må en ny bil bruge kølervæske
Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 07-09-06 10:15

Heysan

Har en VAG TDI 2.0 der ca en mdr efter service lyser med mangel på
kølervæske stort STOP i display osv.. ringer til værksteder der siger fyld
en ½ litter postevand på.. ja det slukkede beskeden..

Men - må den overhovedet bruge noget - og så meget så det kræver en ½ litter
noget som helst .. bilen har kørt 17000km..

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 10:41

> Men - må den overhovedet bruge noget - og så meget så det kræver en ½
> litter noget som helst .. bilen har kørt 17000km..

Nej !!!

Mvh
Morten

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-09-06 10:44

Flemming Lynggaard wrote:

> Men - må den overhovedet bruge noget - og så meget så det kræver en ½ litter
> noget som helst .. bilen har kørt 17000km..

Har de skiftet kølervæske ved service, så kan det jo være at de ikke har
fået luftet systemet ordentligt ud, men deraf følgende manglende vædske.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 07-09-06 11:55

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Har de skiftet kølervæske ved service, så kan det jo være at de ikke har
> fået luftet systemet ordentligt ud, men deraf følgende manglende vædske.

Jeps, jeg fik skiftet kølervæske efter montering af klima, og den kom med
"lav kølervæskestand" efter 3 måneders kørsel, det siger de sagtens kan ske,
men at jeg selvf skal holde lidt øje med det. Indtil videre er der ikke
forsvundet noget væske igen. Så det har nok været et udluftningsproblem.

Jacob (BMW E46)

Fra : Freddy O. Christense~

Dato : 07-09-06 13:44

> [...]
> ske, men at jeg selvf skal holde lidt øje med det. Indtil videre er der
> ikke forsvundet noget væske igen. Så det har nok været et

Næppe efter 3 mdr. Du har helt sikkert et læk et sted og det skal du ikke
have. Hold øje med beholderen.

Fra : Klaus G.

Dato : 07-09-06 14:14

> [...]
> men at jeg selvf skal holde lidt øje med det. Indtil videre er der ikke
> forsvundet noget væske igen. Så det har nok været et udluftningsproblem.
3måneder lyder som lang tid. Det kunne godt tyde på et eller andet ikke er
blevet spændt ordentligt sammen et sted. En så ny motor må ikke bruge så
meget som en dråbe vand. Og det burde den heller ikke.

Har du evt. lagt mærke til nogle pletter der hvor du parkere oftest? Hvis
ja, så er der jo en læk et sted, men ½liter på 3måneder, så er det satme
ikke et ret stort hul :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk