Hvad er flåderabat?
Fra : jones_net

Dato : 07-09-06 10:45

Hejsa

I dag 10:57 snakkes der om flåderabat ved køb af ny bil.
Hvordan kan man få flåderabat ved køb af 1 bil... Der er der sq da ikke
meget flåde over...

Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme
sted?

/J

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-09-06 11:00

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in news:edoplu$ucg$1@news.net.uni-
c.dk:

> [...]
> meget flåde over...
>
> Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme

Typisk er der en aftale om at også de ansatte i firmaet med flåderabat, kan
opnå rabatten. Man behandler jo en storkunde (og dermed dennes ansatte) på
en måde så de forbliver storkunder.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 11:01

On Thu, 7 Sep 2006 11:44:40 +0200, "jones_net" <jones_netng@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>meget flåde over...
>
>Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme

Jow - men vi almindelige dødelige vil jo også gerne have bilen til den
pris. Gæt selv hvilken pris der er udgangspunkt for brugtvognsprisen.
En skribent her oplyste, at skatteværdien af hans firmabetalte
automobil var ca. 100 kkr under listeprisen - det er da en forskel man
kan forstå!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Hr. Jensen

Dato : 07-09-06 13:03

Den Thu, 07 Sep 2006 12:00:44 +0200 sendte Ivan Madsen <> følgende
røgsignaler:

> [...]
>En skribent her oplyste, at skatteværdien af hans firmabetalte
>automobil var ca. 100 kkr under listeprisen - det er da en forskel man

Vi må smiske os ind ovre hos www.recordere.dk og overtale dem til et
fælleskøb på biler...
Når man ser på plasmaskærme til 25-30.000 kr. så er der gerne en 60-70
stykker der køber samlet, så mon ikke at man kunne lave noget på biler
også...

--
Hr. Jensen.
Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-09-06 20:32

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

> En skribent her oplyste, at skatteværdien af hans firmabetalte
> automobil var ca. 100 kkr under listeprisen - det er da en forskel man

Det er _oftest_ når bilen er leaset dette kan lade sig gøre.

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 20:57

On Thu, 7 Sep 2006 21:31:52 +0200, "Morten Lorenzen"
<MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> wrote:

><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

>Det er _oftest_ når bilen er leaset dette kan lade sig gøre.

Det ved jeg godt, men det er sådan set ligegyldigt. Hvis A har købt
sin bil til 450 k og B til 550 k, så har A formodentlig tabt 200k på 3
år og B har tabt 300 k. Så simpelt er det - det er umuligt for
privatkunden at opnå den maksimale rabat, men.....et godt stykke af
vejen kan man komme. Så alle der er ude for at købe nye biler bør
støvsuge markedet for de bedste priser, for det kan være, den bil man
havde set sig lun på faktisk er langt dyrere end fx. Toyotaen, man
egentlig havde afskrevet.

Fra : Jonas R.

Dato : 07-09-06 21:03

<Ivan Madsen> wrote in message
SNIP
> [...]
> støvsuge markedet for de bedste priser, for det kan være, den bil man
> havde set sig lun på faktisk er langt dyrere end fx. Toyotaen, man

Tja jeg tog ned til en skoda forhandler og snakkede med ham.
Det var ikke noget problem at at jeg fik rabatten før bilen blev beskattet
således at jeg kunne slippe billigere i beskatning på min firmabil :)
Men har da også snakket med Ford hvor den kunne fås billigere, mod at der så
blev betalt noget ekstra ordinær leasing udgift.

Der er sku mange fiduser

/Jonas R.

Fra : JK

Dato : 07-09-06 11:56

wrote:

> [...]
>meget flåde over...
>
>Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme

Man kan ofte opnå flåderabatten, selv om man som privatmand køber kun
een bil. Min kammerat blev det da tilbudt (toyota), og jeg fik
rabatten igennem mit firma på tradtionel flåderabat-vis.

mvh

John

Fra : jones_net

Dato : 07-09-06 13:32

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> meget flåde over...
>
> Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme

Tak for forklaringerne til jer alle

/J

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 07-09-06 20:31

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Er flåderabatten ikke beregnet til firmaer, som køber flere biler samme
> sted?

Medmindre man snakker godt for sig :)

Fik ca. 10% barberet af prisen på min ny bil. Dog nr. 2 jeg køber samme sted
på 1½ år, men ellers aldrig mere end én ad gangen ;)

-M
'06 BMW 325Ci E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth