/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
MS Office for mac.
Fra : Henrik


Dato : 06-09-06 20:20

Hej NGer.

Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
tænker jeg primårt på word orm etc.

Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote
et lige så fint program.

Godt Skidt?

Hilsen Henrik


 
 
Jesper Mehlsen (06-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 06-09-06 22:06

Henrik skrev:
> Hej NGer.
>
> Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
> personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
> alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
> tænker jeg primårt på word orm etc.
>
> Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote et
> lige så fint program.
>
> Godt Skidt?
>
> Hilsen Henrik
>
Hej Henrik

Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et
platformskifte fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows.
Derfor er det en befrielse at finde og fortsætte med at benytte et
program man kender. Jeg synes faktisk at MS Office er godt... og så er
jeg ligeglad med at det er store stygge Microsoft der har lavet det. Det
virker, og integrationen med Endnote og lignende additions gør dets
funktion god. Jeg kan ikke finde tilsvarende til OpenOffice - desværre.

Jeg har ofte brugt OpenOffice og har været godt tilfreds med det. Men da
Endnote (ss. Reference Manager) ikke virker med det så vælger jeg MS Office.

Powerpoint er mere brugervenligt end keynote - synes jeg. Langt de
fleste folk kender powerpoint, og et skifte fra PC til MAC gøres nemmere
af at man kan bruge nogle af de samme programmer på begge platforme.

Jesper

Marianne (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 07-09-06 15:24

>
> Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
> platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et platformskifte
> fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows. Derfor er det en
> befrielse at finde og fortsætte med at benytte et program man kender. Jeg
> synes faktisk at MS Office er godt... og så er jeg ligeglad med at det er
> store stygge Microsoft der har lavet det. Det virker, og integrationen med
> Endnote og lignende additions gør dets funktion god. Jeg kan ikke finde
> tilsvarende til OpenOffice - desværre.
>
> Jeg har ofte brugt OpenOffice og har været godt tilfreds med det. Men da
> Endnote

Hej

Kan man få Endnote til Mac?

mvh
marianne



Michael Holm (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 07-09-06 15:29

Marianne <handelfjerndette@lundbak.dk> wrote:
>
> Hej
>
> Kan man få Endnote til Mac?
>
> mvh
> marianne

Ja - mener det er version 8 de har til mac.
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk
Hus er tilsalg! se mere:
http://www.robinhus.dk/ejendom/default.asp?BoligID=31476

Erik Richard Sørense~ (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 07-09-06 16:14

Hej Marianne

Ja, men den er ikke så god som i Win- og den gamle OS 9.x version.
EndNote X
http://www.endnote.com/ENMac.asp

Det bedste program af sin art til Mac OS X/9.x er helt klart Bookends.
Den er kompatibel med næsten alle de office og TB programmer, der findes
- inkl. officepakker, der kører via X11.
BookEnds 9
http://www.sonnysoftware.com/

mvh. Erik Richard

Marianne wrote:
> Kan man få Endnote til Mac?

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
KMLDenmark by Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>
*Music Recording, Editing & Publishing - Also Smaller Quantities
*Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
*Nisus - The Future In Text & Mail Processing <http://www.nisus.com>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Marianne (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Marianne


Dato : 08-09-06 16:39


>Ja, men den er ikke så god som i Win- og den gamle OS 9.x version.
EndNote X
http://www.endnote.com/ENMac.asp

>Det bedste program af sin art til Mac OS X/9.x er helt klart Bookends.
Den er kompatibel med næsten alle de office og TB programmer, der findes
- inkl. officepakker, der kører via X11.
BookEnds 9
http://www.sonnysoftware.com/

Og den er endda til at betale

Kan du sige mig, om jeg uproblematisk vil kunne føre datafiler
(=referencedatabaser) til og fra RefMan, som jeg har på Windows?

mvh
marianne



Jesper Mehlsen (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 08-09-06 13:21

Marianne skrev:
>> Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
>> platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et platformskifte
>> fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows. Derfor er det en
>> befrielse at finde og fortsætte med at benytte et program man kender. Jeg
>> synes faktisk at MS Office er godt... og så er jeg ligeglad med at det er
>> store stygge Microsoft der har lavet det. Det virker, og integrationen med
>> Endnote og lignende additions gør dets funktion god. Jeg kan ikke finde
>> tilsvarende til OpenOffice - desværre.
>>
>> Jeg har ofte brugt OpenOffice og har været godt tilfreds med det. Men da
>> Endnote
>
> Hej
>
> Kan man få Endnote til Mac?
>
> mvh
> marianne
>
>
Det kan du.

Jeg benytter Endnote 9.0 og det er fuldt funktionsdygtigt med direkte
adgang til hundreder af online weblibraries inkl medline (pubmed).

Før Endnote brugte jeg Reference Manager på windows, men jeg kan langt
bedre lide Endnotes logiske, enkle og ligetil tilgang.

Jesper

Leif Neland (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Leif Neland


Dato : 08-09-06 00:42


"Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:44ff38c9$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
> platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et
> platformskifte fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows.

Der er vist noget med at word for mac ikke supporterer macro'er.
Det kan være en fordel at slippe for macro-viruser i dokumenter, men en
ulempe, hvis ens business-logic er afhængig af macroer.

Leif




Morten Reippuert Knu~ (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 12-09-06 23:04

Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> "Jesper Mehlsen" <jesperSLETDETTEmehlsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:44ff38c9$0$75033$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > Jeg kan ikke tale for andres oplevelser. Men Microsoft Office er den
> > platform som langt de fleste kender. Jeg har selv lavet et
> > platformskifte fra PC til MAC fornylig og jeg kender Office fra Windows.

> Der er vist noget med at word for mac ikke supporterer macro'er.

Word understøtter stadig macroer.

--
Morten Reippuert Knudsen <http://blog.reippuert.dk>

2006 Merlin Works CR-3/2.5, 1998 Chorus 9-speed suppleret med billigt
Mirage 06 bras der er langt bedre...

Axel Hammerschmidt (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Axel Hammerschmidt


Dato : 07-09-06 13:38

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Hej NGer.
>
> Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
> personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
> alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
> tænker jeg primårt på word orm etc.
>
> Godt dårligt?

MS Word og Excel var oprindelig Macintosh programmer, senere ported (som
det hedder på edb'sk) til Windows. Word til Windows 2 tog livet af
WordPerfect i 90erne. Det fås ikke bedre idag.

Terje Rydland (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Terje Rydland


Dato : 07-09-06 14:14

Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

> Henrik <dyk@mil.dk> wrote:
>
> > Hej NGer.
> >
> > Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
> > personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
> > alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
> > tænker jeg primårt på word orm etc.
> >
> > Godt dårligt?
>
> MS Word og Excel var oprindelig Macintosh programmer, senere ported (som
> det hedder på edb'sk) til Windows. Word til Windows 2 tog livet af
> WordPerfect i 90erne. Det fås ikke bedre idag.

Strengt tatt er Word en videreutvikling av Bravo fra Xerox PARC.
Opprinnelig utviklet der, og så portet til DOS (utvikleren sluttet hos
Xerox og ble ansatt i MS). Så kom en Macversjon, flere år før MS lagde
den for Windows.
Excel (og PowerPoint) var opprinnelige Mac-program som så ble portet til
Windows. Strengt tatt var vel også Access opprinnelig et Mac-produkt.
Basisen i Access er Fox Pro, som var en dBase-klon for Mac. Denne ble
kjøpt opp av MS og portet til Windows. Deretter ble Mac-versjonen lagt
ned.

Terje

Stig Leerbeck (07-09-2006)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 07-09-06 21:53

Henrik <dyk@mil.dk> wrote:

> Hej NGer.
>
> Nogle af mine kollegaer på arbejde er ved at overtale IT afdelingen,
> personligt syntes jeg at det er tåbeligt når der findes så mange gode
> alternativer, men når det skal være, er der så nogle problemer, her
> tænker jeg primårt på word orm etc.
>
> Godt dårligt? Har sagt at hvis problemet er Power Point så er Keynote
> et lige så fint program.
>
> Godt Skidt?
>
> Hilsen Henrik

Mac-Office pakken er skide dyr. På Win-platformen kan man få en
Word-only version ligesom bindlede versioner kastes i grams.

På Mac siden koster den billigste udgave 3000 + moms medmindre man er
uddannelsesinstitution.

Jeg synes folk alvorligt talt bør overveje Open-Office baserede miljøer
eftersom 97% af brugerne aldrig får glæde af de funktioner i MS som ikke
findes i Open Office programmerne.

Jeg ved godt at mange følger genkendelsens glæde ved at bruge det, som
de altid har brugt. Men hvis det tager mere end 3 timer sammenlagt at
vænde sig til et tekstbehandlingsprogram, er man enten blandt de 3% der
bruger Office pakker til ekstravagant komplicerede ting, eller også er
man bare langsom.

Jeg er langsom, derfor holder jeg mig til Appleworks

Stig Leerbeck
--
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Jesper Mehlsen (08-09-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Mehlsen


Dato : 08-09-06 13:26

Stig Leerbeck skrev:
> Henrik <dyk@mil.dk> wrote:
> >
> Mac-Office pakken er skide dyr. På Win-platformen kan man få en
> Word-only version ligesom bindlede versioner kastes i grams.
>
> På Mac siden koster den billigste udgave 3000 + moms medmindre man er
> uddannelsesinstitution.

Det kan du have ret i. Men.. jeg købte en studenterudgave af Office med
3 fulde licencer for 997 kr. De ville ikke engang se dokumentation for
at jeg var studerende - de sendte det bare med en faktura. Jeg valgte
bare det billigste firma fra edbproser.dk.


> Jeg synes folk alvorligt talt bør overveje Open-Office baserede miljøer
> eftersom 97% af brugerne aldrig får glæde af de funktioner i MS som ikke
> findes i Open Office programmerne.

Enig. Jeg bruger aldrig Entourage der følger med. Word, Excel og
Powerpoint er de programmer jeg hyppigst bruger. Til Excel findes der
visse statistiske ekstensions man kan add'e og det har jeg haft stor
gavn af. Ved ikke om det finde i nogle af de open office baserede
programmer?

> Jeg ved godt at mange følger genkendelsens glæde ved at bruge det, som
> de altid har brugt. Men hvis det tager mere end 3 timer sammenlagt at
> vænde sig til et tekstbehandlingsprogram, er man enten blandt de 3% der
> bruger Office pakker til ekstravagant komplicerede ting, eller også er
> man bare langsom.

OK..

> Jeg er langsom, derfor holder jeg mig til Appleworks
>
> Stig Leerbeck

Jesper

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste