Er det utroskab
Fra : jbn

Dato : 03-09-06 16:01

Hej Alle

Jeg vil spørge om der er utroskab nå ens samlever forstået at man for sig en
elskerinder.

Jeg er nysgerrig

Fra : Per O.

Dato : 03-09-06 16:37

"jbn" <jbn@_1net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Jeg vil spørge om der er utroskab nå ens samlever forstået at man for sig
> en elskerinder.
>
> Jeg er nysgerrig

Mener du ikke: Er det utroskab når ens samlever foreslår at man får sig en
elskerinde?

I min ordbog betyder utroskab at man har sex med en anden end ens faste
partner/ægtefælle, men jeg ved godt at der er mange som har en ganske anden
definition på det.

I lovens forstand betyder utroskab at man har seksuelt samkvem med en anden
person end ens ægtefælle. Loven forholder sig ikke til tilsvarende forhold
hos personer som ikke er gift med hinanden, da loven omtaler utroskab i
forbindelse med at ophæve et ægteskab uden foregående separation (uden
utroskab skal man først separeres). To som ikke er gift har jo ikke noget
ægteskab at ophæve.

Per O.

Fra : ThomasB

Dato : 03-09-06 16:41

"jbn" <jbn@_1net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil spørge om der er utroskab nå ens samlever forstået at man for sig
> en elskerinder.
>
> Jeg er nysgerrig

Det er vel kun utroskab, hvis man lover hinanden troskab.

Eftersom din samlever har sagt at det er ok at du får dig en elskeringe, så
har i ikke lovet hinanden troskab.

Fra : Sabina H.

Dato : 03-09-06 18:53

jbn wrote:
> Hej Alle
>
> Jeg vil spørge om der er utroskab nå ens samlever forstået at man for
> sig en elskerinder.
>
> Jeg er nysgerrig

utroskab defineres af de indvolverede parter, hvis du spørger mig....
hvis man i et forhold har en aftale (udtalt eller stiltiende) om at man ikke
er sammen med andre, så er det utroskab at dyrke sex med en anden....
har man i et forhold en aftale (primært udtalt) om at det er ok at man har
en elskerinde (nærmere defineret), så er der ikke tale om utroskab....

i min verden er utroskab når min partner gør ting med andre kvinder, som bør
være forbeholdt mig.....

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : J.C.

Dato : 03-09-06 20:05

"Sabina H." <sabina@websetter.dk> wrote in message

> [...]
> en elskerinde (nærmere defineret), så er der ikke tale om utroskab....
>
> i min verden er utroskab når min partner gør ting med andre kvinder, som

Jeg er enig med Sabina i, at utroskab handler om at gøre noget, som er imod
de fælles spilleregler i parforholdet. Men hvis der bliver foreslået
spilleregler, som ligger langt fra hvad man selv synes er ok, så kan det da
alligevel gøre ondt. Men for at udvikle sit parforhold er det bedst at blive
enige om sådanne ting, hvis man er i tvivl, eller føler, at der er brug for
nye spilleregler. Hvis ikke for at ændre spillereglerne så bare for at høre
hvad den anden mener.

Fra : Michael Jørgensen

Dato : 04-09-06 11:30

> [...]
> en elskerinde (nærmere defineret), så er der ikke tale om utroskab....
>
> i min verden er utroskab når min partner gør ting med andre kvinder, som

Utroskab (for mig) er når man giver sig hen til en anden person end ens
faste partner. Uanset om det er seksuelt eller ej.

Jeg kan godt give mig hen til en kvinde, holde om hende, trykke hende ind
til mig, glemme alt omkring mig, og bare svømme hen i følelsen at hende og
mig. Det ville jeg undlade at gøre, hvis jeg var i et fast forhold.

Og så mener jeg, at troskab er meget mere end en hensigtserklæring. Det er
et løfte man bare ikke løber fra.

-Michael.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 04-09-06 19:32

"Michael Jørgensen" <ccc59035@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mig. Det ville jeg undlade at gøre, hvis jeg var i et fast forhold.
>
> Og så mener jeg, at troskab er meget mere end en hensigtserklæring. Det er

Wauw!

Det er meget smukt skrevet.

mange hilsner

Fra : preben nielsen

Dato : 04-09-06 05:55

"jbn" <jbn@_1net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
>
> Jeg vil spørge om der er utroskab nå ens samlever forstået at
> man for sig en elskerinder.
>
> Jeg er nysgerrig

Det er det ikke - du bryder jo ikke en troskab, når hun selv
opfordrer til det.

Men hvorfor blive i et sådant forhold ??

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk