Peugeot 106 1.1 eller Fiat Uno 1.0, begge ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 08:42

Hej NG.

Hvilken ville I vælge:

A (som vi har nu, som ekstra bil):
Peugeot 106 Vero Moda 1.1 med 145.000 km på tælleren. Er fra 1994.
Jeg har lige skiftet kalibre, skiver og klodser foran.
Den er stort set uden rust.
Den kører ujævnt i tomgang og tøver nogle gange lidt med gassen,
lidt som om der er klumper i benzinen.

B (som vi kan købe billigt):
Fiat Uno 1.0 fra 1994
En ejer, en nu ældre dame som har haft den fra spritny.
Den er stort set uden rust.
Den har, HOLD FAST, kun kørt 46.000 km !!!
Har fået lavet service som den skal, sikkert hvert andet år, altid.
Undervognsbehandlet hvert andet år, skal så i år.
Skal i følge hvad hun siger have skiftet topstykke, hun har fået af
vide at det er en rep. til ca. 2.300 kr, om det er incl moms ved jeg
ikke.
Lyder det ikke meget billigt for skift af topstykke ?
Er det farligt at købe en bil som skal have skiftet topstykke ?

Hvilken bil ville I vælge hvis behovet er en ekstar bil som skal
bruges til små ture, hent og bringe børn i daginst., købe ind etc ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christopher Stein

Dato : 07-09-06 09:26

Christian B. Andresen skrev:
> [...]
>
> Hvilken bil ville I vælge hvis behovet er en ekstar bil som skal
> bruges til små ture, hent og bringe børn i daginst., købe ind etc ?

ved hun hvorfor, den skal have skiftet topstykke?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-09-06 10:15

Christopher Stein wrote:

> ved hun hvorfor, den skal have skiftet topstykke?

Det tror jeg ikke, men hun fik af vide at hun kunne køre sommeren
over, så helt slemt kan det ikke være.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-09-06 15:55

"Christian B. Andresen" skriver:

> Hvilken bil ville I vælge hvis behovet er en ekstar bil som skal
> bruges til små ture, hent og bringe børn i daginst., købe ind etc ?

106'eren.

Den er ruststærk, let at reparere på og billig i drift.

(Ja drenge i så mig anbefale en pøjgøj)

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 08-09-06 08:57

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Christian B. Andresen" skriver:

> 106'eren.
>
> Den er ruststærk, let at reparere på og billig i drift.

Det ender nok også med at blive 106'eren, men en så velholdt bil med
så få km skal jeg se og prøve.

> (Ja drenge i så mig anbefale en pøjgøj)

Når nu alternativet er en lige så gammel Fiat

--
Christian
http://www.yee-haw.dk