Kan en bil forurene for meget for USA?
Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-09-06 14:02

Sad lige og læste trivias for Swordfish og studsede lidt over denne

"The car that Gabriel drives is a British made TVR Tuscan. The car is
not sold in the United States because of its emissions levels."

Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
forureningsgrad for det amerikanske marked?
Hvem sagde Hummer?;)

Fra : Klaus G.

Dato : 07-09-06 14:06

> Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
> forureningsgrad for det amerikanske marked?
> Hvem sagde Hummer?;)
I nogle stater går de helt agurk mht forurening. Andre steder må bilerne
forurene som en færge. Kan også nævne at i nogle stater er det bare den
lokale sherif som skal godkende en ombygget bil. Er der ingen lys på, så får
ejeren bare afvide han ikke skal køre efter lygtetændningstid. Ud fra det
kan du nok gætte dig til hvordan de så ser på det med forurening nogen
steder :D

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-09-06 14:09

In article <45001928$0$75039$14726298@news.sunsite.dk>,
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote:

> [...]
> ejeren bare afvide han ikke skal køre efter lygtetændningstid. Ud fra det
> kan du nok gætte dig til hvordan de så ser på det med forurening nogen

Det lyder som et sted for mig...

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 17:20

Martin Johansen [6000] skrev:

> Det lyder som et sted for mig...

Sådan var det i England allerede for mange år siden hvor du bare ku klampe
noget sammen i garagen...
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-09-06 19:26

In article <450046b0$0$84018$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote:

> Sådan var det i England allerede for mange år siden hvor du bare ku klampe
> noget sammen i garagen...

Inden jeg bliver misforstået så er det ikke fordi jeg vil køre rundt i
noget uforsvarligt.. men mere at undgå de stramme regler som jeg mener
hæmmer mere end de gavner og lægger op til at en bil skal være noget
kedeligt og dyrt og ikke billigt og sjovt..

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-09-06 20:45

Martin Johansen [6000] skrev:

> Inden jeg bliver misforstået

Jeg så ikke noget "ondt" i det du skrev - jeg var bare i mange år
misundelig på englænderne
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-09-06 12:18

In article <450076ac$0$84037$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,

> Jeg så ikke noget "ondt" i det du skrev - jeg var bare i mange år
> misundelig på englænderne

Hehe :)

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 07-09-06 14:09

On Thu, 07 Sep 2006 15:01:38 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> wrote:

> [...]
>
>Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
>forureningsgrad for det amerikanske marked?

Det er ikke ens fra stat til stat.

De Californiske krav til forureningsgraden er nogen af verdens
skrappeste.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bruno

Dato : 10-09-06 00:29

Folmer Rasmussen wrote:

> De Californiske krav til forureningsgraden er nogen af verdens
> skrappeste.

Hvilket medfører en del US biler er drosslet ned når de sælges i CA,
eller sagt på en anden måde en bil der sælges i CA er ikke nødvendigvis
særlig ren når den sælges andre steder.

Mvh

Bruno

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-09-06 14:27

Robert Eriksen skrev:
> [...]
>
> Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
> forureningsgrad for det amerikanske marked?

I CA skal bilerne til SMOG hvert år og hvis ikke de består må de ikke
køre videre.. kravene er langt skrappere end de er her i DK.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-09-06 05:55

On Thu, 07 Sep 2006 15:26:55 +0200, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

>I CA skal bilerne til SMOG hvert år og hvis ikke de består må de ikke
>køre videre.. kravene er langt skrappere end de er her i DK.

Hvert andet år, når bilen er blevet mere end 5 år gammel. Der bliver
smækket en sonde ind i hvert udstødningsrør og en under motorhjelmen.
Så bliver bilen testet på forskellige omdrejninger. Resultatet sendes
automatisk til DMV (Department of Motor Vehicles), og hvis den årlige
registreringsafgift ellers er betalt, så får man tilsendt et stk ny
registreringsattest (den som politiet spørger efter, når de beder om
at se "license and registration") samt et nyt klistermærke til den
bageste nummerplade.

Min bil skal smogges i løbet af september, ellers ender jeg med at
køre med "expired tags", en garanti for at blive stoppet af politiet.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars Ehlers

Dato : 08-09-06 05:58

Glemte at sige, at hvis man vil have en bil, som aldrig skal checkes
for smog, så skal man finde en bil fra 1973 eller tidligere. Så der er
rift om muskelbilerne fra sidst i tresserne til først i halvfjerserne.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : .J.S...

Dato : 07-09-06 17:39

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> wrote in message
> [...]
>
> Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
> forureningsgrad for det amerikanske marked?

Ja men måles forurening ikke som en promille af giftige sager i udstøningen,
uanset mængden af udstødning ?
Så kan en stor V8 maskine sagtens være renere end en mindre, også selv om
den spyr mere skidt ud per km man kører.

I det hele taget regnes co2 vel ikke som forurening, så hvis blot
motorstyring og katalystors er tilstrækkeligt avancerede kan en hummer
sagtens gå for at være ren.

mvh/JS

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-09-06 20:28

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
> forureningsgrad for det amerikanske marked?

Yep, gælder også Jaguar XJ220.

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Otto

Dato : 07-09-06 20:37

On 2006-09-07 15:01:38 +0200, Robert Eriksen <roe@adr.dk> said:

> [...]
>
> Kan det passe en bil kan køre rundt i England men have for høj
> forureningsgrad for det amerikanske marked?

BMW's M52 motor fra E36, blev også primært lavet til usa pga. forureningskrav

Fra : Jan Petersen

Dato : 08-09-06 22:46

"Otto" <hom@FJERNMIG@pc.dk> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
Den kan også sagtens forurene mindre - når den holder stille - det bliver jo
ikke målt pr. kørt km - for så ryger den jo nok langt over mindre biler pga
forbruget.

Mvh
Jan Petersen