Ridser i nye alu-fælge
Fra : Esben Taersker

Dato : 06-09-06 21:45

Hejsa...

Så skete det u-undgåelige....

Mine fine alufælge fik den første ridse. Endda en grim en af slagsen.

Det værste var at det ikke engang var mig selv der gjorde det. Det var
søndag formiddag, og jeg havde aftenen forinden havde været til en fest,
og kunne måske stadig præstere en promille på 0.1 eller noget. Hellere
"safe than sorry" tænkte vi, så jeg gav min kammerat nøglen - men ak...
Han kørte i fin stil de 2 km ned i Esbjerg centrum men parkerede så i
knap så fin stil et par milimeter inde i en granit-kantsten....:(

Hvad gør man så nu? Lever med det eller er der muligheder for rep?

/Esben

PS: Det er ikke muligt at sende en regning til kammeraten - venskabet
skulle gerne bestå...!

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 21:58

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa...

Endnu et eksempel på at lovens lange arm er for hysterisk med promillekørsel
også ... dine fælge ville garanteret have haft bedre af hvis du selv havde
kørt.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jakob Skovgaard

Dato : 06-09-06 22:03

Kim Frederiksen <kimsnabelathe-coffeeshop.dk> skrev:
>"Esben Taersker"
> [...]

Undskyld jeg siger det, men ufattelig lam kommentar. Benzin og
alkohol hører bare ikke sammen.
Men tilbage til topic. Afhængig af hvor dyrer dine fælge er, så
findes der masser af firmaer der kan fixe fælge med
parkeringsskrammer, endda de meget slemme af slagsen, men det
koster selvfølgelig lidt. Kender ikke til prisen. Fandt lige et
enkelt firma hurtig på google, prøv evt selv at søge videre...
http://www.chipsaway.dk/default.asp?V_ITEM_ID=16

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 22:27

"Jakob Skovgaard (slet HDXZA)" <jakob.dorte@HDXZAmail.dk> skrev i en
meddelelse news:11575768470.709308589701024@dtext.news.tele.dk...

> Undskyld jeg siger det, men ufattelig lam kommentar. Benzin og
> alkohol hører bare ikke sammen.

Det skal du skam ikke undskylde. Hvor vidt benzin eller diesel og alkohol
hører sammen, afhænger vel først og fremmest af promillen.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Trosborg

Dato : 06-09-06 22:32

> Det skal du skam ikke undskylde. Hvor vidt benzin eller diesel og alkohol
> hører sammen, afhænger vel først og fremmest af promillen.

Der er tre ting der ikke hører sammen:

Benzin, alkohol og tøser. BLander man for meget af det sammen, så kører det
bare ikke.

Poul

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-09-06 23:50

"Esben Taersker" <esbenfjernes@essers.dk> skrev i en meddelelse

> Mine fine alufælge fik den første ridse. Endda en grim en af slagsen.

Øv-ser.

> Han kørte i fin stil de 2 km ned i Esbjerg centrum men parkerede så i knap
> så fin stil et par milimeter inde i en granit-kantsten....:(

og så er jeg glad for at mine dæk går længere ud en fælgen

> Hvad gør man så nu? Lever med det eller er der muligheder for rep?

Du kan jo kigge på dette link:
http://www.lmopretning.dk/

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-09-06 06:59

> [...]
> så fin stil et par milimeter inde i en granit-kantsten....:(
>
> Hvad gør man så nu? Lever med det eller er der muligheder for rep?

Hvad er nyprisen på fælgen?
Det kan ikke svare sig at lave den medmindre det er meget kostbare fælge.
Du er hurtigt blevet blanket af for 1000kr ved en opretter hvis de også skal
males. Så ville jeg hellere kaste fælgen i havnen og købe en ny medmindre
det er OZ letvægtsfælge el. andet i 18+" :)

--
Dennis Pedersen
2001 Seat Leon 1,9 TDI

Fra : Esben Taersker

Dato : 07-09-06 19:57

Dennis Pedersen wrote:
> [...]
> males. Så ville jeg hellere kaste fælgen i havnen og købe en ny medmindre
> det er OZ letvægtsfælge el. andet i 18+" :)

Det bliver nok havnen så. De kostede lige omkring 2 kilo incl dæk og
moms pr stk.

Bare pisse ærgeligt....

Tak for svarene til jer alle - de siger vist stort set det samme....

/Esben

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-09-06 19:58

> Det bliver nok havnen så. De kostede lige omkring 2 kilo incl dæk og moms
> pr stk.

Har du undersøgt det ved LM?
Har da hørt fra andre at han tog ca 500 kr. pr. fælg.

> Bare pisse ærgeligt....

Dét kan vi vist ikke blive uenige om.

--
mvh Uffe
Nu med 'deo

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-06 13:37

Kim Frederiksen skrev:

> Hvor vidt benzin eller diesel og alkohol
> hører sammen, afhænger vel først og fremmest af promillen.

Og hvordan man blander det ;)