders tro
tier de!

og du behøvs ikke svare -- jeg kender svaret, nemlig negationen....

Fra : Vidal

Dato : 08-09-06 23:07

B æ 9 wrote:

> [...]
> der bavler op hele tiden for at overbevise andre gør det netop for at
> overbevise sig selv. Den dag de _virkelig_ har fundet fred i ders tro

Jeg har fulgt dine indlæg gennemm længere til, der
er ingen, der har prøvet at overbevise dig om noget
som helst. Du er bare en sur gammel mand. Du er
sandsynligvis i en eller anden midtlivs-krise, det
kommer mange i 50 års alderen.

> og du behøvs ikke svare -- jeg kender svaret, nemlig negationen....

Du kommer som sædvanlig med en eller anden uhyrlig
påstand, selvfølgeligt bliver det benægtet. Opsøg
en terapeut, men pas på, der er mange svindlere i
den branche.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 23:14

Vidal wrote:

> [...]
> påstand, selvfølgeligt bliver det benægtet. Opsøg
> en terapeut, men pas på, der er mange svindlere i

ve du va du - jeg tror jeg går ned til præsten

Fra : Vidal

Dato : 08-09-06 12:51

Patruljen wrote:

[...]

_Spam_

Any massive flood of drivel which serves to flood a communications
channel, reduce the signal-to-noise ratio and annoy the hell out of a
large number of people.

_Troll_:

En troll er et fænomen, der huserer på internettets forskellige
debatfora,
særligt på nyhedsgrupperne (USENET), hvor vedkommende skriver
indlæg egnet til at provokere folk og fremkalde en hidsig diskussion.
En troll mener ikke nødvendigvis, hvad han skriver; hans primære
formål med sine indlæg er ikke at argumentere for en påstand, men
at få folk til at hidse sig op og "bide på krogen".

En troll anvender som regel en række forskellige metoder til at narre
folk. Én metode er at fremsætte en stribe meget skarpt formulerede
afvisninger af det fælles værdigrundlag, der findes i en
nyhedsgruppe,
eksempelvis ved at afvise guders eksistens i en diskussionsgruppe
om religiøse spørgsmål.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 13:05

Vidal wrote:
> [...]
> nyhedsgruppe,
eksempelvis ved at afvise guders eksistens i en diskussionsgruppe

Nja. Vidal. Endnu en anklage. Endnu en gang vrøvl.
Kan du dikumentere den så, eller skal det have lov, at blive stående
som rent vrøvl ?

Hvor har jag afvist guders eksistens ?

Regards Bruun

Fra : Bekan

Dato : 08-09-06 13:38

Patruljen wrote:

> Nja. Vidal. Endnu en anklage. Endnu en gang vrøvl.
> Kan du dikumentere den så, eller skal det have lov, at blive stående
> som rent vrøvl ?
>
> Hvor har jag afvist guders eksistens ?

Nej sikkert ikke.
Endnu et bevis på at du er så tæt på intetsigende som man nu har mulighed
for at være. Det ville være alt for meget substans at forvente fra dig.

Forresten, hvem har sagt/skrevet/anklaget dig for at du har gjort det?

Fra : Vidal

Dato : 09-09-06 00:08

Bekan wrote:

> [...]

primære formål med sine indlæg er ikke at argumentere
for en påstand, men at få folk til at hidse sig op og

Det er fra denne praksis, og ikke ved sammenligning med
mytologiens trolde, at dette fænomen oprindeligt fik sit
navn.

Konkret henviser det til det engelske verbum "to troll"
(dansk: trolling), der er en fiskemetode, hvor man slæber
en krog med påsat madding gennem vandet og venter på, at
noget skal bide på; i lystfiskerjargon taler man på dansk
om "at dørge".

Parallellen til de mere kendte trolde var oplagt, og i dag
trækker forestillingerne om trolls i udbredt grad på
mytologiens trolde - således ser man ofte, at folk, der
svarer på en trolls indlæg, bliver bedt om ikke at "fodre
trollen".

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-09-06 01:08

Vidal skrev:

> [...]
> en krog med påsat madding gennem vandet og venter på, at
> noget skal bide på; i lystfiskerjargon taler man på dansk

Når der ligefrem "trolles" så åbenlyst og systematisk, som tilfældet er
her, så kommer jeg nu snarere til at tænke på "trawling" (analogien er
vist meget god, når man ser på, hvor hensynsløs netop denne berygtede
fiskemetode er!)

