Lyddæmpning af digitale trommer ?
Fra : Ukendt

Dato : 07-09-06 07:33

Jeg ved godt,at det ikke er den helt rigtige gruppe jeg spørger i.Men måske
her sidder en, der kan svare på mit spørgsmål.

Mit barnebarn har lige fået digitale trommer.De havde troet de var helt
lydløse,men når han slår på stortrommen larmer det noget.Det er ikke så
smart når man har naboer.Han har ikke
gulvtæppe på sit værelse.Er der nogen der kan svare mig på om det vil
hjælpe, at lægge et tykt gulvtæppe under stortrommen,eller er der en anden
løsning ?
Venlig hilsen
Anne

Fra : GK

Dato : 06-09-06 19:40

klister æggebakker på alle væge det dæmper meget

Fra : Per Hansen

Dato : 07-09-06 23:09

GK wrote this

> klister æggebakker på alle væge det dæmper meget

Hold nu op med jeres æggebakker, de dæmper ikke en dyt.
Det er kun en skrøne at de virker dæmpende.
Hvis det er pga vibrationer i gulvet fra stortrommen, så kan den
sættes op på spikes, dem skal man kigge efter i en special forretning
for musikinstrumenter, for at få de helt rigtige som passer til.
Et tykt gulvtæppe er også et stort bonus at få lagt på.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 08:55

"Per Hansen" <onoman99opo****etikon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for musikinstrumenter, for at få de helt rigtige som passer til.
> Et tykt gulvtæppe er også et stort bonus at få lagt på.

Hej Per

Det er kun som du skriver pga.vibrationer i gulvet fra stortrommen.Han
bruger hovedtelefoner.
Vi vil give din besked videre til ham,så tak for for dit råd.
Hilsen
Anne

Fra : Per Hansen

Dato : 08-09-06 11:03

AM wrote this

> [...]
> bruger hovedtelefoner.
> Vi vil give din besked videre til ham,så tak for for dit råd.

Det var så lidt, ang gulvtæppet der kan man lede efter rester hos ens
lokale tæppeforretning. Mit tip er at kigge efter rester fra
Ege Tæpper der hedder Epoca Classic. De har en tyk skumbund der er yderst
vibration og støj absobrerende.

--
Per Hansen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-09-06 11:43

> [...]
> lokale tæppeforretning. Mit tip er at kigge efter rester fra
> Ege Tæpper der hedder Epoca Classic. De har en tyk skumbund der er yderst

Vi har været oppe med en rest vi havde stående (Ege Tæppe).Nu må han prøve
om det virker.Ellers må vi ned efter et der er tykkere.
Hilsen Anne

Fra : Lars Rindsig

Dato : 08-09-06 15:06

Per Hansen wrote:

> Hold nu op med jeres æggebakker, de dæmper ikke en dyt.
> Det er kun en skrøne at de virker dæmpende.

Og så er de i øvrigt grimme. Og brandfarlige.

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Fra : Per Hansen

Dato : 08-09-06 23:47

Lars Rindsig wrote this

> Og så er de i øvrigt grimme. Og brandfarlige.
>
> Lars

Yderst brandfarlige, der skal ikke meget til for at få dem til
at fænge ild, det er f.eks bare noget så alm. som en elpære der
er blevet godt varm som kan sætte gang i sådan en brand der kan
koste en hele indboet fordi man tror på en skrøne om "æggebakke
lyddæmpning".

--
Per Hansen.

Fra : Neuman

Dato : 07-09-06 23:12

Udover at æggebakker er grimme, så er de også af særdeles dårligt materiale
til at isolere lyd med.

Hvis det kun er pedalen der er problemer med, vil jeg som du skriver isolere
pedal fra gulv med et tykt stykke tæppe eller gummi.

Fra : GK

Dato : 12-09-06 23:07

hej det med æggebakkerne var bare en joke

mvh gk