hormonbaseret prævention
Fra : Brian Olsen

Dato : 24-08-06 01:06

hej

Nu er kæresten efter ankomsten af en lille ny begyndt at bruge P-ring da vi
ikke lige ønsker en bror/søster med det samme.

Desvære virker det som om at den har samme virkning som p-piller )C: stærk
nedsat sexlyst og (nu for jeg sikkert klask) humørsvingninger.

Da hun sidst smed pillerne som forsøg (sørme om vi ikke fik en søn ((C: )
var sexlysten og humøret helt i top, også det meste af graviditeten. 14 dage
efter fødselen var lysten der igen, kun begrænset af det hersens ubehagelige
gummi.

Kan det virkelig være rigtig der ikke findes midlertidig prævention, der ikk
er hormonbaseret, ud over altså gummi?
hun synes ikke gummisex er godt, hvilket jo er pointen med sex.
Lægen har sagt at hormonfrie spiraler ikke længere laves og så er vi jo lige
vidt.

råd modtages med kyshånd for jeg savner min villige og venlige kæreste

B.O.

Fra : Per Hansen

Dato : 24-08-06 12:48

Brian Olsen wrote this

> [...]
> jo lige vidt.
>
> råd modtages med kyshånd for jeg savner min villige og venlige kæreste

Der er en liste her over forskellige præventions former:
http://www.beskyt-dig.dk/Default.aspx?ID=74

--
Per Hansen.

Fra : Ulvir

Dato : 24-08-06 12:53

"Brian Olsen" <fjerndette-tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> hej
>
> Nu er kæresten efter ankomsten af en lille ny begyndt at bruge P-ring da
vi
> ikke lige ønsker en bror/søster med det samme.

Er det ikke noget jeres forældre bestemmer?

Fra : ThomasB

Dato : 24-08-06 12:58

"Ulvir" <augustus@mail.dk> skrev i en meddelelse
> vi
>
> Er det ikke noget jeres forældre bestemmer?

LOL.

I øvrigt er det meget normalt at have svingende sexlyst, især efter fødsler
:)

Fra : Brian Olsen

Dato : 24-08-06 23:19

> vi
>
> Er det ikke noget jeres forældre bestemmer?

arh, ok, var ikke lige det jeg mente. Det er vist ovre den tid. he he

B.O.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 25-08-06 15:43

"Brian Olsen" <fjerndette-tojdyr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Lægen har sagt at hormonfrie spiraler ikke længere laves og så er vi jo
> lige vidt.

Min spiral er hormonbaseret - men hormonerne virker jo "kun" lokalt.

Så ingen nedsat sexlyst og ingen humørsvingninger (af den årsag).

Jeg bruger Levonova og sidegevinsten er, at jeg ikke har menstruation -
feeed ting. Det er en "bivirkning" for nogen

Fra : Sybil

Dato : 25-08-06 16:35

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg bruger Levonova og sidegevinsten er, at jeg ikke har menstruation -
> feeed ting. Det er en "bivirkning" for nogen

Hej
Har en spiral af samme mærke, og har heller ikke menstruation.
Det er så FEDT

Majken