Nej, det vist efterhånden siges at rable for en bestemt person herinde,
ikke blot i og med at der tydeligvis er gået rendyrket Gitte Hænning i
den (det var hende der sang PH's "Snakker med mig selv", som for nogle
år siden brugtes i en TDC-reklame) med brug af alle mulige mere eller
især mindre begavede aliaser: Derudover fører vedkommende sig jo
yderligere frem som letgennemskueligt storlyvende, overlagt quotef*cker
(det hører efterhånden ligefrem til sjældenhederne i vedkommendes indlæg
at folk ikke direkte fejlciteres eller endda tillægges ting, vedkommende
selv har skrevet?), men for lige at runde det hele af, så pakkes alt
dette absurd nok ind i en fanatisk, "frelst" antireligiøsitet, som - om
der da overhovedet er nogen som helst kerne af bagmandens egne,
egentlige synspunkter deri - bevidner at vedkommende vitterligt selv må
konstateres at være temmelig mentalforstyrret i al sin direkte paranoide
angst over for religion: Det er faktisk temmeligt skræmmende at man
åbenbart kan være så ensidigt fanatisk(!) uden overhovedet selv at få
øje på det, fordi man åbenbart tillægger sin egen "sag" en sådan
ubetinget "hellighed" at man er klar til at benytte _ethvert_ middel,
der måtte står i eens rådighed, uanset hvor lavt, det så ellers måtte
være, for at "få ret": Det er jo således egentlig blot en decideret
religiøs fanatiker "med omvendt fortegn" og en decideret sygelig hang
til projicering, vi her har med at gøre.

Hvis vedkommende ellers nogensinde skulle have haft noget som helst med
psykiatrien at gøre, så kan der vel efterhånden næppe være meget tvivl
om at det snarere må være som /bruger/ snarere end /behandler/, når
vedkommende virker så åbenlyst virkelighedsfordrejende.

Mere er der vel egentlig ikke at sige til dèt.

Nå, sku' vi efterhånden ta' at finde nogle ordentlige
Kristendomsrelaterede emner at diskutere og blive enige om at sætte
denne "troll" på sultekur? Det er vist det eneste, der virker - fremfor
at vi godvilligt falder for fristelsen til at fodre videre og fylde på
disse pinligt åbenlyse "fangtråde"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 13:09

Vidal wrote:

> Jeg har samlet den del op, man ved aldrig, hvornår
> der er mere.

> Er det det, du og Patruljen demonstrerer?

En pointe, en aha oplevelse, har størst vægt, når mennesker finder
den selv

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 15:21

Bekan wrote:

> Nej sikkert ikke.
> Endnu et bevis på at du er så tæt på intetsigende som man nu har mulighed
> for at være. Det ville være alt for meget substans at forvente fra dig.

Altså, rent faktisk. Jeg har ikke afvist at guder kan eksistere.Eller
eèn Gud for den sags skyld. Jeg har heller ikke afvist det modsatte.
Det ville efter min smag være storhedsvanvid, at gøre hverken den
ene, den anden eller den tredie mulighed til en ultimativ sandhed. Der
kan vel næppe føres bevis for nogen af delene. Eller kan der?

Tja. Måske er det et synspunkt uden substans

> Forresten, hvem har sagt/skrevet/anklaget dig for at du har gjort det?

Jeg ved ikke, hvem Vidal er. Villy Søvndal, måske. Han har skrevet
her i mange år, ved jeg. Der er en del skriv....

Hilsen Bruun

Fra : Bekan

Dato : 08-09-06 20:21

Patruljen wrote:

> [...]
> ene, den anden eller den tredie mulighed til en ultimativ sandhed. Der
> kan vel næppe føres bevis for nogen af delene. Eller kan der?

Der kan føres masser af beviser.

> Tja. Måske er det et synspunkt uden substans

ja.

> Jeg ved ikke, hvem Vidal er. Villy Søvndal, måske. Han har skrevet
> her i mange år, ved jeg. Der er en del skriv....

Har han sagt det så?
Du skal lære dig at læse hvad der står og komme med en respons på lige dét.
Undgå at få dine egne ideer i klemme samtidig.

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 16:07

B æ 9 wrote:

> [...]
> noget - den der bondske nyfighed, you know
>
> det ville vel osse ende med at man ikke havde nogen at hakke på andet

Ja. Det er ærgeligt, at ham Anders Johnsen luskede af med halen mellem
benene. Han var ellers fast fuldtidsjobs berigende for vores
arbejdsløsheds procent.
Han slap for nemt...

Best regards Bruun

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 17:11

Patruljen wrote:

> Ja. Det er ærgeligt, at ham Anders Johnsen luskede af med halen mellem
> benene. Han var ellers fast fuldtidsjobs berigende for vores
> [...]

LOL - og i aften er han på fredagsbar

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 16:14

Patruljen wrote:

> God fornøjelse
> >

> hov hov - der er ingen her der bruger killfiltre - man ku jo gå glip af
> noget - den der bondske nyfighed, you know

Jamen, så kan man sige, at man gør det, men ivirkeligheden lade være
med at gøre det?
Det er også en variation, jo.

> det ville vel osse ende med at man ikke havde nogen at hakke på andet
> end de andre sure gamle mænd, så....

Ja. Det er ærgeligt, at ham Anders Johnsen luskede af med halen mellem
benene. Jeg tænker, han havde seriøst brug for at galopere rundt her,
med lange remser og bibelcitater.. Han var potientiale. Fast fuldtids

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 17:12

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 20:41

Bekan wrote:

> Der kan føres masser af beviser.

Jamen dog. Det var interessant, da. Bevis for hvad, så ?

ja.

Javel. Det er så din mening.

> Har han sagt det så?
> Du skal lære dig at læse hvad der står og komme med en respons på lige dét.
> Undgå at få dine egne ideer i klemme samtidig.

Ideèn om at det er Villy Søvndal er så tilpas langt fra det
sandsynlige, at det formentlig er tænkt som en joke. Det tænkte jeg
du kunne gennemskue. Først og fremmest.

Dernæst, vil jeg undlade, så, at besvare dit spørgsmål. Du kan selv
kikke, hvem som har skrevet hvad

Regards Bruun

Fra : Bekan

Dato : 08-09-06 21:09

Patruljen wrote:
[...]
> Jamen dog. Det var interessant, da. Bevis for hvad, så ?

Der er meget stor forskel på 'bevis' og 'endegyldigt bevis' (conclusive
evidence)

> ja.
>
> Javel. Det er så din mening.

ja

> Ideèn om at det er Villy Søvndal er så tilpas langt fra det
> sandsynlige, at det formentlig er tænkt som en joke. Det tænkte jeg
> du kunne gennemskue. Først og fremmest.

Nu må du først se at det er ikke dét jeg refererer til med den komemntar.
Var det Villys konstatering, at du er en troll?

> Dernæst, vil jeg undlade, så, at besvare dit spørgsmål. Du kan selv
> kikke, hvem som har skrevet hvad

Ok forfra. Villy - som et svar på dit skriveri - kom med en definition på
'spam' og på en 'troll'. Det kunne også være til almen orientering, ikke?
Kaldte Villy dig en troll? Hvad får dig til at tro det var møntet på dig?
Føler du dig some en troll? Hvis ja hvorfor det?

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 21:45

Bekan wrote:
> Patruljen wrote:
> [...]
> >
> Der er meget stor forskel på 'bevis' og 'endegyldigt bevis' (conclusive
> evidence)

Jo. Hvis vi endelig skal bevise sager, er der forskellige niveauer af
bevisførelse.
Jeg mener, at have rejst netop det spørgsmål omkring protokollerne.
Hvad kan anvendes som " endegyldigt bevis ". Samme diskussion er
tilstede ud i holocaust - anliggender.

> ja

> Nu må du først se at det er ikke dét jeg refererer til med den komemntar.

Ja. Den holder du tæt til kroppen. Dit spørgsmål fremgår i en
kontekst om guders eksistens. Har du bemærket det ?

> Var det Villys konstatering, at du er en troll?

Ikke direkte , meen -
Ærlig talt. Jeg er blevet beskyldt for det trolleri 3 - 4 gange
tidligere.

> [...]
> Kaldte Villy dig en troll? Hvad får dig til at tro det var møntet på dig?

Villy har leveret en defination begreberne spam og troll. Det kunne
være til almen orientering, jo. Men jeg har som sagt modtaget anklagen
adskillige gange fra den kant. Og er blevet dænget til med antagelser
om motiver og hensigter. Der er en forhistorie.
På den måde tager du igen ting ud af en kontekst.
Nope. Jeg føler mig ikke som en troll.
Kendte ikke begrebet, før jeg blev anklaget for det, her.

Best regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 22:46

Bekan wrote:

> Der er meget stor forskel på 'bevis' og 'endegyldigt bevis' (conclusive

Det er formentlig sådan, at den almene opfattelse af begrebet bevis
er, at det er " endegyldigt bevis", mon ikke ? Så du leger lidt med
begreber og ordene...

Måske skal du begrebsafklare, inden du postulere at kunne ting, så?
Skal vi være præcise, kræver det vist en del begrebsafklaring.

Men stadig. Du skriver du kan bevise, ting. Hvad kan du da bevise ?

> ja

Når du bruger begrebet substans, må det vist være en ganske
subjektiv betragtning på, hvad som er substans. Som sådan kan det vel
næppe bruges til meget andet, end Informations filmanmeldelser. Smag
og behag

> [...]
> Kaldte Villy dig en troll? Hvad får dig til at tro det var møntet på dig?
> Føler du dig some en troll? Hvis ja hvorfor det?

Dine trollerier. Jeg glemte at nævne. Øverst på Villys difinering af
spam og troll.
Står der noget. Hvad tænker du, ordene betyder ?

Regards Bruun

Fra : Bekan

Dato : 09-09-06 14:46

Patruljen wrote:

> Det er formentlig sådan, at den almene opfattelse af begrebet bevis
> er, at det er " endegyldigt bevis", mon ikke ? Så du leger lidt med
> begreber og ordene...

Når nu man har udtrykket 'endegyldigt bevis', hvorfor skal 'bevis' dække
over præcis den samme mening?

> [...]
> subjektiv betragtning på, hvad som er substans. Som sådan kan det vel
> næppe bruges til meget andet, end Informations filmanmeldelser. Smag

Lige så meget en subjektiv betragtning som begrebet 'virkelighed' som du
flittigt har slået fast hvad er.
Du ved vel godt det er et utvetydigt tegn på hjernevask at være så opslugt i
din egen virkelighed som den eneste virkelige. ([på dansk] ude af stand til
at se andre's syn på en sag).

Hermed slut herfra, medmindre du...

Fra : Patruljen

Dato : 08-09-06 23:24

B æ 9 wrote:

> ve du va du - jeg tror jeg går ned til præsten

Ok. Hvem vælger du så ?
http://www.break.com/index/islam_vs_christianity2.html

Regards Bruun

Fra : B æ 9

Dato : 08-09-06 23:28

Patruljen wrote:

> Ok. Hvem vælger du så ?
> http://www.break.com/index/islam_vs_christianity2.html
>
> Regards Bruun

det er da vist et fedt

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 02:03

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> denne "troll" på sultekur? Det er vist det eneste, der virker - fremfor
> at vi godvilligt falder for fristelsen til at fodre videre og fylde på

Nej, det er skam ikke for galt, Anders -- jeg går jo netop heller ikke
ind
for ytringsfrihed. Men som fhv. folketingsmedlem Inge Refshauge for
nylig
skrev til mig: "Islam og satanisme er efterhånden ved at få mere
omtale end
den kristendom vi alle burde være stolte af", og som folketingsmedlem
Søren
Krarup lige så klogt har sagt det, så: "Hvis demokratiet ikke kan
forsvare
danskheden, må danskerne sætte noget andet i stedet".

Hvad dette andet bliver, må tiden jo vise, men nu har vi i hvert fald
taget
hul på debatten med opfordringen til indførelse af censur på
Internettet.

Mine synspunkter stammer udelukkende fra Bibelen, hvis Ord danner
grundlag
for den evangelisk-lutherske kirke, der iflg. Grundlovens § 4 er Den
Danske
Folkekirke, og som sådan understøttes af staten. Hvis du har
problemer med
dét, vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til kirkeministeren.

I Kristus
Kirsten Johansen
romanfigurer.kirs...@horrorcomix.com
-- Brænd Koranen og synagogerne! Red Bibelen fra www.horrorcomix.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-06 13:48

Patruljen skrev i news:1157763757.562404.107920@m79g2000cwm.googlegroups.com

> jeg går jo netop heller ikke ind for ytringsfrihed.

Det behåver du heller ikke at fortælle, for det må jo være tydeligt for
enhver.

Fra : B æ 9

Dato : 09-09-06 14:51

Andreas Falck wrote:
> Patruljen skrev i

> Det behåver du heller ikke at fortælle, for det må jo være tydeligt for
> enhver.

sikke da noget bawl

Fra : Andreas Falck

Dato : 09-09-06 15:09

B æ 9 skrev i news:4502c6ba$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

[ ... ]
> sikke da noget bawl

Ja, jeg synes også det er noget bawl *ikke* at ville gå ind for
ytringsfrihed!

Fra : Bekan

Dato : 09-09-06 15:07

Patruljen wrote:
[...]
> [...]
> problemer med
> dét, vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til kirkeministeren.

1) Dine synspunkter stammer ikke udelukkende fra Bibelen.
2) Bibelens Ord danner IKKE grundlag for den danske folkekirke.
3) Du er hvad man kan kalde en kollektivist - ser alting i grupperinger, en
slags kommunistisk menneskesyn.
4) begrebet 'staten' er en vanskelig definerbar størrelse, hvis ideologi
oftest står i et skarpt modsætningsforhold til det individuelle menneskes.
Det er kun på det individuelle plan at Kristendommen og Gud (som du finder i
NT) har verdi og befinder sig - kan aldrig være en gruppe.

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 17:44

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> denne "troll" på sultekur? Det er vist det eneste, der virker - fremfor
> at vi godvilligt falder for fristelsen til at fodre videre og fylde på

Nej, det er skam også for galt, Anders -- jeg går jo netop heller
[...]

Dèt glemmer du vist lige at skrive.

> [...]

> af LUTHERS (og ikke Jesu) udtalelser, hvilket jeg mener har meget lidt med
> Kristendom at gøre - uanset om Luthers teologi er grundlag for Kirken

Naturligvis Ikke -- hvis dét var nok, kunne man jo forbyde Bibelen og
Martin
Luthers skrifter, og det ville da være helt grotesk.

I Kristus
Kirsten Johansen
romanfigurer.kirs...@horrorcomix.com
-- Brænd Koranen og synagogerne! Red Bibelen fra www.horrorcomix.com
--

Ghosts from the past, maybe...
Hele Kirsten Sagaen er foreviget her på usenet. Hvis det er en

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 18:09

Bekan skrev:

> Når nu man har udtrykket 'endegyldigt bevis', hvorfor skal 'bevis' dække
> over præcis den samme mening?

Formentlig er det almindeligt sprogbrug fordi evidens, statistiske
sandsynligheder, og korrelationer mv. bliver for besværlige
størrelser, at håndtere i hverdagen?
Men det er kun mit ydmyge gæt

> Lige så meget en subjektiv betragtning som begrebet 'virkelighed' som du
> flittigt har slået fast hvad er.

Nope. Jeg bruger vist ordet virkelighed i relation til Freuds teorier.
Og ikke mange andre steder. Der omtales bestemte forhold i den
forbindelse. Ikke svævende beskrivelser af, hvad som er den egentlige
virkelighed generelt. Men faste størrelser.

Ikke et bredpenslet udtryk som " ingen substans ".

Naturen. Som menneske er du underlagt bestemte betingelser. Du dør
eksempelvis.
Eller kan du dokumentere andre sager, mon?
Der er en henvisning til Goethes Verders lidelser i den forbindelse.
For at understrege mennesker er underlagt naturens betingelser.

Du leger med niveauer i og gradbøjninger, begreber. Hm
Nogen ville kalde det ordkløveri.

Ønsker du en diskussion ud i kvantemekanik?

> Du ved vel godt det er et utvetydigt tegn på hjernevask at være så opslugt i
> din egen virkelighed som den eneste virkelige. ([på dansk] ude af stand til
> at se andre's syn på en sag).

Det lyder somom, du allerede ved, hvad der er min virkelighed. Er du
clairvoyant ?
Jeg er opslugt af min egen virkelighed som den enste virkelighed. Hm.
Det var en spøjs fantasi, du har der Hvad bygger du mon den på?

Hjernevask. Javel, ja. Hjernevask er ganske interessant i religiøse
sammenhænge.
Kan du definere begrebet ?

Samtidig. Når du skriver, jeg ikke kan forstå eller se andres syn på
en sag. Bygger du den konklusion udfra samme clairvoyante egenskaber ?

Best regards Bruun

Fra : Bekan

Dato : 10-09-06 15:58

Patruljen wrote:
[...]
> Det lyder somom, du allerede ved, hvad der er min virkelighed. Er du
> clairvoyant ?

nej

> [...]
> Det var en spøjs fantasi, du har der Hvad bygger du mon den på?
>
> Hjernevask. Javel, ja. Hjernevask er ganske interessant i religiøse

I *alle* sammenhænge.

