Adaptere til at skifte hul afstand, lovlig~
Fra : Jonas R.

Dato : 06-09-06 16:34

Davs,

Jeg står og overvejer at benytte mine fælge fra min audi med 5x112 på min
måske næste bil, som har 5x100.

Fælgene er RH, har så kigget på ebay og fundet nogle org. RH adaptere:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330024860930

Men er sku i tvivl om det bare kan bruges og om det rykker på fælgens ET
mål?

Samt om det er lovligt og om det er problemfrit at gøre?

/Jonas R.

Fra : Klaus G.

Dato : 06-09-06 17:21

> Men er sku i tvivl om det bare kan bruges og om det rykker på fælgens ET
> mål?
Umildbart virker de som en spacer, ikk? Så vil ET blive mindre, dvs. fælgen
kommer længere ud.

> Samt om det er lovligt og om det er problemfrit at gøre?
Ja det er jo et godt spørgsmål. F.eks. er nogle spacere ulovlige, hvor andre
mærker er godkendte, og godt kan bruges. Men jeg ved ikke lige hvem man skal
spørge for at få sådan en info...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-06 17:46

Klaus G. wrote:
> Umildbart virker de som en spacer, ikk? Så vil ET blive mindre, dvs.
> fælgen kommer længere ud.

Enig.

> Ja det er jo et godt spørgsmål. F.eks. er nogle spacere ulovlige,
> hvor andre mærker er godkendte, og godt kan bruges. Men jeg ved ikke
> lige hvem man skal spørge for at få sådan en info...

Producenten...

Fra : Rune Larsen

Dato : 06-09-06 18:06

Klaus G. wrote:
[...] F.eks. er nogle spacere ulovlige, hvor andre mærker er godkendte,
og godt kan bruges.

Findes der spacere til alm. personbiler, der er godkendt til brug her i
landet? Altså så bilen kan gå gennem syn. Jeg har hørt at alle spacere
er ulovlige i Danmark i modsætning til andre EU-lande, som fx England,
hvor de godt må bruges.

Mvh Rune

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-09-06 18:11

Rune Larsen skriver:

> Findes der spacere til alm. personbiler, der er godkendt til brug her i
> landet? Altså så bilen kan gå gennem syn.

Ja, nogle godkendte fælge kan kun moteres med spacere.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Klaus G.

Dato : 06-09-06 18:53

> [...]
> landet? Altså så bilen kan gå gennem syn. Jeg har hørt at alle spacere
> er ulovlige i Danmark i modsætning til andre EU-lande, som fx England,
OZ laver synsgodkendte spacere, men om de også skal kombineres med OZ fælge
ved jeg ikke. Jeg fik synet min tidligere bil med OZ Spacere og fælge.

Der findes også andre mærker, men kan ikke huske navnene på dem, beklager.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 18:18

On Wed, 6 Sep 2006 18:20:46 +0200, "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>mærker er godkendte, og godt kan bruges. Men jeg ved ikke lige hvem man skal

Øøøh, er 5x112 ikke udtryk for der sidder 5 bolte i cirkel med radius
112mm og 5x100 5 bolte med radius 100 mm? Så går den ikke.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Jonas R.

Dato : 06-09-06 18:24

<Ivan Madsen> wrote in message

> Øøøh, er 5x112 ikke udtryk for der sidder 5 bolte i cirkel med radius
> 112mm og 5x100 5 bolte med radius 100 mm? Så går den ikke.

Forstå ikke dit spørgsmål, dette er netop adaptere til at gå fra 5x112 til
5x100.
Men kan nu godt se at det fungerer som spacere og så kan jeg ikke bruge det,
desværre.

/Jonas R.

Fra : Ukendt

Dato : 06-09-06 18:28

On Wed, 6 Sep 2006 19:24:09 +0200, "Jonas R." <hihi@hihi.invalid>
wrote:

> [...]
>5x100.
>Men kan nu godt se at det fungerer som spacere og så kan jeg ikke bruge det,

Okay - så var der noget jeg havde misforstået. Det er sket før og vil
ske igen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 06-09-06 20:45

Ivan Madsen wrote:
> Okay - så var der noget jeg havde misforstået. Det er sket før og vil
> ske igen

Livet er hårdt, men uretfærdigt...