Du bli'r altså nødt til at bryde ud af den aflåste tankeprogrammering su er
sunket ned i.

> Kan du definere begrebet ?

ja

> Samtidig. Når du skriver, jeg ikke kan forstå eller se andres syn på
> en sag. Bygger du den konklusion udfra samme clairvoyante egenskaber ?

Hvem snakker om hallucinationer?

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 18:13

Bekan skrev:

> [...]
> Det er kun på det individuelle plan at Kristendommen og Gud (som du finder i
> NT) har verdi og befinder sig - kan aldrig være en gruppe.

He. Du har så afklaret Kirstens karakter og personlighed

Ok. Kender du historien, eller tror du, mon igen. Du har taget et og
andet ud af en kontekst ?

Best regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 18:17

Andreas Falck skrev:

> B æ 9 skrev i news:4502c6ba$0$3466$edfadb0f@dread11.news.tele.dk
>
> [ ... ]
>
> Ja, jeg synes også det er noget bawl *ikke* at ville gå ind for
> ytringsfrihed!

Det er stærkt Andreas. Gå til den !
Det er næsten ligesågodt som et baglæns cirkelspark....

Tror du ikke, det ville være godt at fræse en tur på en Brutaliss
Costum med et hult, dyybt,drøn i udstødningen. Der bliver snart
vinter.

Best regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 18:48

Patruljen skrev:

> [...]

"Det er KUN ".
Ser du. Bekan. Det er den slags tænkning, som repræsenterer
grupperinger. Kategorisk tænkning. Tak fordi du demonstrerer pointen

Når du nu, leger med begreber. Tror du da, på det individuelle
niveau, at det kan have værdi, at tilhøre ( en gruppe. Få dækket
sine sociale behov, der. Serveret en tryghed, da der er stillet klart
definerede rammer op, " du skal holde dig indenfor ". betrygget din
usikkerhed om død ) ?
Du ved. Holde strukturen etc. Kan give en vis tryghed.

Betyder det, at du tror på personlige religiøse "erfaringer" eller
oplevelser ?

best regards Bruun

Fra : Bekan

Dato : 10-09-06 15:49

Patruljen wrote:

> [...]
> Ser du. Bekan. Det er den slags tænkning, som repræsenterer
> grupperinger. Kategorisk tænkning. Tak fordi du demonstrerer pointen

No problem.
Nu er det bare det at pointen beklageligvis gik dig hus forbi.

prøv at omformulere dit spørgsmål.

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 18:52

Andreas Falck skrev:

> Patruljen skrev i news:1157763757.562404.107920@m79g2000cwm.googlegroups.com

> Det behåver du heller ikke at fortælle, for det må jo være tydeligt for
> enhver.

Suk. Andreas. Hvad har jeg mon gjort dig ?

Best regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 09-09-06 19:10

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]

> som - om
> der da overhovedet er nogen som helst kerne af bagmandens egne,

Øhh. Anders. Du modsiger digselv...
Tag en dyb indånding. Læs det igen. Hvordan kan 2 modsatte ting
gælde i eèn og samme sætning. Kan vi tale - - projection ?

> [...]
> religiøs fanatiker "med omvendt fortegn" og en decideret sygelig hang
> til projicering, vi her har med at gøre.

He. Fra Holdningsløse Tidende - - til " omvendt religiøs fanatiker
".

Når du nu ved, jeg har en "sag". Ved du så også, hvilken mon?
Den er forbundet med "hellighed" skriver du.. Er den vigtig, så ?

Regards Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 10-09-06 16:31

Bekan wrote:

> No problem.
> Nu er det bare det at pointen beklageligvis gik dig hus forbi.

Ok
Men så vil jeg mene, de efterfølgende spørgsmål er ligegyldige.

Hilsen Bruun

Fra : Patruljen

Dato : 10-09-06 16:35

Bekan wrote:
> Patruljen wrote:
> [...]
> >
> nej

> I *alle* sammenhænge.

Du svarer nødigt på spørgsmål

> Du bli'r altså nødt til at bryde ud af den aflåste tankeprogrammering su er
> sunket ned i.

He. Ja,da.

> ja

Konkret opertionel, pludselig

> Hvem snakker om hallucinationer?

Gad vide, hvad du ellers skribler om, egentlig.

Hilsen Bruun